A brit KSH (ONS) két új tételt emelt be az inflációs kosárba: a társkereső oldalak költségeit és a smartphone alkalmazásokat - mert ezek fejezik ki legjobban a megváltozott fogyasztási szokásokat. Ugyanezen az elven kiveszik viszont a kosárból a hentesnél vásárolt sertéshúst, mert a zemberek inkább félkész terméket vesznek. (Nem csoda, a húsevő, felnőtt britek 17%-a szerint van olyan húsfajta, hogy sertésszárny - teljesen új értelmet adva az angol kifejezésnek "when pigs can fly".)
Ezek különben a letöltött háttérképeket és csengőhangokat váltják, amik eddig benne voltak a mintegy 650 darabot számláló inflációs kosárban. Sőt, 1947-ben az alábbi darabok is a brit fogyasztói kosár részét képezték: női fűző, mángorló, bádog teáskanna, szappanpehely, karóra-javítás, szőrmatrac, vegyes sütőzsír, sűrített tej, friss hering, egy gramofonlemez és egy ilyen szék és szőnyeg:
Javaslom, nálunk meg vegyék be a kokárda és az árpádsávos karszalag árát a kosárba, valamint vegyük ki a könyveket. It reflects the change of consumer behaviour. Zeitgeist, na!