Lobsterizmus 101

Friss kommentek

  • kbn: illusztráció: www.youtube.com/watch?v=g5ISf5Gh5i8 (2020.07.11. 16:01) Az fényességes falurúl
  • FairplayE: Nem tudom, hogy a tanult tehetetlenség kérdéséből milyen gondolatmenettel jutottak el többen a gyerekvállaláshoz. Mintha az valami megoldás lenne a ... (2019.12.15. 00:51) A depresszió, mint tehetetlenség
  • SakkMatt: Nem kell ám olyan messzire menni, hogy jó ütemben épülő metrót lássunk. Moszkvában is felépült legalább egy Budapestnyi metró csak a XXI. században:... (2019.09.18. 15:03) 23 év alatt 588 km új metró épült
  • pallasmacska: azért a hozzászólásokból kiválóan látszik, ki az, aki odáig sem jut el, hogy felismerje, előre kiszabott életet él. (2019.06.08. 20:38) 40 vagyok, de élni akarok!
  • Ra: Wow... (2019.06.04. 20:56) Hogyan szoktasd le magad a tanult tehetetlenségről?
  • Hemi12: Igazad van! Az '56-os forradalmárok is baszódjanak meg! Megöltek egy csomó EMBERT!!! Akik között biztos voltak jók is! Hát nem olvasták a szótári de... (2019.03.15. 16:51) Feminizmusról picsogni férfiatlan

Hölgyeim, faszok vagytok...

2015. 08. 20.

Van egy nagy csomó idióta férfi, aki véres szájjal ugat és veri magát a földhöz, hogy őt (vagy valamelyik ismerősének ismerősét) átverték a válással (pedig kurvára akart gyereket nevelni egyedül), hogy őtőle megvonják a szexet, meg hogy elhízott a nősténye, amikor ő egy baszható testet vett el szerződés szerint.

Persze, a hülyeséget arról, hogy mire való egy nőstény egyed ők is a társadalomtól tanulták.

De hölgyeim, ti is onnan nyertétek a véleményeteket, a játszmáitokat és az önhazugságaitokat, ahonnan ők. Miért lenne a játszma másik oldala nemesebb, mint az egyik?

A két oldal mostanra tökéletesen kiegészíti egymást. És a két rassz legidiótább egyedei alapján ítélik meg az összes többit. Az épeszű férfinek ugyanúgy reagálnia kell a gyanúsítgatásra, hogy ő csak azt akarja, mint az épeszű nőnek arra, hogy csak azt akarja. A férfinak bizonyítania kell, hogy nem egyéjszakás, a nőnek meg hogy nem egész életre szóló.

Mindenki a hülye sztereotípiák kerülgetésével van elfoglalva, és mindenki szerepet játszik. A sztereotípiák kerülgetése önálló szereppé és pózzá vált. És már azt is lehet kerülgetni.

Mindenkit mélyen elgondolkodtat, mit mondtam arról, hogy tessék leülni és végiggondolni az életedet, mielőtt nem késő. Most lefordítom úgy is, hogy ne csak a benned élő ember, hanem a nő is értse, hogy rá vonatkozik. Különben a benned élő nő tönkreteszi az életedet, hiába jött rá a benned élő ember mindenféle dolgokra.

10479585_10152973006312199_6448857417969400614_n.jpg

 Kép via cyrilcyrielle.tumblr.com

Ne castingolj randin, bazmeg!

 

Szerintem ugyan rettenetes tévedés a gondolat, hogy párkapcsolatban lenni muszáj és hogy anélkül baj van. Nem alapértelmezett, hogy valakihez pont kedved legyen, hogy találj is olyat, meg hogy ő is pont azt akarja.

De a lényeg: ha már randizol ész nélkül, ne az anyád szemével válogass.

Nem, a faszt nem! Te is azt csinálod. Nem kíváncsi vagy arra, hogy ki ül ott, és hogy ő mit akar, hanem azt akarod megtudni, hogy megfelel-e egy előre kialakított szerepre. Castingolsz, nem ismerkedsz.

Nem, kurvára nem mindegy.

Te mit gondolsz arról, aki kitölti az ismerkedő profilját, hogy az alábbiakat csinálja az illető az ágyban: anal fisting, arcraélvezés, lábfétis? Hát hogy a fétiséhez keres egy darab testet. Vagy ahogy az álszentek szaporodási kultuszműsorának pedofil, vérfertőző hímtagja, Josh Duggar keresett az Ashley Madisonon:

“Conventional Sex,” Experimenting with Sex Toys,” One-Night Stands,” “Open to Experimentation,” “Gentleness,” “Good With Your Hands,” Sensual Massage,” “Extended Foreplay/Teasing,” “Bubble Bath for 2,” “Likes to Give Oral Sex,” “Likes to Receive Oral Sex,” “Someone I Can Teach,” “Someone Who Can Teach Me,” “Kissing,” “Cuddling & Hugging,” “Sharing Fantasies,” “Sex Talk.”

Ilyenkor te is tudod mondani, hogy majd eldöntöd, hogy akarsz-e az illetővel bizonyos dolgokat, vagy sem. De persze te is castingolsz arra a szerepre, amit programozva vagy, hogy betölttess. Teszteled az anyagi helyzetét, (jajdehogy, csak véletlenül szóba került), biztosra mész, hogy a barinőid lássák a menő autóját, már a kezdetektől nevelgeted, hogy az igazi párkapcsolat eggyéválás, és akkor ugye nincs értelme külön számláknak.

Te is csak azt várod el tőle, amit belédprogramoztak, hogy elvárj tőle. Hogy te épp szereted az orált, az nem cáfolja a többit.

 

Ugyanolyan ember vagy, mint egy férfi

 

Ugyanolyan agyatlan módon sajátítottad el az életszerepeidet, mint az erőszakos hím, akit utálsz, mert a péniszfotói után rögtön a kőkorszaki nézeteit dörgöli hozzád. Egyikőtöket sem sajnálom.

Itt az idő, hogy talpraállj, és ne hidd el többé magadról, amit hinned kéne magadról. Te nem egy kiegészítő egzisztencia vagy, aki még úgy tesz egy kicsit, mintha ember lenne, de aztán elmegy gyerekezni és másodrangú emberi lényként tér majd vissza pár év múlva. Te is egy egész ember vagy. Tőled is elvárható, hogy eltartsd magad, olyan szinten, ahogy szeretnéd, egész életedben. Te várd el. Az az igazi elégedettség, nem a másét használni.

Nincs törvényben megírva (még), hogy neked mindenképpen ki kell szolgáltatnod magad. Nem törvényszerű, hogy gyerekkel baszakodj, főleg ha nem akarod. Nincs ilyen szabály. Nem muszáj párban élni, ha csak szuboptimális lényekkel tudnál.

Ha meg már te is észrevetted, hogy "bevonzod" az ugyanolyanokat (vagy azzá teszed őket, ne zárjuk ki), akkor az maga a jel, hogy üljél le a kis picsádra gondolkodni pár évre. Ki kell mosni az agyad. Nem gondolod, hogy csak a világnak kéne változnia ahhoz, hogy ne tegyen többé áldozattá. Neked is le kell cserélni a gondolkodásodat.

És anyukád is csak azért veri magát, mert ő is áldozatok áldozatainak áldozata. Egy rossz rendszer követeli, hogy te is törjél bele. A mém beszél belőle és arra használja őt, hogy továbbvitesse veled a tévedést. Ne csak 10 percig lásd, hanem merd észben tartani.

Szóval mikor kijössz az alagút végén, tartsd észben a következőket:

 1. Nem morzsaporszívó vagy

Ne keresd ki az összes segédasszisztens pozíciót, ahol épp csak lehet pénzecskét keresni. Néz feljebb is.

2. Kifogás még nem oldott meg problémát

Tele van a világ szexista munkáltatókkal, nem kell minddel megküzdened és főleg nem kell megvárnod, míg nőjogi szervezetek törvénybe kodifikáltatják, hogy te is ember vagy. Te már most keresd meg azokat a munkáltatókat, akik emberszámba vesznek és kérj kétszer annyit, mint gondolsz.

3. És különben is, ki mondta, hogy te csak bérmunkás lehetsz?

Gondolkodj el rajta, hogy nem kéne-e inkább a magad urának lenni. Te még a férfiaknál is hajlamosabb vagy rá, hogy szervilisen csak munkát keress, csak elérd, hogy foglalkoztassanak, de pénzt már elfelejtesz kérni. A vállalkozói szemléletet senki nem fogja kialakítani benned, pedig az igazi pénz ott van, ahol a kockázat és az okos erőfeszítés. Keresni egy szekeret, amit ész nélkül, teljes erődből húzhatsz a hülye is tud. De aki a szekeret készíti, az is lehetnél te. (Ha ezt nem érted, még ne erőltesd.)

 

Szóval csinálj magadnak egy olyan életet, amit akartál.

 

Magadnak.

És akkor nem kell majd a párkapcsolataidat alárendelni (tudom, persze, te nem) a pénznek. Nem kell azt racionalizálni, hogy mi a baj a személyiségével annak a hímnek, aki szimpatikus ugyan, de még autója sincs. Szerezd meg magadnak, amit akarsz és akkor szabadon válogathatsz.

Másét használni nem ugyanaz. Nagyon nem. Legfeljebb a Fabecookon mindegy, hogy sajétod valami, vagy csak eléálltál. Hogy a hímé, vagy te érted el. A te fejedben kurvára nem mindegy. És a bíróságon sem az. Szóval szerezz saját egzisztenciát. Olyat, amit mindig elképzeltél.

És ha majd azt érzed, hogy így már nem tudod, mi alapján válassz, hiszen nem a kiszolgáltatottságod vezeti a döntéseidet, akkor majd elérsz arra a pontra, hogy lassan emberré válj.

Ha nem a máséra vágyás vezeti a döntést, akkor vajon mi? Ha nem félnál az anyádtól, akarnál egyáltalán hímet? Ha nem a spórolásért, akkor minek költöznél össze bárkivel? Ha nem az anyagi előnyökért, akkor miért mennél hozzá? Ha nem a biztonságért, akkor miért keresnél mindenáron partnert? Ha nem taszít mélybe a szakítás, miért maradjunk együtt, miután kihűlt? Pláne ha van más? És ha nem muszájból voltunk együtt, minek hibáztatni egymást azért, mert vége? És ha nem kell hibáztatni, minek rosszban lenni? Mert ha nem a pénzről szólt az egész, akkor miért utáljuk egymást, ha vége?

Ha meg a biztonságért keresel, ne akarj még lelkitársat meg kisfaszomat is.

Szóval kerülj magaddal tisztába, emberileg és anyagilag is - ahogy azt amúgy a hímtől elvárod.

Ne evolúciózzál, mert magadat vered vele pofán. Evolúciósnak hangzó érvet csak arra szoktak használni, hogy nemi és szaporító szervvé redukáljanak. Nehogy már te is bevedd.

Ne mással vívasd meg a háborúidat. Se  feministákkal, se a hímeddel. Ha pénzt akarsz, azt szerezz, ne munkát és ne is pénzes hímet. Ha megbecsülést akarsz, akkor azt. De ne úgy, hogy a hímektől próbálsz buksisimit szerezni azzal, hogy te nem vagy feminista. Ha egyenlő jog kéne, de csúnyafeminista nem akarsz lenni, mert félsz, hogy a hímek akkor nem tartanának el - akkor hülyébb vagy, mint a fiúhangos kicsi hímek, akik szerint a feminizmussal az a baj, hogy ha a nőstényeknek lehetősége lenne választani és nem lenne házasság, akkor mind az alfákkal szaporodna, oszt szegény bétáknak háborúznia kéne szomorúságukban, mint egyszer dzsentrinek, akinek nem jutott hét szilvafa.

 

Ebből simán lehet, hogy nem lesz gyerek

 

Mármint olyan, akit te szülsz. Olyan, akit te szeretsz, olyan lehetne.

Aztán majd együtt fogsz playstation-özni az öregek otthonában a gyerekes barátnőiddel. Már ha megérik. Házasságban nyomorogni, gyerekre pazarolni egész felnőtt életedet depressziót okoz. Nem mondom, be lehet vállalni. Annak, aki azt akarja. Akinek kivárhatatlan öröm a gyerek. Aki megengedheti magának. De a saját, meg nem született gyereked nevében mondom: ne vállald be, csak mert 30/anyád/barátnőid/dehátmindenki.

Lehet, hogy két embernek nem tudnád biztosítani az emberhez méltó életet, de magadnak igen. Simán lehet, hogy gyerek nem fér bele. Gyerek még két embernek is szegénységi kockézat Hunhonban. Ha emigráltál, jobbak az esélyeid, Hunhon tényleg kőkorszakivá válik. Az értelmesebb emberek önszelekcióval távoztak.

De csak akkor legyen gyereked, ha magad is el tudnád tartani. Ne kelljen egy szerepzavaros hímmel pénzen pereskedni és közben azon lamentálni, hogyan lehetne megóvni a gyereket a válástól. Álszent, hülye picsa. A házasságotoktól kellett volna megvédeni, nem a válásotoktól. A félseggel végzett szerepjátékotok dőlt össze nagyon is előre megjósolhatóan. Nincs ebben semmi meglepő, miért kell évezredes tapasztalattal a hátunk mögött még mindig meglepődni?

Ja, amúgy azt vágod, hogy a nőriogató termékenységzuhanás-statisztikák ugyanolyan őskoriak, mint a nőgyűlölet, ami motiválja őket? Konkrétan a 17-18. századból származnak azok a statisztikák, amik misztifikálják a 35-öt. Mert a 17. századi francia parasztasszonyok 35 után már nem szültek. Többet.

 

Ha már szexnél tartunk

 

Bárkinek összeroppanna a kis agya, ha egyszerre bombáznák azzal, hogy jókislány nem akar szexet, de muszáj és hogy majd úgyis fogja csinálni. Ha ettől bárkinek kifejlődik a libidója, gratulálok.

Neked sosem reklámoznak kólát egy szépen csillanó, alig takart, cuppanós pénisz képével, a férfiaknak meg állandóan női melleket árulnak a cigireklám mellé. Onnan (is) tudják, hogy azt akarják. Neked viszont nem mutogattak férfitesteket, úgyhogy te nem lettél "vizuális típus". (Dehogynem.) Áruld el, milyen pózban szeretnél látni egy férfit, ami beindít? Naugye.

Benned is annyi van vizuálisan, mint a pasikban: pornó. Ahol olyan dolgokat csinálnak, ami csak a kamerának esik jól. Aztán te is, meg a pasid is megpróbáljátok aszerint élvezni.

Akkora szánalmasságot ritkán látni, mint fiatal nőket pasinak tettetni magukat. Felőlem megtehetik, nem lenézésből mondom, de már megint a hülyékhez zárkózunk fel egyenlőség gyanánt. Az idióta aktushajhászatban találkozik a két megvezetett hülyegyerek, holott lassan megtanulhatnának emberhez méltó szexuális életet élni.

Tudom, a szexuális felvilágosítás annyi volt, hogy inkább nem is kéne, de ha már, akkor nesze, orvosi rajzok. De csak a nők vették komolyan a szemérmeskedést, a férfiak a magukévá tették a szex intézményét és állatiassá alacsonyították. (Mert ugye ők meg azt tanulták magukról, hogy büdös állatok.)

A nők meg olyan tudathasadásosan vannak vele: csinálják, mert kell, de odáig már nem merészkednek, hogy élvezni is merjék, vagy fontosnak tartsák. Vagy végiggondolják, mi az egésszel strukturálisan a gond. Mert ők jókislányok. Szóval adnak is, de nem is kapnak. Abból nem lehet baj, azt mindenki csak helyeselheti, ugye? Ugye?

 

Most akkor vagy szerepben vagy, vagy nem

 

Azt úgy nem lehet, hogy ha a szerep nekem előnyös, akkor arra hivatkozok, ha meg kér tőlem, akkor hirtelen egyéniség vagyok.

Te mit gondolsz azokról a férfiakról, akik a szaros pelenkánál jönnek rá, hogy ők élni akarnak és hogy mindenkinek kijár a szabadidő és az otthoni csend? Hát hogy akkor kellett volna gondolkodni, nem most. De akkoriban jólesett a férj-szerep, mert járt vele minden nap punci. Amikor a szerep visszanyal, már késő egyéniséggé válni.

Ugyanezt látom a nőknél, amikor teljesen meggyőzik magukat, hogy igazából nem is lehetnének szerelmesebbek, mert pont ez a pasi volt kéznél, mikor közelgett a harminc és pont megbízható egzisztencia és az is milyen szívmelengető.

Hát, abból a melegségből nem lesz nedvesedés. Egy ideig lehet, hogy össze tudod majd mosni a megkönnyebbülést az élvezettel - sokan teszik. Olyan jó, hogy végre teljesítetted az elvárásokat, tényleg nedvesedsz alatta. De aztán jöjjön a gyerek, mert a megkönnyebbülés már csak olyan, hogy nem tart örökké.

Inkább bevállalsz egy egészségügyi kockázatot és tartós következményeket, csak hogy elhallgattasd a világ hangját a fejedben. Persze, nem fog menni. Csak ezután nem azt üvöltik majd, hogy miért nincs még, hanem hogy hogyan csináld és mivel tartozol még.

Aztán amikor a hím nem érti, hogy miért olyan nehéz széttenni a lábadat és a bevásárlásra gondolni, amíg ő végez, akkor majd hibáztathatod a beléd nevelt alacsony libidót. Pedig dehogy alacsony az, csak kéne az új pasi. Vagy egy olyan, akihez legalább vonzódsz, nem csak megfelelő. 

Ha nem feküdtél volna be az évezredek óta hibásan begyakorolt szerepek alá, akkor most nem kéne nyelni. De ha meg befeküdtél, akkor ez van. Ha még nincs gyereked, vedd figyelmeztetésnek: még kiléphetsz. Amikor a szexmegvonásos vita előkerül, a kapcsolatnak már vége. Attól, hogy nem mondod el senkinek, attól még van probléma, csak szólok. Ha a barátnőid/anyád nem tudják, hogy undorodsz tőle, attól még az igaz.

Ha nem lépsz ki, mert félsz, hogy ennél jobbat nem kapsz, akkor ezt kaptad. Ő is így van veled. Lehet majd együtt olvasgatni a hátborzongató házassági tanácsadást: hogyan lehetne fizikailag kivitelezni a szexet, ha már nem kívánod. Hogyan tudnád megerőszakolni magadat - és még azt sem ajánlják fel, hogy gondolj másra.

 

Ott az esély

 

Szóval mielőtt beleugranál, ha van még egy esélyed, most mondom: te ezt nem akarod, csak teljesítesz. Csak teljesítesz. Most van még egy esélyed, hogy lassú, fájdalmas folyamat során tisztába kerülj magaddal - mert ha belemész, később soha nem lesz időd. Felugrasz a futópadra, kezedben egy légkalapáccsal, intézed az ügyeket, zajolsz, nyüzsögsz, bármit elkövetsz, hogy ne kelljen gondolkodni. És mutogatsz majd nekem a gyerekre meg a csekkekre, hogy dehát kinek van ideje?

Mondom, mindent lehet. Csak akkor már ne akarj egyéniség lenni. Ha nem találtad ki magad, amíg még nem függött tőled egy gyerek, akkor már soha nem is fogod. És pont ezért mentél bele.

Persze, hülyének néznek és kihasználnak. De te is másokat és mások is téged. Csak összességében te sokkal szarabbul jársz. Neked nem csak pénzedbe kerül a szerepbe belesunnyogás, hanem az életedbe. Hagyod magad beledumálni, aztán majd meglepődsz, hogy ezért nem jár tőlük semmi.

Ha az egyenes út helyett a rövidebbet akartad, csak a nehezebb út marad. Meg akartál szabadulni az önfenntartás terhétől és bevállaltál egy gyereket, aztán ott maradsz az önnfenntartás terhével és egy gyerekkel.

Pont ugyanúgy jártál, mint a pasi, aki napi szexet akart, és feleséget vett. Aztán rájött, hogy csak mert neki a szingliségben a puncihiány volt nyomasztó, a párkapcsolat még nem napi puncit jelent. Ha nem egy embert akarsz, mindenestül, akkor is azt kapsz.

Annak a hímnek csak a neve az, hogy Családfenntartó, már régen nem azt csinálja. Ha a cipőpasztára ráírják, hogy fogkrém, akkor fogat mosol vele? Akkor is Családfenntartónak hívja majd a néphiedelem, amikor nem tart fenn senkit. Akkor is, amikor őt tartják fenn. Akkor is, ha csak lerabol. Akkor is, ha te végig ugyanúgy dolgozol. Akkor is, ha ugyanannyit keresel. Mert sosem az volt a lényeg,hogy ő mit tesz érte, hanem hogy mit kérnek tőled cserébe. Az volt a biztos, nem az eltartás. Szóval szard le, mi van a szerep címkéjén és ne menj bele egy olyan elköteleződésbe, amit nem vállalnál be akkor is, ha lenne százmilliód a bankban. Neki meg nem.

Ez a te felelősséged, életed végéig, és nem hibáztathatod azokat, akiknek a nyomására tetted. Törvények meg segélyek azt a benyomást keltik benned, hogy járna neked itten pénz a szenvedéseidért, csak nem adnak eleget. De nem.

Ha most a talpadra állsz, talpon is maradhatsz. Ha a máséra állsz, kihúzzák majd alólad - és semmihez nem lesz jogod. Akkor már késő a nemi szerepekre mutogatni. Akkor már késő lesz akarni egy kis esélyt, hogy még valaha élj. Ha az ötvenes évek szerint házasodtál, az ötvenes évek szerint fogod leélni az életedet is. Akkor már késő lesz upgradelni 2015-re. Persze, akkor fogsz majd megvilágosodni, de az ugyanolyan késő lesz, mint a fiatal apuka élni akarása.

Szóval lehet felkelni és felegyenesedve járni. Emberré válni.

Nem kell feltétlenül összenőve lenni valakivel. Nem kell feltétlenül belemenni, hogy összeházasodj azzal, aki a legjobb volt körülötted. Az még nem feltétlenül jó.

A párkapcsolat csak egy része az életednek. Opcionális. Ha anélkül nem teljes az életed, akkor azzal sem lesz. Fájdalmas kérdéseket el lehet takarni állandó nyüzsgéssel, meg még-ezt-a-számlát-befizetemmel, meg azzal, hogy valakit tartasz a lakássban, akire állandóan reagálni kell. Mindenki más is azt csinálja, az is lett belőlük.

 

 

Építs magadnak saját egzisztenciát. Olyat, amilyet mindig szerettél volna. Ne keress valakit, aki megadja, mert a másét...

Posted by Quadrille Lobster on Thursday, August 20, 2015

***

Ezt a posztot azért írtam, mert az emberek hajlamosak defaultként férfiakra vonatkoztatni a tanácsokat. És nők is inkább a bennük élő emberre gondolnak, amikor self-helpet olvasnak. Nőként már nem látják magukra vonatkozónak. A nemi szerepek? Jahát azt nem kívánják górcső alá venni. Borzasztó lenne, ha az nem lenne kifogástalan. Olyan sok mindenkivel kéne szembemenni, hogy inkább nem is kritizáljuk.

Naszóval, nem elég emberekhez beszélni, a gyengébbek kedvéért le kell fordítani férfira meg nőre.

 

 

 

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oriblog.blog.hu/api/trackback/id/tr387720950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.20. 21:52:46

Nem tudom hogy csinálod, de zseni írás ismét. Sok ponton magamra ismertem, pontosabban a jóval fiatalabb énemre, de nekem soha nem feküdtek ezek a nemi szerepek. Örülök az írásaidnak és neked. :-)

marjoram 2015.08.20. 23:05:01

Kíváncsi vagyok, mikor ír valaki végre arról, hogy hány olyan helyzet van, amikor a feleség tartja el a férjet évekig, vagy akár évtizedekig, plusz még a házimunkát is elvégzi, a faszi meg csak otthon döglik, és még elmosogatni sem képes amíg a szerencsétlen felesége dolgozik. Csak a szűk családi körömből 3 példát tudok rá, beleértve az anyámat és az apámat is. Annak ellenére hogy a közös néven lévő lakásukat az anyám pénzéből vették meg, még a neve se volt kiírva a névtáblára. Nem baj, nagy szükség volt még egy nőket lekurvázó posztra, nem volt még elég ebből vagy tizenhatmillió az interneten. Na mindenesetre kíváncsi leszek, hogy megérem-e, hogy a feleségükön élősködő faszikról is lesz valahol poszt, mert valahogy az sohasem probléma.

Amichay · http://sipucim.blog.hu/ 2015.08.20. 23:05:29

OK, én ezt megcsináltam... Egyedül neveltem fel két gyereket és most is önálló életet élek. Nem nyarvogtam, dolgoztam, de az esélyek még ma sem egyenlők. Ahhoz kell vagy még 100 év. Különösen ?Magyarországon.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2015.08.20. 23:07:44

@marjoram: Az egy olyan téma, hogy konkrét interjúkat kéne mutatni, és még akkor is rángatnák a vállukat, hogy ez kamu, vagy hogy na és, ez nem tipikus probléma. Mintha csak a tipikus problémák, vagy a többség problémái lennének problémák.

nemsissi 2015.08.21. 00:54:12

@Quadrille Lobster:
az én környezetemben is több, a feleségén / gyereke anyján élősködő pasi van, lenne honnan meríteni az interjúkhoz...

az íráshoz pedig gratulálok
bárcsak minden nőnek ezt olvasnák el az idióta nép- és Grimm-mesék helyett

nemsissi 2015.08.21. 00:56:27

@Amichay: aki akarja, akinek fontos, az meg tudja tenni
- de szerintem ezt te is jól tudod

az esélyek meg... ahány nő megteszi, azt, amit te vagy én, annyival sanszosabb lesz, hogy az esélyeket is megteremtjük

2015.08.21. 07:36:19

Huszonévvel ezelőtt kellett volna ezt megírnod!! :-)
Tökéletesen megértem a mondanivalódat, de két nagyjából felnőtt fiút felnevelve, 50 évesen én már csak ábrándozom a szabad és független életről. A fiaimat viszont nem terelem a saját utam felé, nem nyomasztom őket a "házasság szentségével".
Ha újra 20 éves lehetnd

granula (törölt) 2015.08.21. 07:40:23

@granula:
szóval ha újra kezdeném, nem állnék be a sorba, csak mert anyám meg nagyanyám mielőbb biztonságban szeretné tudni a lányát. Mert így volt kb.
Mentem az előirt szerepemnek kijelölt úton.

zZz 2015.08.21. 10:57:06

@nemsissi: Mindenki azt veszi észre, amit észre akar venni. Te ezt akarod látni, mert így kényelmes neked.
Érdekes, az én környezetemben nincsenek ilyenek. Olyan volt, hogy apám 20 éve elvesztette az állását, összeroppant és anyám segítsége, kitartása kellett, hogy talpra álljanak, de szó sincs arról, hogy ez az állapot így is maradt volna. Talpra álltak úgy ahogy és most együtt dolgoznak, együtt hozták létre a stabil egzisztenciát.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.21. 11:07:01

@zZz: Miért nem lehet elfogadni, ha valaki azt mondja, hogy márpedig van? Hoztál egy olyan példát, amiben nem ez történt. Ez viszont nem semlegesíti, nem teszi semmissé nemsissi által vázolt szituációkat. Ez kb. az az antifeminista érvelési technika, amikor csak úgy félvállról odadobják, hogy de a nők is.... Igen, és? AKkor nyilván lehet. Vagy akkor nyilván csak az létezik.

zZz 2015.08.21. 12:12:09

@rémTündér /aprócska kismacska./: Én nem mondtam, hogy nem lehetséges, csak azt, hogy érzékeny arra, hogy az ilyeneket észrevegye, mert lehet, ezeket akarja látni.
Azért elég fura, ha valakinek a környezetében mindjárt több ilyen is van, miközben annyira azért nem elterjedt jelenség.

A "de a nők is..." érvelés, bár pongyolán van megfogalmazva, lehet helytálló. Konkrét példa nélkül is érvényes, hogy miért kritizál az egyik oldal, ha az adott tevékenységet ő maga is ugyanúgy aktívan űzi.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2015.08.21. 12:13:42

@Amichay: Hát igen. Épp azt a (tökéletesen parttalan) vitát folytatom máshol, hogy mi a feminizmus Magyarországon.

(Tudom, nekem elveim vannak és a legfontosabb, hogy minden -izmus csak arra van, hogy beszopjuk, kivéve a Megvalósult Lobsterizmust, ugyebár)

De azért az messziről is jól látszik, hogy ha Mo-n feminizmusról beszélünk, az még mindig azzal küzd, hogy: "oké, szavazhatsz, mert az semmit nem számat, dolgozhatsz is, azt eddig is csináltad és szeretem az extra bevételt, de legyen elég ennyi a feminizmusból"

Nyugaton meg a feminizmus lassan ezt az eszement hivatásos, más nevében sértődékeny kreténkedést jelenti, ami egy furcsa, új véleménydiktatúrát hoz létre. oriblog.blog.hu/2015/07/29/_st_pid_is_ableist

Szóval többynire vakarhatod a fejed, hogy most ki mit ért alatta :)

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2015.08.21. 12:18:56

@zZz: Nem oldalak vannak, hanem egyének. A baj akkor kezdődik, amikor az egyének elkezdenek oldalak nevében gondolkodni, megsértődni, és az egész másik oldalt hibáztatni, sértegetni. És amikor az egyén nem azon agyal, hogy ő mit csinálna, hanem hogy egy férfi/nő mit csinál egy ilyen helyzetben. A kilséket mi magunk hoztuk létre, ahhoz tudmindenki igazodni, azt rá lehet vetíteni másokra. Így nőnek a fejünkre.

Szóval ki a nemi szerepedből és másokon se kérd számon és teljesen értelmetlen összeméregetni, hogy melyik oldalnak nagyobb a kollektív, történelmi sérelem-fasza. Mert rámegy az egész életed, de nincs olyan kimenet, ami bármelyik képzeletbeli oldal számára kielégítő, pláne mindkettőnek.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.21. 12:24:25

@zZz: Sajnálom, hogy nem tudtál érdemben válaszolni arra, amit írtam.

zZz 2015.08.21. 14:11:49

@rémTündér /aprócska kismacska./: Sajnálom, hogy nem azt a választ adtam, amit olvasni szerettél volna. Ill. nem is, nem sajnálom, ez van :)

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.21. 14:13:36

@zZz: Én sem sajnálom, hogy ha rávilágítok arra, hogy hol hibáztál, akkor átmész óvodásba. Van ez így. Szia.

zZz 2015.08.21. 14:40:12

@rémTündér /aprócska kismacska./: Arrogáns vagy. Sajnos ez nem gyógyítható :(

ricardo 2015.08.21. 16:05:20

Igen, a lányok akkor kezdenek férjet keresni, amikor úgy érzik, hogy az érettségi találkozón a volt gimis barátnőik már összesúgnak a hátuk mögött. A fiúk meg azt a lányt veszik el feleségül, amelyik még nekik is mosolyog. És igen, az ember keresi a tökéletes társat, aztán talál egy valamilyent. That's how it goes. Valahogy mindig túlragozód, Lob.

nemsissi 2015.08.21. 16:15:03

@nemsissi: erre mondják, hogy "a" igaz, "b" igaz, de a kettő között nincs összefüggés

segítek
"a" = én hozzászólásom
"b" = te hozzászólásod

a logikai összefüggésnek fuss neki mégegyszer

nemsissi 2015.08.21. 16:16:55

@zZz: erre mondják, hogy "a" igaz, "b" igaz, de a kettő között nincs összefüggés

segítek
"a" = én hozzászólásom
"b" = te hozzászólásod

a logikai összefüggésnek fuss neki mégegyszer

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2015.08.21. 16:58:36

Ismét nagyon jó cikk, de túlságosan idealista. Az emberek nem ilyenek. Nem valami rejtélyes külső kényszer miatt élnek úgy ahogy, hanem mert ez az átlag. Ilyen a rendszer, így lehet normálisan túlélni. Amit pedig a legtöbben csinálnak az a normális.
Amit te mondasz (felelősség, anyagi függetlenség, felnőtt hozzáállás az érzelmi és családi életedhez stb.) mind kivételes.
A kivétellel persze az a baj, hogy nem lehet mindenki az. Nem lehet mindenki önálló, felelős döntéshozó aki nem nyomorítja meg ezzel magát és másokat is.

És olyan még mindig nincs, hogy szerep nélküli emberi élet.
Valamint egyének sincsenek. Egyedek vannak. Nem vagyunk annyira egyedülállóak semmiben, hogy ne lehetne a hét milliárdból több milliót találni aki pontosan ugyanolyan, mint te rengeteg kérdésben, amiről azt hiszed (tévesen, mert ez egy illúzió), hogy az egyéniséged része és ez tesz téged egyedivé. Azaz egyénné. Ez az ami nem létezik.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.21. 17:24:13

@Hitetlen: " Nem valami rejtélyes külső kényszer miatt élnek úgy ahogy, hanem mert ez az átlag. Ilyen a rendszer, így lehet normálisan túlélni. "

???
Az, hogy valamiről azt mondják, hogy az az átlag, tehát így kell csinálni, így nevelnek és ha ettől eltérő vagy, azt büntetik, az nem más, mint kényszer. De tényleg semmi rejtély nincs benne.

zriff 2015.08.21. 18:33:34

Azok után hogy a szerző írta hogy a nemi szerepek hazugságok, de olyat is írt hogy van férfiatlan, akkor mi is van?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2015.08.21. 20:54:51

@zriff: Az van, h nem olvastad el az első mondatát annak a posztnak, ahol "férfiatlannak neveztelek"

Úgy kezdődött, hogy:

"Én nem tartom értéknek az úgynevezett férfiasságot meg nőiességet, de ti még mindig a régi szerepmodellekbe próbáltok belezsugorodni, szóval nektek mondom:

Nincs annál férfiatlanabb, mint feminizmus ellen picsogni"

Bámulatos, micsoda hatással van rád, hogy férfiatlannak neveztelek. Vagy te is csak címekre kommentelő, mentális molylepke vagy:(

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2015.08.21. 22:31:04

@rémTündér /aprócska kismacska./: Kényszer, de nem tudatosan rejtélyes módon működő kényszer, hanem kényszer mert sokan csinálják, ezért az összes rendszer erre van kalibrálva, és ha nem ennek megfelelően viselkedsz, akkor nem tudsz adaptálódni az emberek közti élethez. Nem tudatos valaki vagy valakik által irányított kényszer miatt, hanem természetes, környezeti kényszer miatt, amit a többi ember együttélése hoz létre. Nem valaki, hanem mindenki.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.22. 10:33:00

@Hitetlen: Szóval leírtad ugyan azt, amit én. Hogy ez attól még kényszer. De ha már itt tartunk gecisok olyan dolog van, amit ránk kényszerítenek ilyen módon és ami nélkül bőven tudnánk létezni együtt is. A bejegyzés erről is szól.

Barta Katapán István 2015.08.22. 16:17:32

@marjoram: Nem bonyolult a válasz. A csajok nem használják a pénzüket sexuális segédeszközként, mint pl. a vajna(kisbetűvel). Meg a zimány linda se akart még lepénzelni egy pasit se. Ezért.

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2015.08.23. 13:59:16

@rémTündér /aprócska kismacska./: Nem ugyanazt írtam le, mint te és úgy tűnik még mindig nem érted, mert megint megszemélyesítetted („amit ránk kényszerítenek”). Nincs senki aki kényszerítsen. Nincs személy. Nem létezik "ők". A környezeti kényszert a rendszer adja, az ökoszisztéma ha úgy tetszik, és a körülmények, nem valakik.
A bejegyzés erről szól igen, de pont azt egészítettem ki, mert ez hiányzott belőle. Az olvasónak az a benyomása lehet, hogy csak ezen múlik, pedig nem. Ezért felesleges bűntudatot és inkompetencia érzést okoz, hiszen ha valakik csinálják, akkor elég erővel és elég elhatározással (ez folyamatosan a blog üzenete) le lehet győzni „őket” és akkor ez nem lenne. Én meg pont azt mondom, hogy nagy része ezeknek a kényszerítő körülményeknek akkor is meglenne, mert ez nem tudatos, nem személyfüggő, hanem a rendszer szabályainak következménye.

katog 2015.08.23. 14:35:45

@marjoram:
Ez az írás nem tagadja, hogy a másik probléma is létezik. (Nem mellesleg azonos gyökérrel: azok a nők valamiért azt hiszik, férfi nélkül szart sem ér az élet, és ezért akár kutyába is lemennek.)
Viszont miért a bloggeren kéred számon, hogy erről is írjon? Nem erről akart, hanem egy másik, azonos tőről fakadó jelenségről.
Ha hiánytémával találkozol, írj róla cikket!

Scorpion82 2015.08.23. 18:54:08

Te jó ég...
Azt ugye tudja a kedves cikkíró is, és tudják a kedves kommentelők is, hogy NINCS az életben sem boldogság sem beérkezés, sem "mostantólmindenfaszamegtaláltammagamjólélemazéletem"? Nincs.
Jó a poszt, de túl van ragozva.
Megszületsz, az élet eltelik, meghalsz, aztán hited szerint lesz valami, vagy semmi. Addig pedig nem az a fontos, hogy szerepet játszol-e vagy sem, megvalósítod-e magad, vagy sem, hanem hogy szenvedsz-e, vagy sem, illetve mennyire szenvedsz. Mert szenvedsz, és szenvedni is fogsz. Lesz, mikor jobban, lesz, mikor egész jól elvagy, de ez mind múlandó. És mindig elmúlik a jó is, akárhogy is élsz.
Ha házas vagy, ha nem, meg fogod unni a partnered, ha meg akarod. Ha nézegeted, van-e, lehetne-e jobb, akkor lesz. Amit keresel az életben, azt meg is találod. Ha nem akarsz gyereket, ne szülj, ne csinálj. De lehet, 50 éves korodban meg azt fogod bánni. Változol te is.
Ami biztos, hogy sose lesz igazán jó.
Éld azt, ami van, csináld, amit szeretnél, csináld a következményeit is, és ne azt nézd folyton, hogy jobb is lehetett volna. Nem lehetett. Ha elbasztad, akkor elbasztad, és NEM LEHETETT VOLNA MÁSKÉNT. Ez az életed. Akkor is, ha szar.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.24. 18:30:44

@Hitetlen: Akkor tényleg mást írtál. :-) Mert hogy, de léteznek ők és ha te ezt nem látod, akkor sajnos a probléma része vagy. Ágyő.

rémTündér /aprócska kismacska./ 2015.08.24. 18:32:29

@Scorpion82: Igazából lehetett volna másként. :-) Pláne, ha nem mások határozzák meg, hogyan kell élned az életed. :-) De ja, az életet élni kell. :-)

Víz Ivó 2015.08.25. 11:16:19

@rémTündér /aprócska kismacska./:

Te jól belesüppedtél abba a csapdába, amiről @Hitetlen: adott nagyon pontos "személyleírást".....

Olvasd el figyelmesen újra, amiket Hitetlen kommentelt!

Kicsit egyszerűbb lenne az életed, ha nem állandóan azok ellen harcolnál, akikről azt se tudod kicsidák, csak azt, hogy mind ellened vannak.....
Persze, lehet hogy Te direkt így szeretesz élni....akkor (ha így van) viszont félreértettem az "elégedetlenségedet"....

Víz Ivó 2015.08.25. 11:33:57

@nemsissi:

Ezt Írod lelkesen:
"...bárcsak minden nőnek ezt olvasnák el az idióta nép- és Grimm-mesék helyett..."

Ugyanazt javaslom neked is mint rémtündér kismacskának, olvasd el hitetlen ide írt kommentjeit!

A rendszernek jobb "leírása" egy népmese, vagy Grimm mese, mint a bloggerina vagy a Te elképzelésed a "titeket elnyomó és ezt az elnyomást l'art pour l'art élvező" névtelen, arctalan emberekről, akiket maximum a saját anyátokkal tudtok néha "megfeleltetni"....

Van egy rendszer, ami évszázezredek alatt alakult ki tőlünk Függetlenül. Ami velünk, vagy nélkülünk működik, alakul tovább....

Egy egy "történelmi személyiség" látványos próbát tett már a hirtelen átalakításra, de eddig mind csak "rontani" tudott rajta.... De milyen érdekes a "rendszer"....minden ilyen rontás után mégis változott valami kicsiny eleme a rendszernek.
De sem a történelmi személyiség, sem a "megvezetett" tömeg nem volt soha boldogabb vagy elégedettebb semmitől....csak az áldozatok száma növekedett meg minden "hirtelen jött változással", és letünt aranykorként tekintettek vissza azokra a rendszerekre, ahol csak a normális üzemmenettel járó áldozatok voltak jelen a rendszerben....

Egyéni áldozat nélkül nincs élet.
Frappánsan fogalmazott @Scorpion82: ...... kissé rezignált az "összegzése" (rendszerleírás alulnézetből), de kikezdhetetlen... :-)

Scorpion82 2015.08.25. 14:01:41

@rémTündér /aprócska kismacska./: Nem mások mondják meg, hogy éld az életed...aha...kik a mások?
Szülők, társadalom, barátok, példaképek, akikre hallgatsz, mert tiszteled őket? Vagy az ösztöneid, ag enetikád, a tudatalattid, a karmád?
Ki az, aki idejekorán átlátja, mi motiválja a döntéseit és a cselekedeteit?
Pont úgy írsz, mintha a világ, amibe beleszületsz, nem egy hozzád hasonlóan zavarodott lényekkel teli káosz lenne, ami hasonló a lottóhúzásnál használt műanyag gömbhöz: kavarognak benne a golyók, ötköznek, szétválnak, és a sűrített levegő is fújja őket alulról...
Mintha létezne tiszta, egyértelmű életpálya, ami a tiéd, amiben biztosan kiteljesedsz,m és amiben jól érzed magad.
Na , én ebben nem hiszek.
Beleszületsz a világba, és mire rájössz, hogy akkor élsz helyesen, ha jól érzed magad, már csináltál egy csomó helyrehozhatatlan hibát. Vagy, ha szerencsés voltál, keveset. Ha kivételesen bölcsnek születtél, esetleg harmincakárhány évesen még ott állsz "puttony2 nélkül, és előtted a világ a végtelen lehetőségeivel.
De nem ez a jellemző, és ezt szerintem el kell fogadni.
Aki "észbe kap", az pedig örüljön neki, de káér csámcsogni azokon, akiknek már "késő"...mert amúgy olyan sincs, hogy késő :)

_Epikurosz_ 2015.08.27. 23:00:40

@Scorpion82: Hogy jól érezd magad, az az alapelv. És könnyebb erre rájönni, ha a eleve szembenállsz a világgal, mert akkor nem esel bele a megfelelni akarás spiráljába. Viszont senki semmilyen infót nem fog adni, se női pletyka, se semmi. A te saját eszed van, meg szerencsére most már az internet.

2015.08.27. 23:53:28

Fiatalon hormonkoktéloktól belőve, szagok, ízek, fények, hangok után rohanunk. Biorobotok vagyunk. Programok futnak le bennünk, vegyületek irányítják az érzéseinket, gondolatainkat, tetteinket. Imádunk és gyűlölünk, cseppfolyóssá válunk a szerelemtől miközben szívünk, mint a hűlő fém lassan megkeményedik. Egy szülés alkalmával minden folyik: vér, széklet, vizelet, magzatvíz,örömkönnyek. Mert ilyen az élet is egyszerre szaros és emelkedett. Érdemes megélni a mélységeit és magasságait is. Ötven felett az élet megfakul, mint a napsütés augusztus végén. Akkor is, ha van pénz, egzisztencia, önállóság, munka, hivatás. Ha búcsúzni kell, akkor legalább legyen mitől. Ha nincs bátorságod élni, halott vagy.

Bicepsz Elek77 2015.08.30. 10:57:38

Na mi van? Nem sikerult a randi? Akasztottak a hohert?

scurra8 2015.09.05. 23:04:15

@granula: Nem értelek granula. Írtad, hogy mindent másképp csinálnál, ha 20 éves lennél ismét, de hát 50 évesen...

Ez egy kicsit mellbevágó, mert amellett, hogy teljesen igazat adsz a bloggernek, ill. majdhogynem sztárolod, pontosan beleillesz abba a "dobozba", ami ellen "lázad" ez az író a maga sajátos stílusában.

Mert akkor most mi is van? Egyrészt azt a benyomást kelted magadról, hogy 50 éves korodra kinyilt a szemed, és tudod, hogy mit csináltál rosszul, de hát késő ezen változtatni. Ahhoz, hogy minden jó legyen, újra kellene kezdeni az egészet 20 évesen. Ergó az eddigi élet úgy ahogy van mehet a kukába. Az összes rossz (csizmatalp a parizerben, kihízott mackóalsó, letört műköröm) és jó emlékkel (gyerek, nagy szemű buksi kutya, Tibi csoki) együtt. De, ha nem lesz emlék, ami bőlcsebbé tesz, mi garantálja azt, hogy nem ismételnéd meg a hibákat???

Tehát ahelyett, hogy melankólikusan azon rágódnál, hogy mi lett volna, ha mégis Hufnágel Pistihez..., ahelyett azon törnéd a fejed, hogy az 50 év alatt a padláson összegyüjtött sok kacat közül mi az ami értékes, és mi az amit tényleg kukázni kell. Csak azert, hogy a kacat ne húzzon vissza, az értékek meg segítsenek előre menni, s elérni azt, amit igazán szeretnél így 50+osan. Nevezheted ezt popper módon: önmegvalósításnak, vagy ódivatúan: boldogságkesesésnek, a lényeg, hogy kezdj el cselekedni, s olyan dolgokat csinálni, amit szeretnél: fess, szteppelj, írj, főzz, utazz, bármit, amit TE szeretnél és szerinted boldoggá tesz. S ha kiderülne, hogy mégsem, akkor nabumm, egy tapasztalattal több, s menni kell tovább.

De látom, hogy ehelyett Neked jobban tetszik az ilyen blogok olvasása, amiból csak az jön le Neked, hogy valamit nagyon elkúrtál (még az öszödi beszédnél is nagyobbat), s csak az önsajnálatodat táplálod velük. S ebben az esetben Nálad épp az ellenkezőjét érte el a blogger. Úgy tűnik, hogy Te már nyakig elástad magad. Jó ez neked? Segísünk pár lapátnyival, vagy tényleg megjön az eszed, s elkezdesz változtatni?

(elnézést a prédikációért, de kikivánkozott)

scurra8 2015.09.05. 23:46:06

kb 1 éve fedeztem fel ezt a blogot, s azóta kisebb-nagyobb rendszerességgel követem. Csak párszor alakult ki leküzdhető kényszer, hogy én is írjak kommentet, de amint írtam, leküzdhető volt a kényszer, ezidáig. Granula előhozta a sztereotíp megtestesítőjét ennek a blognak a főbb támaválasztási állatorvosi lóját (ekkora képzavart!!!).

Mert miről is szól a blog? Tipikus emberi belső helyzetekről, amiket látva megcsóváljuk a fejünket, s továbbmegyünk. Mit akar a blogger? Rávilágítani ezekre, hogy az emberek jobban figyeljenek ezekre, s ne csinaljanak felesleges hülyeséget, avagy, ha velük csinálják, akkor ne csak csóválják a fejüket továbbmenve, hanem lépjenek helyette.

Ehelyett milyen kommenteket látok? 2 tábor van:

1. A támogató: Leirják, hogy milyen kúl (új hejesirasi szabály szerint lehet), meg elkérik a blogger fenekének azon koordinátáit, ahova még senki sem adott egy cuppanóst. Mondván nagy hatással van rájuk ez az írás, de maradnak továbbra a fenekükön. Valódi hatás = 0.

2. Az ellenzék: Elmondják az elmondanivalót: Háttehülyevagyblogger!!! Többezerév alatt kialakult rendszerben élünk, te meg ezt póbálod bomlasztani?! Mekkora gyökérnek kell lenned, hogy szapulod ezt a többezerévekialakult rendszert. Hisz, ha ez többezerévekialakult rendszer többezer éve működik, akkor ennél jobb nincs és nem is lehet. Pont.
És nem zavarja Őket, hogy ez alatt a több ezer év alatt rendszerek sokaságai alakultak és buktak meg. Csak ha blogger kedvenc intézményét, a házasságot/családot vesszük figyelembe, abból is kialakult többféle:
- monogám vs poligám
- patriarchatus vs matriarchatus
Mar ezek is bizonyitják, hogy volt az emberiségnek bizonyos csoportja, akiknek ezek a teljesen ellentétes rendszerek jók voltak egy időben (gondolom mert több ezer éve működtek), ezért működtek, utána meg megbuktak (gondolom mert több ezer éve működtek már), mert valami új, népszerűbb alternatíva jött.

A kannibalizmus is működött több ezer évig. Bizton vicces volt, én azért örülök, hogy a történelem során felhagytak ezzel az általános problémamegoldási módszerrel. Bár a "szeresd felebarátodat" kis áthallással akár tényleg plagizálhatja a kannibálok eredeti mottóját.

Szóval, egyik tábor: húzzátok ki a fejeteket a homokból, nem szabad leengedett kézzel szipogni, cselekedni kell.
Másik tábor: olvassátok végig a Wikiben az EVOLÚCIÓ címszót. Ott is lehet majd találni "eztöbbezerévalattkialakult" indokokat, de sehol sem lehet látni olyat, hogy éppezért, ami most van, az a tökéletesség csúcsa, nincs tovább, csak a hanyatlás, ha változtatunk. Az evolúció nem állt meg, sem biológiai, sem társadalmi folyamatokban. Ezek állandóan változnak, valami gyorsan, valami lassabban. Olyan is előfordul, hogy bizonyos dolgok többezerévig lassan érlelődnek, s csak utána áll át az új helyzetre. Node álljunk leengedett kézzel, miért ne hihetnénk, hogy pont a mi életünkben törtlnik meg a változás? Akkor meg miert ne tegyünk azért, hogy az hamarabb következzen be pár másodperccel?

keroll (törölt) 2015.09.06. 01:16:19

@scurra8: lehet, hogy granulának anno a jó szex hiányzott, kapcsolat(ok), melyeket akár szerelemnek is lehet nevezni,vagy szimplán egy társ meg a magára fordítható szabadidő. Hogy most mi hiányzik neki azt (sem)nem tudom, de ez a " fess, szteppelj, írj, főzz, utazz, bármit, amit TE szeretnél és szerinted boldoggá tesz" ötlet kissé vérszegénynek hangzik. Ahhoz meg, hogy ötven felett egy nőnek fiatal szeretője legyen nagy szerencse kell, vagy sok pénz.

scurra8 2015.09.06. 16:55:11

LoL @kroll! Úgy tűnik, hogy előléptettél abba a táborba, amibe granula anyját és nagyanyját tette: a csoport, amely megmondta, hogy mit csináljon. Épp ez a lényeg, hogy ezt neki kell eldöntenie. A felsorolásom meg épp ezért banális, hisz nem akarok neki ötleteket adni.

granula (törölt) 2015.09.07. 10:16:02

@scurra8: Mielőtt bármit írnék ide, megkérdezném, hány éves vagy, van-e családod, gyereked? Nem vagdalkozné, és nem magyaráznám a bizonyítványomat sem addig, amíg ezt a kérdést nem tisztázzuk.

Víz Ivó 2015.09.07. 19:00:55

@scurra8:

Annyit az evolúcióról, hogy aki abban hisz, az jobb ha tudja, egyetlen emberöltő semmi.... De tényleg semmi egy olyan bonyolult szabályrendszer kialakulásában, mint amit itt a bloggerina egy egy posztjában úgy ír le, hogy az csak némi józan paraszti ésszel, és a "másoknak nem megfelelni vágyással" simán emberarcúvá változtatható volna :-))))

De az a szomorú igazságféleség, hogy csak a rendszer ismerete, a szabályai közötti eligazodás jelent egy egy egyén számára élhetőbb életet, a rendszer daráló fogaival viaskodás pedig nem.

A bloggerina (akig megdarált és kiköpött ez a gonosz rendszer) itt másokat oltogat a hülyeségeivel. A magamfajta kommentelő meg reflektál rá, ha ráér, és pont ehhez van kedve... :-))))

Legközelebb ne várj egy évet, ha kukivánkozik belőled bármi.... Ennél az sem lesz rosszabb komment, amit hirtelen felindulásból követsz majd el ..... Mint ahogy ennek sem segített, hogy egy évig csiszolgattad a felületes kis megfigyeléseidből kivont eszenciádat... :-)

keroll (törölt) 2015.09.08. 00:13:19

Mi itt mindannyian Lobster gyermekét tápláljuk.
Mint tudjuk Ő nem vesződik azzal, hogy közönséges halandóként szüléssel oldja meg szaporodási kényszerét.
Főisten módjára kipattintja a fejéből teljes harci díszben porontyát;
a meg nem gondolt gondolatot. A kislobster szépen gyarapodik, nagyra nő és sikeresen szaporodik. Teheti ezt azért, mert világrajöttekor az általános evolúciós modell összes szereplője a szülőszoba ajtaja előtt toporog.
A Rendszer a virtuális tér, vagyis ez a blogfelület, mi kommentelők vagyunk az Építőegységek, termeljük a hozzászólásokat, a Komponensek fűtőanyagát, melyek áramlásából a rendszer a működéshez (szaporodáshoz)szükséges energiáját nyeri.
Lobster nemét illetően máig bizonytalan vagyok. Lehet, hogy ezzel Ő is így van. Gyanakszom, hogy Oravecz Nóri szintet ugrott ... , esetleg sikerült neki homár módra átvedleni és ebből lett az oriblog?
Kicsit használt, kicsit kopott, kicsit áporodott, ömlesztett, bálás bölcsességei vállfára aggatva sem mutatnak jobban.

Víz Ivó 2015.09.08. 12:07:44

@keroll:

+ még 1 like :-))))

(a szarkazmusod felvidított mára)

scurra8 2015.09.10. 09:01:54

@granula: Tényleg az számít, hogy ki mondja, és nem az, amit mond? Ha nem inged az, amit mondtam, akkor itt van vége a történetnek, ha mégis az, akkor sok sikert!

scurra8 2015.09.10. 09:06:23

@Víz Ivó: Teljesen egyetértek Veled: egy rosszul működő rendszer ellen legjobban csak a teljes beletorődéssel felfegyverkezve lehet felvenni a harcot.

granula (törölt) 2015.09.10. 10:16:33

@scurra8: Hát hogyne számítana! Mert bizonyos élettapasztalatok híján könnyű beszélni. Ha még nem éltél házasságban, ha nem neveltél gyereket, ha csak elméleti síkon mozogsz azon témában, amelyben tanácsokat osztogatsz, akkor .... ( a befejezést rád bízom)

Víz Ivó 2015.09.10. 10:27:39

@scurra8:

1. Velem ugyan nem értesz egyet, ha ezt vetted ki a szavaimból.... Szarkazmusnak meg (már ha valamiféle iróniának szántad volna a kommentedet) harmatgyenge próbálkozás volt.... ahogy a posztban is írva vagyon "úgy dobsz, mint egy lány"........ :-) (csak hogy kicsit a poszthoz is szóljon a válaszom, ne csak hozzád)

2. A rendszer mitől működik rosszul? Mert az, hogy a "rendszer" nem az általad kívánt eredmény szerint működik, lehet azért is mert:

A; nem úgy működik, ahogyan te szeretnéd. De az nem a "rosszul működik"-kel magyarázható egyedül, hanem pl avval is, hogy nem érted a rendszert, nem ismered a működését, rosszul látsz összefüggéseket, itt ott kevered az okokat az okozatokkal, stb....
B; gyakori még, hogy azt se tudod mit akarsz... Illetve folyton mást akarsz. Na barátocskám! Erre nehéz "jólműködő rendszert" kitalálni.... :-))))
C; a rendszer nem létezik. A rendszer csupán az alkotóelemei egyformaságából adódó mintázat... egy mindenki által érzékelt törvényszerűség, amit rendszerként fogunk fel. Ebből mindenki (MINDENKI) kilóg kisebb nagyobb mértékben, mert CSAK HASONLÓAK vagyunk és NEM EGYFORMÁK.
D; ezek mindegyikéből az következik, hogy az ellen harcolsz, amiben szinte mindenki hasonló. Avval harcolsz, hogy te MÁS vagy, EGYEDI vagy. És avval toborzol harcostársakat, amiben hasonlónak gondolod magad velük.... :-)))))))
Fából vaskarika :-)))))

Tehát: Attól, hogy a rendszernek nevezett "mintázat", "szabályszerűség" , "rendezőelvszerűség" folyton változik, nem rossz! Sőt! Ettől működik. Ha akarom, ettől JÓ.

Te csak harcolj a rossz rendszer ellen! Én is "megpróbáltam", ne félj! Voltam én is fiatal..... Én (mára már) csak figyelem.... És néha kommentelem a lobster féle oltogatókat.... Néha mérgelődöm, néha mosolygok azon, ahogyan mindent a " rendszer " hibájául ró fel. És harcra buzdítani próbál avval, hogy lehülyézi a "hibásan" működőnek titulált a "követőit"....

keroll (törölt) 2015.09.11. 23:23:29

@Víz Ivó: Köszönet a tetszésnyilvánításért! Tudod, titkon mindig is szerettem volna jobb emberré válni. Embertársaim napjait apró jócselekedetekkel, szebbé, jobbá, vidámabbá varázsolni.
Rendkívül boldoggá tesz, hogy egy csodálatosan vidám napot ajándékozhattam Neked.
Még boldogabbá tesz, hogy ezáltal én is egy kis lépéssel közelebb kerülhettem a célomhoz.
Ha mégsem, akkor találkozunk a pokol tornácán ;)

Kytia 2015.12.14. 10:15:02

@zZz: Na, nálunk nem így volt. Apám még ereje teljében, 20 éve vesztette el az állását, és anyám unszolására sem volt hajlandó másikat keresni. Anyám tartotta fenn az egész családot, hétvégenként meg vagy képes volt takarítani, vagy kosz volt. És ma is így van, bár ma csak ketten élnek együtt. És persze anyám sosem panaszkodott erre, mert az milyen már, hogy asszonyszolga panaszkodjon. Elkeserítő életek ezek tényleg.:(

A legrosszabb, hogy a férjem is ebbe az irányba megy. Egyre kevesebbet keres. Legutóbb tegnap nyavalyogtam azon, hogy semmire sem fogunk jutni (nem őt hibáztattam), erre azt mondta, hogy akkor dolgozzak napi 12-16 órákat, mert azok, akik a semmiből felemelkednek, így csinálják, bizony. Hát kösz.

Kytia 2015.12.14. 10:17:55

@zZz: Sokkal elterjedtebb ez a jelenség, mint hinnéd. Persze lehet, hogy a környezetedben főleg topmodellek vannak, akikről a pasik úgy gondolják, mindenképp meg kell fizetni őket, és akkor oda olyan pasik vonzódnak, de az átlagpasi is úgy gondolja, hogy ha nem playmate-tel köti össze az életét, hanem egy "normális" nővel, akkor neki ott teljesíteni nem kell.

Kytia 2015.12.14. 10:37:45

@Barta Katapán István: Dehogynem. Csak nem Zimánynak, meg Vajnának hívják őket...

Sátán meg a Jocó 2016.02.10. 14:45:16

Szóval a férfitől el lehet várni
- biztonságot (anyagit, lelkit)
- minőségi időt
- minőségi figyelmet
- hűséget, lojalitást
- kedvességet, megértést
- éreztetni a nővel, hogy a legfontosabb

Ez mind nem gond, de lássunk már egy listát, ahol legalább hasonlóan ÉRTÉKES dolgokat nyújtanak mindezekért cserébe a nők, az obligát pinán kívül.

Lehet ide összeírni, tehát:
1.

Hitetlen · http://hitetlen.blog.hu/ 2016.02.15. 09:55:27

@Sátán meg a Jocó: Elsősorban azt, hogy ehhez hasonló gyerekes provokációra ne basszanak pofán, ahogy egy másik férfi tenné.

Barta Katapán István 2017.10.20. 23:33:44

@Kytia: Szóval te tudsz olyan nőimitátort, aki pénzt fizetett a pasinak, hogy vele legyen???????