Lobsterizmus 101

Friss kommentek

  • pallasmacska: azért a hozzászólásokból kiválóan látszik, ki az, aki odáig sem jut el, hogy felismerje, előre kiszabott életet él. (2019.06.08. 20:38) 40 vagyok, de élni akarok!
  • Ra: Wow... (2019.06.04. 20:56) Hogyan szoktasd le magad a tanult tehetetlenségről?
  • Hemi12: Igazad van! Az '56-os forradalmárok is baszódjanak meg! Megöltek egy csomó EMBERT!!! Akik között biztos voltak jók is! Hát nem olvasták a szótári de... (2019.03.15. 16:51) Feminizmusról picsogni férfiatlan
  • Diorella Queen: Sok igazság van a posztban,mondhatni azt is hogy az egész poszt igaz. :) (2019.02.13. 08:03) 11 ok a gyerekvállalás ellen
  • Barbara Pesti: Engem csak az zavar, ha nem dühböl, nem feszültséglevezetésböl kàromkodnak, hanem megszokásból. Az a bizonyos vazmeg mint kötöszó esete ez. Pont mer... (2019.01.08. 22:30) Káromkodás, mint hatalmi eszköz
  • Janos Giljan: Hát az a véleményem, hogy mi a feleségemmel 12 év után is szerelmesek vagyunk egymásba és a szexuális életünk is igen aktívnak tekinthető, heti 3-5 ... (2018.07.29. 22:21) 13 lecke nem monogám párkapcsolatokból

Orbán Viktor utálja a magyart

2011. 01. 04.

Közhely, hogy a mai miniszterelnök erősen paternalista politikus. Hogy a hatalom bebiztosításának és megerősítéseének mindennél magasabb prioritása van számára és hogy eszközeit tekintve tökéletesen cinikus. De szerintem nem volt ez mindig így.

Ahhoz, hogy idáig eljussunk, csalódnia kellett a választókban.

Vigyázat, ez egy nagyon szomorú történet lesz.

Senki nem születik cinikusnak. Ezért gondolom, hogy ő sem volt mindig az.

Eleinte valószínűleg ugyanúgy kívánta a szabad Magyarország létrejöttét, mint bárki más. Sőt, szerintem mindenkinél hamarabb tudta azt is, hogy a szabadság felelősséggel jár. Hogy a szabadság nem az a langymeleg lábvíz, amihez Kádár alatt szoktunk, hanem igazi felnőtteket kíván.

És hogy ki a felnőtt?

Az, aki a szabadságot választja a biztonság helyett. Aki felfogja, hogy a kettőt együtt nem lehet és nem is rinyál emiatt. Aki felfogja, hogy a boldogsághoz való jog nem jelenti, hogy valakinek engem boldoggá kell tennie. Aki megérti, hogy a szociális védőháló nem függőágy. Aki nem csak azt szereti a felnőtt létben, hogy uramnak meg hölgyemnek szólítják, hanem azt is, hogy ő maga keresheti meg a betevőjét és hogy az pont annyi lesz, amennyire ügyesen csinálja a dolgát. 

A magyar társadalom kényszer-nagykorúságba lépett, amikor végre vége lett a kollektivista diktatúrának. Kiment a hidegbe, ahol uramnak szólították, de enni azt nem adtak. (Ha mégis, akkor azt hitelből és hiba volt.) 20 év után valóban volt egyfajta forradalom. A többség visszakéredzkedett a szülői házba. Apu és anyu pedig itt az állam. A gondoskodó, a szigorú-de-csak-jót-akar, a szigorú-de-igazságos, mint Mátyás király, aki elintézi helyetted, aki munkát biztosít neked, aki összegyűjti helyetted a nyugdíjra valódat, mert te magadtól biztos nem tennéd, aki büntetést helyez kilátásba, mert különben ártanál másnak és magadnak.

Ezt a Fidesz vagy előidézte azzal, hogy felajánlotta az erős vezért, vagy csak lereagálta a dolgot. A jelen szempontjából egyre megy, hogy tyúk vagy tojás. (A kiút szempontjából meg csak az a fontos, hogy ki tud ebből a szánalmas helyzetből előbb kilépni, nem az hogy kinek a hibája.)

A Fidesz (=OV) úgy döntött, hogy "elébe megy az igényeknek", mint a kereskedelmi tévék, amik állítólag azért nyomnak gagyit, mert a zemberek azt akarják.

Ez a döntés azt is jelenti, hogy OV csalódott a szabadság megvalósíthatóságában Magyarországon. Csalódott az emberekben. Úgy mérte fel, hogy ezek nem akarnak felnőni, és hogy ezen nem is lehet, nem is kell változtatni. (Amikor olyanokról beszél, hogy önellátásra kell átállni, az fából vaskarika. Azt pont nem lehet kívülről elmagyarázni. Olyan, mint az önbecsülés. Én nem adhatok másnak.)

Csalódott és nem tartja túl sokra a saját felelősségtudatunkat. Igazából rossz érzés lehet. Egyedül lenni okosnak, aki átlátja ugyan a problémát, de nem tud rajta változtatni. Egyedül tudni mi a jó a hülye infantilizmus tengerében. Tudni, mi a jó nekünk és a kezünkből a játékot, mert csak elrontanánk.

De nincs ezzel egyedül. Mindenki ugyanígy gondolja, aki a szemembe mondja, hogy ő maga érti, hogy ez rossz így, de EZEK (a magyarok), ezeknek erre van szükségük, ezek ezt akarják. Mindenki egyedül okos ebben az országban és a többi mind hülye, akinek OV kell.

EZEKET fegyelmezni kell, nem megvárni míg felnőnek.

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://oriblog.blog.hu/api/trackback/id/tr172560531

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

misc · http://misc.blog.hu 2011.01.04. 21:24:21

szívemből szóltál.

OV metamorfózisa liberálisból hardcore paternalistába figyelemreméltó, de igazából lényegtelen. Ő egyszerűen azt nyújtja a magyar választóknak, amire igény van, ha ő nem tenné, megtenné valaki más. Úgy tűnik, a magyar választópolgár nem kér a felelősségből, örömmel visszaadja a szabadságát a kádári langymeleg kényelméért.

A politikusok gyakran beszélnek a "kisemberről": akit nem érdekel más, csak a kenyér meg a gáz ára, aki nem képes (vagy csak nem akarja) megérteni a piacgazdaság működését, aki védtelen a profitorientált piaci érdekkel szemben, aki aláír mindent, amit elé tesznek, és mindezért az állam gyámkodására szorul.

Néha a házinyulak jutnak erről eszembe. A házinyulak a vadon élő mezei nyulaktól származnak, de fogságban élve - ahol az ember gondoskodik táplálásukról és védelmükről - kivesznek belőlük azok az ösztönök, amik lehetővé teszik a túlélést önállóan. A szabadon engedett házinyúl nem képes táplálékot találni magának és elmenekülni a ragadozók elől. A házinyulak az emberre szavaznának - még úgy is, ha tudják, hogy egy idő után a serpenyőben végzik.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.01.05. 20:04:42

@SCUMM:
"A házinyulak az emberre szavaznának - még úgy is, ha tudják, hogy egy idő után a serpenyőben végzik."

Jajdejó! :DDD

Én erre mondom, hogy a biztonságot választják a szabadság helyett, csak azt senki nem érti.

Kerosan 2011.01.06. 01:11:19

Hát, ha az lenne az igazság, hogy OV-nak ez a helyzet fájdítja a pici szívét, akkor miért nem tesz ellene ?

Miért nem ömlenek nagy összegek az oktatásba, miért a hatalmuk konzervalasara megy el a pénz?

boribori 2011.01.06. 23:38:35

Nem tudom, hogy OV csalódott-e a magyar választókban, de nem is érdekel. Ez az ország nem az ő játékterepe, ahol tetszése szerint tologathat bármit ide-oda, mint valami kirakós játékban. Épp elég baj az, hogy őt apánknak és megváltónkak hiszik sokan - az pedig, hogy ő ebben a szerepben jól érzi magát, éppenséggel teljes alkalmatlanságát bizonyítja arra, hogy egy modern pluralista társadalom politikai vezetője legyen.
A magyar társadalomról egyszerű azt mondani, hogy nem felnőtt (netán teljesen hülye is)- erre ugyan sok példát lehet sorolni, de ezzel így
nem sokra megyünk. Továbbá nem is igaz - már csak ami engem illet: én nem kívánom magamra venni a sommás ítéletet. Aligha segíti a közös bajaink megoldását az, hogy a rendteremtés legfontosabb eleme a központi vezénylet és benne szent pártunk és bölcs vezérünk ellentmondást nem tűrő akarata.
És amiről nem esik szó: a szánalmas sunyítások. Jó államelnökünk "mit sem tud" hivatala botrányairól, a médiatörvény fordításából kimarad ez-az, a közoktatási törvény nemzeti vitája két hét alatt zajlik le úgy, hogy a vitapartnerek nem tudhatnak meg egymás álláspontjáról semmit, a Költségvetési Tanács honlapját törölték, tagjait nem alkalmazhatják állami cégek, neveletlen viselkedés nemzetközi szervezetekkel, átláthatatlan szervezetek és elérhetetlen ügyintézők, kinevezett tökfej pártkatonák ésatöbbi... Morális megújulás...

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2011.01.10. 01:05:41

Hát itt mi történt? Tegnap még egész máshogy nézett ki minden.

A bejegyzéshez: ha ez így van, akkor a csalódás azt hiszem kölcsönös.

Mondjuk azért az úgy nem egy nagy elkötelezettség a szabadság iránt, hogy amikor lent vagyok, akkor lánglelkűen kiállok mellette, amikor viszont helyzetbe kerülök, akkor eldobom, mint egy megunt játékot. Nem 2010-re gondolok és nem is feltétlenül kormányra kerülésre.

Meg aztán a szabadság az elsősorban nem eszköz (jólété, boldogságé, akármié), hanem önmagában vett cél. Tehát nemcsak a választókban, hanem a szabadságban is csalódott. És ez tényleg szomorú. De az még ennél is szomorúbb, hogy ő és ennek jegyében vezeti az országot.

Amúgy tényleg senki nem hiszi magáról, hogy ő "gonosz" lenne (eltekintve a kevésbé szofisztikált mesékben a bajuszukat sátáni kacaj kíséretében pödrő imposztoroktól), mindenki azt gondolja magáról, ha nem is mindig őszintén, hanem kis önámítással, hogy ő a "jó ügyet" szolgálja. Hitlertől Sztálinon át az öngyilkos merénylőkig lefogadom, hogy mind azt hitték és hiszik, hogy náluk van a kizárólagos igazság, és mindenki más hülye. Én meg azt hiszem, hogy aki azt hiszi, hogy nála van a kizárólagos igazság, és ennek megfelelően másokat minden tekintetben megpróbál alárendelni az akaratának, az hülye. De legalábbis nem a barátom.

És ezzel persze nem akarom Orbánt sem Hitlerhez, sem Sztálinhoz, sem öngyilkos merénylőkhöz hasonlítani, még mielőtt.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.01.10. 01:18:32

@tory_t:
Én azt vettem észre, hogy akik paternalistán gondolkodnak, azok
A) vezetőnek gondolják magukat
B) bevallják, hoyg ők a nép, csak nem hiszik el, hogy ez az ő nyírásuk.

OV azon kevesek egyike, aki tényleg nem téved, ha a vezető elit közé sorolja magát, úghogy az ő SAJÁT, EGYÉNI szempontjából teljesen rendben van, amit csinál.
Csak azt nem értem, hogy a birkái miért érzik magukat olyan biztonságban.

(A skint hónapok óta először sikerült végre módosítanom, már hánytam a baracktól. De az oldaldobozok még mindig a saját életüket élik.)

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2011.01.10. 01:43:34

@King Size Lobster: Nekem van egy olyan elméletem, hogy mindenkinek igaza van a saját szempontjából, mert ha nem lenne, akkor nem azt csinálná amit.

"Csak azt nem értem, hogy a birkái miért érzik magukat olyan biztonságban."
Nem lehet, hogy azért mert B)?

"A skint hónapok óta először sikerült végre módosítanom, már hánytam a baracktól."
Ez jól esett, az enyém is az a skin. :)

Egyébként küldtem egy üzenetet. Ezt csak azért mondom, mert fogalmam sincs, hogy hova mennek ezek, mert nem látok itt üzenetkezelő felületet.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.01.11. 23:56:22

@tory_t:
"Nekem van egy olyan elméletem, hogy mindenkinek igaza van a saját szempontjából"

És az "igaza van" az azt is jelenti, hogy reálisan felmérte a saját érdekét, vagy csak azt, hogy azt hiszi?

A barackszín skin gyönyörű, persze, csak egy kicsit sok volt már belőle. Szerintem az új sokkal jobb lett.

Köszi az üzenetet :))

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2011.01.13. 20:35:17

@King Size Lobster: Csak azt, hogy azt hiszi. De értem, hogy mire gondolsz, és igazad van. De ez az elméletem kivételesen teljesen független OV-tól.

A skin pedig valóban tetszetős (még ha a hosszú címek nem is férnek el teljesen), de a barackot semmi nem veri. És különben is én inkább aranyszínűnek nevezném. :D

Nagyon szívesen! :)

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.01.14. 00:44:11

@tory_t:
"Tehát nemcsak a választókban, hanem a szabadságban is csalódott."

Nem mindegy, kinek a szabaságában. Az övében, vagy mindenki máséban.
Mondjuk ha a régi taoisták, gnosztikusok meg alkimisták érnek egyáltalán valamit, akkor a hatalom birtoklása ugyanúgy gúzsba köt, mintha hatalmat gyakorolnának fölötted. Bár nekem sovány vigasz, hogy cserébe a király lelke sem fog eljutni az individualizáció fennkölt állapotába :D

Amúgy némi iróniára felhívnám a figyelmedet a fenti beszélgetésben:

Tory:
Nekem van egy olyan elméletem, hogy mindenkinek igaza van a saját szempontjából, mert ha nem lenne, akkor nem azt csinálná amit.

Lobster:
És az "igaza van" az azt is jelenti, hogy reálisan felmérte a saját érdekét, vagy csak azt, hogy azt hiszi?

Tory:
Csak azt, hogy azt hiszi. De értem, hogy mire gondolsz, és igazad van.

Olyan cirkulárisak lettünk, hogy lassan meghajthatnánk vele egy centrifugát :D

tory_t · http://toryttopreng.blog.hu 2011.02.04. 04:51:57

@King Size Lobster: Valóban, a fenti mondatom után nem sokat jelent, ha azt mondom, hogy igazad van, ebben ismét igazad van. :D

"Nem mindegy, kinek a szabaságában. Az övében, vagy mindenki máséban."

Hogy a kedvenc megfogalmazásommal éljek: a szabadságban, "mint olyanban" csalódott. És erre varrjon gombot, aki szeret gombot varrni.

_Epikurosz_ 2011.02.28. 12:48:24

"hogy őt apánknak és megváltónkak hiszik sokan"
Kapaszkodj meg, a többség nem Jézust tartotta az ő korában megváltónak, hanem egy politikus-felkelő-lázadót.

Intizar 2012.12.03. 03:04:05

Márpedig kell legyen abban valami, hogy ezeknek ez kell, hiszen igen-igen sok valaki megszavazta, míg én eskü alatt vallom, hogy ebből egyik sem én voltam.