Lobsterizmus 101

Friss kommentek

Felejtsd el az önmegvalósítást - Előbb tanuld meg helyén kezelni a melódat

2017. 03. 12.

Tegyél magadnak egy szívességet – mert senki másnak nem áll érdekében. Kezdd el a helyén kezelni a munkahelyedet. Bárcsak ezt el tudtam volna mondani 20 éves önmagamnak....

c04d2abb-ee5e-4d6c-bec9-358df5a91106.jpg

A napokban beszélgettem egy ismerőssel, akinek elege van a munkájából.

A panaszai a következők: Semmi dolga nincs a munkahelyén. Már 10+ éve van ott, egyre feljebb lépett a cégben, mára csak mítingeken kell ülnie és időnként felemelni a kezét szavazni. De tovább megyek. Mivel náluk az utazás szigorúan munkaidőnek számít, neki pedig heti 1x egy másik országban kell végigülnie egy mítinget, ezért kedden csak bemegy az irodába, 11 körül beül egy taxiba, kimegy a reptérre, és mivel 4 után ér oda, aznap már nem kell dolgoznia. Másnap délután 2-4 között végigül egy mítinget, aztán be a taxiba – de mivel munkaidő után kell utaznia, csütörtökön nem kell bemenni. Pénteken otthonról dolgozik, ami azt jelenti, hogy nem dolgozik. Apukaként, aki rettenetesen sajnálja (nem), de heti két nap nem lehet a lurkókkal, időnként apasági szünete is van.

Nos, neki vezettem le az alábbiakat:

E x t / EUR = az egy egységre jutó erőfeszítés.

Ahol E az erőfeszítés, amit munkára fordítasz.

Megszorozva t-vel, ami az idő, amit munkával töltesz.

Elosztva az ezért kapott lóvéval.

Ha az eredmény alacsony, jó pénzért árulod az életedet és az erőfeszítésedet. Ha magas, akkor nem. (Határhaszon, stb. bejátszik, de most nem fontos.)

Emberünk esetében egyértelmű, hogy igen keveset ad egy euróért mind az idejéből, mind az erőfeszítéséből. Persze, az unalom is fárasztó, én is hagytam már ott jól fizető munkahelyet mert nem kellett csinálni semmit, de azért vannak szintek.

A fenti példa extra sarkos, de azért írtam le, mert rávilágít arra, mi mindent nem veszünk figyelembe, amikor munkahelyről valami homályos önmegvalósítás felé kacsintgatunk. Ennek a barátomnak még ti is el tudnátok magyarázni, hol van a valódi probléma. Saját magatokon nehezebb észrevenni.

 

A fent felvázolt eset ún. First World Problem (FWP)

 

Ami nem csak azért FWP, mert csak gazdagokat érint, hanem mert igazából nem probléma. Vagyis nem EZ a probléma.

Vagyis nem is igazából a munkahellyel van a baj. Emberünk azért nyűgös és azért van mozdulhatnékja, mert nem talál értelmet az életében.

A legtöbben ezt elütik annyival, hogy ha a munkában nem, majd a családban, de az igazság az, hogy a család senki életének nem az értelme. Persze, van akit erre neveltek, meg van, aki tényleg élvezi (de ő sem csak azt). A dolgozók többségének inkább life-family balance hiányzik az életéből, nem life-work balance. Ezért halad lassabban a forgalom munka után, mint előtt, ezért lesz hirtelen fontos túlórázni, ha valakinek kisgyereke van otthon. Pedig az igazság az, hogy a legtöbb stressz otthon éri a családos embereket – csak még maguktól sem veszik észre.

De emberünk még a gyerekezést is mesteri módon kerüli. Neki tényleg csak valami pénzkeresésen és családgyarapításon meg hedonizmuson túlmutató cél hiányzik az életéből. És innen válik érdekessé a dolog.

A munka valóban nem ad értelmet és identitást. Nem az a dolga. Az a te dolgod – ezért másik melóval nem fog megoldódni a helyzeted.

Különben is, miből gondolja mindenki, hogy ha otthagyja a munkahelyét, hirtelen tudni fogja, mit csinálna szívesebben – főleg ha a munkahelyén még fogalma sincsen arról, hogy mi lenne az, csak kapálózik kifelé. Tán idő kell a gondolkodáshoz? Hagyjál már ezzel...

Elmondom neked, mert én már voltam ott: ha az utcán vagy, nemhogy több kapacitásod lesz agyalni az élet értelmén, hanem kevesebb. Mert minden erődet az köti le, hogy visszakerülj a mókuskerékbe. Egy másik munkahely szintén nem megoldás. (Persze, ha nagyon magas számot érsz el a fenti egyenletben, keress újat bátran, de az egy másik probléma.)

 

A minap kaptam egy kérdést, amiről mindez eszembe jutott:

...most elsősorban az foglalkoztat, amikor mondjuk huszonévesen belekezd valaki egy munkába/karrierbe, ami elég érdekes, jól fizet, jó kis életet biztosít, és még csak nem is valami agyatlan munka - csak épp nem az, amit igazából csinálna. Úgy veszem észre, egy idő után rém könnyű ebben megmaradni, és elfogadni, hogy ez is egy kompromisszum, valami elkerülhetetlen elkurvulás, amivel az ún. felnőttlét jár - használni ugyan az agyunkat, de nem arra, amire igazából használni szeretnénk; elfogadni, hogy nagyjából soha nem azt csináljuk, amit akarunk, de cserébe kényelmes életünk van, stb.

Ez itt a rövid válaszom: Ez most nem úgy hangzik, mintha tudnád, mit csinálnál helyette. Mert akkor arról írtál volna.

 

Arra vágyni, hogy alapítasz „valami startupot” kábé annyira értelmes dolog, mint művésszé akarni válni

 

Naszóval ott állsz egy munkával, aminek „semmi értelme”, még egy majom is megcsinálhatná – közben meg parázol, hogy esetleg holnaptól tényleg egy majom fogja megcsinálni és valaki ígérje meg, hogy nem. (A majom meg vélhetően azon agyal, hogy ő is meg tudná csinálni, de helyette mindig a humánt veszik fel – ennyit a rátermettségről.)

Ha most nem tudod, hogy mit akarsz, az utcán sem fogsz megvilágosodni. Egy új munkahelyen sem. Sőt, még ha kábé tudod is, akkor sem biztos, hogy tényleg az való neked. És még ha nagyon biztos vagy benne, akkor is elhasalhatsz.

Ezért dobja le az agyam a szíjat valahányszor valaki a hagyd-ott-a-munkádat-és-valósítsd-meg-önmagad bullshittel jön.

  • Egyrészt a startup csak a küzdelmes kisvállalkozás fancy neve.
  • Azok, akik azt állítják, hogy a hobbijukból élnek és/vagy gazdagodtak meg, azok 99%-ban hazudnak. Mert:
    1. Ha már abból kell megélned, az nem hobbi többé. Nyomás alatt vagy, oda a szenvedély. Ezt garantálom. Próbálj írni főállásban, csak mert szeretsz írni és megtudod, miről beszélek. Vagy festegess kézműves bögréket az Etsy-re, de nem azt, ami neked tetszik, hanem amit vesznek – és abból jó sokat.
    2. Az a poszt, ami arról szólt, hogy illető 3 órát dolgozik egy héten, azt 5 órába tellett megírni, harmadik hete levelezik vezető portálokkal, hogy valaki hozza már le végre. Nem is beszélve a spontán, pálmafás insta fotóról, amihez 4-5 órát pózolt, aztán két napig retusálta. Csakhogy promózza a háromórás munkahétről szóló vacak self-help könyvét.
    3. Különben is, nyugati középosztálybeli csemeték gyakran elfelejtik megemlíteni, hogy amúgy csak a kajáravalót keresik meg ők maguk, a lakhatást a szülők fizetik nekik. 

Persze, van olyan, hogy valakinek bejön. De nyomást gyakorolni csak úgy általában, mindenkire, bele a világba, hogy mindenki alapítson startupot, legyen a saját főnöke (és rabszolgája), vagy éljen digitális nomádként - na, azt egy kicsit kritikusabban kéne kezelned. Mert mégis hogy jön az az illető, hogy tanácsot adjon az életedben, amit

1) nem ismer, csak puffogtatott három közhelyet, ami mindenkire igaz, ezért magadra ismertél, és

2) ha ismerné sem ő állná a tanácsai következményét.

Soha nem fogadj el tanácsot (pléne nyomást) olyantól, aki nem tartozik felelősséggel azért, amit javasol neked. Ha nem erőltetnéd egy barátodnak, bele az arcába, hogy hagyja ott a melóját és valósítsa meg magát, akkor talán blogposztban sem érvényes a dolog, egy idegentől. És ha valaki megteszi, nem kéne komolyan venned. Nem ő vállalja a felelősséget a döntésedért.

 

Írtam korábban arról, hogy tessék kipróbálni magad és nézd meg, mennyire jutsz, de

 

  1. Soha nem mondtam, hogy rendezz teátrális szakítást a bevételi forrásoddal, aztán hatalmas nekidurálással éld fel minden megtakarításod, amikor még azt sem tudod, mit akarsz. Hanem hogy először találd ki, mit akarsz.
  2. Soha nem állítottam, hogy mindenki Nobel díjas hosszútávfutó agysebész-színész-titkosügynök lesz. Én személy szerint szeretem azokat a barátaimat, akik „beismerték” (manapság ez szinte szégyen), hogy nekik elég a 9-5 és hogy a maradék időben olvasni, barátokkal találkozni, mozizni, vagy Netflixezni szeretnek. Tessék, semmi fancy szósz, csak önismeret. Aztán amikor megunják, kitalálják, hogy mi kéne inkább, és utána váltanak. Mert változol és változhat a véleményed később.

Én nem hagyom figyelmen kívül a mentális jólétedet – csak hogy megtartsalak kenyérkeresőnek. Nekem te nem keresel kenyeret. Én éppen hogy a mentális jólétedet szem előtt tartva írom, amit írok.

De ha nyugtalan vagy - én aztán tudom, milyen az - és azt érzed, hogy neked tényleg van ehhez étvágyad és képességed, miért nem tudod a háttérben, minél kisebb idő- és energiabefektetéssel lerendezni a munkádat és kicsiben elkezdeni azt az önmegvalósítást?

Miért nem kezded el azt a blogot? Miért nem veszel pár bögrét (míg van miből) és kezded el festegetni? Megmondom: mert félsz, hogy rájönnél, hogy a szép álom igazából csak addig szép, míg álom. A valóság kiábrándító. A blog soha nem kezd el pénzt keresni, még csak nem is olvassák, a bögrékkel meg tele lesz a nappali, festékszaggal a lakás, a postaköltség és az adók meg elviszik a teljes hasznodat. Addig szép az álom, míg csukva tartod a szemedet.

Szóval odakint lehet, hogy zöldebb a fű, de azt valaki kemény munkával öntözi - de az is lehet, hogy csak Photoshop. Ha csak fáradt vagy, arra más a megoldás. Ha értelmet keresel, munka mellett is elkezdheted.

 

Tudod, mi a gond?

 

Hogy önismeret és öndefiníció híján a munkában és / vagy családban keresi mindenki az identitását. Márpedig azt egyik sem adja meg. Csak pótlékot. A szerepeid adnak neked feladatot, meg egy címkét - aztán úgy mutatkozol be. Apa vagyok és könyvelő. A munkaidődet valaki strukturálja, a magánéletedet szintén. Ezzel pedig az egész életedet más osztja be helyetted. Egy nálad semivel sem okosabb főnök és egy nálad nagyságrendekkel tanácstalanabb kétéves.

Ezt kell előbb elengedni és nagy levegőt venni. Ahhoz pedig nem kell felmondani, hanem fókuszba kell hozni az agyadat, őszintének kell lenni magadnoz, kimondani hangosan a félig rágott hülyeségeket, amik gondolatban jól hangzanak (próbáld meg leírni, mindjárt rájössz, hogy a bögrézés nem egy üzleti terv és általad végig nem gondolt lépések százain keresztül vezet max sok pénzhez), aztán kezdd el megcsinálni, amit ma is megtehetsz. Ennél nem lesz szélesebb a mozgástered.

Ha azt hiszed, hogy a munkád most túl sok erődet emészti fel, és mi mindent csinálhatnál helyette - úgy jársz, mint a friss anyuka, aki most vette észre, hogy ha annyi erőt fektetett volna bármibe, mint a gyerek életben tartásába, akkor már isten tudja hol lehetne. Csak a trükk az, hogy gyerek nélkül nem fektetett volna annyi erőt semmibe. Mert nyomás nélkül nem mozdult. Lehet, hogy eleve ez volt a baj.

 

Ez egy örökbefogadott psozt volt, szerezz magadnak te is!

 

 

 

 

79 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://oriblog.blog.hu/api/trackback/id/tr5312332157

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Puffancs Mirtill 2017.03.12. 16:14:41

31 éves koromtól semmi más nem érdekelt az önismeretezésen kívül és mire megtudtam sok kitérő után mit is akarok, ki is mertem mondani, és el is mertem indulni azon az úton, ami az önmegvalósítás és önállóság fele visz, lettem 38 éves. :)

Tény, hogy nem vitt el 18 évemet és istentuggyamennyi agysejtemet a gyereknevelés, mert épp időben letérítettem magam erről a vágányról.

Most kezdődik a szárnybontogatás, tanulás, tapasztalás, mire praxis lesz belőle - legalább további 4-5 év őrült meló.

De no problemo, vállalom, van még egyszer ennyi hátra minimum, ami NAGYON SOK IDŐ, és egyébként pedig, ha nem ezért érdemes élni, akkor mi másért? :)

_Epikurosz_ 2017.03.13. 14:29:23

@Puffancs Mirtill: Na ugye, hogy ugye? Szurkolok neked! :)

pallasmacska 2017.03.14. 11:50:51

@Libertina: Drukkolok, hogy az legyen életed legboldogabb pillanata, amikor ezt a szemét kommentet megírtad. ;)))))

a_fater 2017.03.14. 15:52:16

Jó és igaz poszt!

Elkezdtem a blogom a Wordpressen, és még lehet, hogy az sem érdekel, hogy a kutya se olvassa :-)

Lehet, hogy valamely posztom címlapra lenne érdemes az Index 2-n, de akkor meg azt hajszolnám, hogy mikor kerülök megint oda, és akkor már nem lenne élvezet... igazából a Nemzeti Sport Online és a Népsport viszonylatában, nagyon sajnálom, hogy az az egész közösség megszűnt, de ez van. jó volt az a három év!

Szerencsémre a munkám nagy ritkán ad esélyt az önmegvalósításra, ezen felül meg (éppen most) valóban elég a család, az olvasás (most éppen Hemingway) és a Netflix (House of Cards.

Nem csinálok magamnak több FWP-t.

Almandin 2017.03.15. 00:21:11

Az ismerősöd inkább örüljön annak, milyen jó dolga van. Sokat keres, és közben nem szakad bele a munkába. Talán fel sem fogja, hogy ma M.o.-n mekkora mázlista.

Prophetic 2017.03.15. 15:50:33

Lobster, azt nem értem, hogy ha meg elfogadod, hogy a munkád egy "kompromisszum", és nem az önmegvalósításod része (értsd: munka közben nem vagy harmóniában magaddal) - akkor nem-e az életed harmadát baszod el egy kompromisszummal?

Vagy a hangsúly inkább azon van, hogy a hamis álmokat és illúziókat kergessük el?

Mi van, ha az induló vállalkozás sikeres lesz, vagy a bögrefestésből, ha szerényen is, de megélsz?

Szóval lehet, hogy nekem nem jött csak át a dolog, de ha valakit zavart a melója, akkor a nagy-önmegvalósítás-megvilágosodás után várhatóan még jobban fogja. Még akkor is, ha sokat keres, mert napi 8 órát pazarol el idegtépő ésvagy lélekölő ésvagy unalmas melóval.

Untermensch4 2017.03.16. 09:13:21

@Almandin: " Ennek a barátomnak még ti is el tudnátok magyarázni, hol van a valódi probléma. Saját magatokon nehezebb észrevenni."

Untermensch4 2017.03.16. 09:18:19

@Prophetic: A "helyén kezelés" nem csak örök kompromisszum lehet. Egyik ismerősömnek amikor rosszul ment a vállalkozás-szerűsége ami az önmegvalósításos módja annak hogy elég pénzt is szerezzen a megélhetéshez, simán elment egy alacsony presztízsű és fizetésű melóba, ideiglenes kompromisszumként.
Ezért jó hogy az ember kereshet másik munkát, ami kevésbé idegtépő/lélekölő/unalmas.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2017.03.16. 14:40:36

@Prophetic: A poszt nem zárja ki, h mégis megcsináld. Csak azt mondja, h előbb gondold végig, h mivel is van bajod.

kegmájer 2017.03.17. 12:50:38

@Quadrille Lobster:

mire vágysz? :-)))

mert ha önmegvalósításra, akkor a gombhoz keresed a kabátot....vagy méginkább az okozathoz keresel megalapozottnak bemutatható okot :-)))))

olyan ez, mint a boldogságot keresni. azt (a boldogságot) célul kitűzni.... ÖNBECSAPÁS.

ez az egész "önismeret/önmegvalósítás" project egy zsákutca.

ugyan az, mint amikor valaki azért kezdi el a boldogságot célul kitűzni, mert azt "találja ki/érzi/olvassa/hallja" magáról, hogy amiben most van, az a boldogtalanság....emiatt (????) elégedetlen lesz. az elégedetlenség érzést pedig azonosítja avval a boldogtalansággal, amiről "olvasott/hallott/kitalált magának diagnózisként a rosszérzésére"..... HÜLYESÉG :-)))))

a boldogság csak egy múló MELLÉKHATÁS :-))))

az elégedettséghez járuló kicsinyke (időleges!!!) plusz.

az önismeret pedig nem cél!!!!! az a sokféle (vagy kevésféle) élethelyzet VELEJÁRÓJA.

emiatt a legfontosabb tanulság:

elégedettség=rövid ideig tart, es mégrövidebb ideig nyujt boldogság ÉRZETET.

önismeret=mennyire tudok elégedett lenni avval a sokminden (kevéske) helyzettel, amibe sodort az eddigi életem.

önmegvalósítás=???? :-))))))

sosem leszel elégedett :-))))

és egy meglepő fordulat: az ember MASOKÉRT ÉL (szerencsés esetben az utódaiért) :-))))) emiatt mindennek ÉRTELME LESZ, AMIT VÉGIG KELL EMIATT CSINÁLNI :-)))))

a szentek esetleg tudnak úgy masokért élni, hogy ők (a mások) nem az utódjai. a hősök pedig meg tudnak halni masokért úgy, hogy azok (a mások) nem az ő utódjai....

ezen kivül van még egy út: magadért élsz, dolgozol.... közben keresed, ami neked jó lenne. de olyan csak rövidke ideig lesz, egyszer egyszer.....

szóval: a példaként említett (szerintem nyugat-európai) managerféleség pasi egy pöcsfej. nem csinál semmit. se a munkahelyén, sem otthon....közben keresi az élete "értelmét", amire abból fog ráismerni, hogy ......MIBŐL IS!?!?!? :-))))))) önismeretből? boldogság érzetből? sikerélményből? elégedettség érzésből?????

ha a gyerekeiért élne (ami sokáig szimplán annyi, hogy a gyerekei életét éli) akkor tudná, hogy mit, miért, kinek a javára, ki helyett, stb tett meg, viselt ek, mondott le.... a gyerekei fejlődésében pedig találhatna sikert, kihivást, nyűgöt, elégedettségre okit adó, es elégedetlenségre is okot adó dolgokat milliószám :-)))))

szóval, jó ez a nyürrögés az önismeretről/önmegvalósításról, csak egy zsákutca végén a farkát kergető kutya hülyeségét eufemizmus kiútkeresésnek titulálni :-))))) márpedig az "önismeretre gyúrás, csak hogy meg tudd magadat majd jól valósítani a végén" projekt egy pont ilyen hülyeség :-)))))))

kegmájer 2017.03.17. 13:22:22

@Puffancs Mirtill:

"...Most kezdődik a szárnybontogatás, tanulás, tapasztalás, mire praxis lesz belőle - legalább további 4-5 év őrült meló.

De no problemo, vállalom, van még egyszer ennyi hátra minimum, ami NAGYON SOK IDŐ, és egyébként pedig, ha nem ezért érdemes élni, akkor mi másért? :)..."

biztos én vagyok a hülye, de akkor is megkérdezem: miért érdemes élni!? ... a szárnybontogatásért? a tanulásért? a praxisért? a 4-5 év melóért? vagy azért érdemes élni, mert további 38 éved van még hátra? .... tényleg nem értem :-(

Untermensch4 2017.03.17. 14:17:28

@kegmájer: "önismeret=mennyire tudok elégedett lenni avval a sokminden (kevéske) helyzettel, amibe sodort az eddigi életem."
Ez nem az önismeret. Legfeljebb önuralom. De leginkább buddhizmus.
Ha más esetben is ennyire kreatívan alakítod a szavak jelentését az további kommunikációs problémákhoz fog vezetni. :)

kegmájer 2017.03.17. 15:21:45

@Untermensch4:

nosza! te mit értesz önismereten, ha nem azt a tapasztalatot, hogy amikben eddig részed volt, mennyire szolgált megelégedettsegedre/elégedetlenségedre? hogy az alkalmazkodó képességed mit tett lehetővé e téren? hogy tudott-e jó lenni, vagy sem, az a helyzet, és hogy meddig elégített ki, ha jó tudott lenni? stb.....
kiváncsivá tettél!!!! :-)))))

kegmájer 2017.03.17. 16:23:45

@Untermensch4:

egyébként épp tőled "tanultam", hogy : " ami mások szemében probléma, az szerintem sokszor csak rossz nézőpont" :-)))

ez az "önismeret"-re , itt, ebben a posztban pont igaz :-)))) az önismeretre gyúrni hülyeség. olyan, mintha valaki a motorozásból az út porát, a fogaira ragadt bogarakat akarná begyűjteni :-)))))))

az önmegvalósításra pedig szavakat sem találok :-)))))))) akkora mellérúgás

Untermensch4 2017.03.17. 17:41:31

@kegmájer: Kapcsolódik hozzá annak egy része amit írsz.
Sztem az önismeret a saját képességeink valós szintjének és végső határainak az ismerete. Az élettapasztalati része ennek az is amit te értesz önismereten. Az alkalmazkodóképesség is egy ilyen részképesség, a korábbi élmények alapján pedig arra lehet becsléseket adni hogy az ember számára mik azok a dolgok amik nagyobb elégedettséget okoznak, ez főleg akkor érdekes (*) amikor ugyanazon dolgok másoknak annyira nem növelik az elégedettségét, és fordítva szintén érdekes hogy kevés elégedetlenséget okoz vmi ami másoknak nagyon is. És mivel az ember változik, akár "fejlődik" is abban az értelemben hogy részterületeken több képessége lesz, tágabbá válik a végső határa (vagy éppen szűkülhet) egy-egy részterületi képességének, az önismeret nem olyasmi ami "készen van", inkább mint autóknál a műszaki vizsga (lenne ha nem szabványon belüliséget hanem pontos állapotfelmérést jelentene).
Önismeretre gyúrni inkább olyan mintha a motorozásból a manőverezést és a kezelőszervek használatát gyakorolná vki folyvást, az csak eszköz, a "cél" eljutni "A-ból B-be", sértetlenül. A megfelelő önismeret olyankor válik hirtelen nagyon fontossá amikor a motoros már bedőlt a kanyarba a megfelelő ívre (jó önismeret, nem gyorsabban mint amekkora sebességgel ő azzal a motorral be tudja venni azt a kanyart) és akkor meglátja az olajfoltot. Ekkor jön a nem gyakorolt de a meglévő önismeretre ráépíthető problémamegoldás, úgy lefektetni a gépet (figyelemmel annak fizikai paramétereire és a védőfelszerelésekre illetve azok hiányára) hogy a csúszás végén fel tudjon kelni sértetlenül. A rossz önismeretű motoros ilyen esetben nagyon ki van szolgáltatva a szerencsének (mert nem tudja rögtön jól áthelyezni a súlypontját és nem tudja kihasználni a fizikai erők működése közepette megmaradt manipulációs lehetőségeit, magára és a motorjára vonatkozóan).

(*) És így van értelme önmegvalósításról beszélni, a hatékonyság mint mérőszám alkalmazásával. Ha egy adott tevékenység tetszőleges embernek általában sok elégedetlenségi és kevés megelégedettségi élményt nyújt, egy bizonyos embernek viszont fordítva, bizonyos emberünknek célszerű abban a tevékenységben önmegvalósítani, mert a belefektetett időből és energiából több pozitívumot tud kihozni mint mások (miközben kevesebb negatívumot szenved el), mindenkinek hatékonyabb ha ő foglalkozik azzal a dologgal, mások meg a saját, számukra ilyen arányokat adó tevékenységükkel, ez így hatékony. Ha ezt alkalmazzuk minden olyan tevékenységre ami társadalmilag nem káros vagy akár hasznos, akkor elvileg) mindenki megtalálhatja rendszerszinten a maga helyét, a legjobbat (a saját képességei/tulajdonságai alapján), egy elég jót, vagy legalább egy olyat ami nem kimondottan rossz. A hely a nagy kirakósban ahova az ember mint "puzzle" illeszkedik. (**)
Neked vszeg a családalapítás és a mostani munkád, ilyen arányban ahogy műveled a kettőt, pont a te "puzzle-alakod". Nem minden puzzle ugyanolyan alakú, és még az ugyanolyanok sem feltétlenül mindenhová illeszkednek jól, hogy a kép is stimmeljen a végén.
(**): persze egy ollóval és egy lakkfilccel lehet látszólag eredményeket elérni erőből is, csak akkor el kell nevezni a dolgot egy művészeti irányzatnak hogy a néző ne a puzzle mint játék nézőpontjából meredjen döbbenten az eredményre :)

Puffancs Mirtill 2017.03.18. 17:52:54

@kegmájer:

Az önmegvalósításért érdemes, de magát a szót sem érti sajnos mindenki.

kegmájer 2017.03.18. 18:06:04

@Puffancs Mirtill:

"...önmegvalósításért... de magát a szót sem érti sajnos mindenki..."

eddig stimmel :-)))) én vállaltan nem értem, hogy ki mit ért alatta :-)))

így nálad sem értettem. nálad sem értem most sem..... számodra ez egy munka? egy megtanult új dolog, amit eddig nem tudtál vmiről? ez volna az önmegvalósítás?

és mi történne, ha úgy halnál meg, hogy vmit nem tanultál még meg?
és honnan tudod, hogy amit épp most készülsz megtanulni, az az igazi, és nem valami más?

kegmájer 2017.03.20. 15:14:04

@Untermensch4:

többszöri nekifutásra sikerült átrágnom magamat a kommenteden.... huhhhh! izzasztó volt :-)))

maradjunk az önismeret=> önmegvalósítás vonalon! csak hogy a poszt által lefektetett nyomtávon fussuk a köreinket.... :-)))

mi a fene az az önmegvalósítás? ez egyenlő lenne azzal a bizonyos "életcéllal", ami felé ha haladunk, jó úton vagyunk? ha nem ezen cél felé haladunk, akkor meg rossz úton? és kinek kinek más és más életcélja van? (esetleg eleve elrendeltetetten?) , vagy mindenkié azonos? kvázi létezik az "embernek/emberiségnek" egy közös célja? ....

miből tudjuk/tudhatjuk, hogy mi az életcélunk? az önismeret azért kell, hogy mi választhassunk életcélt? és mindig az a legjobb/egyáltalán jó életcél, amihez a legegyedibb képességünket nagynehezen felfedeztük/felfejlesztettük?

akinek nincs életcélja, az csak úgy él, bele a nagyvilágba...céltalanul? szóljunk neki!?!?... :-)))) vagy hagyjuk "boldog tudatlanság"-ában ?.... :-))))

fel tudnál sorolni néhány életcélt? (olyat kérdezni sem merek, hogy neked esetleg van-e olyanod) .....

és az utolsó kérdéskör:

az önismeretre hogyan kell törekedni? célirányosan? (de akkor : "mi volt előbb? a cél, vagy a cél elérését lehetővé tevő önismeret?") :-))))))
vagy aki csak él életcéltalanul, az azért van, mert nem ismerte még "önmeg" magát? :-)))))

vagy az sem él céltalanul, aki nem definiálta a saját életcélját, csak a vágyai közül azokért tesz/áldoz ezt azt meg/fel, amelyeket a legfontosabbnak, és/vagy leginkább megvalósíthatóbbnak ítél meg adott körülmények közepette? ez így maga a céltalanság volna?

kegmájer 2017.03.21. 11:13:19

az elmaradt válaszok okán a saját véleményemet hirdethetem ki győztesnek :-)))))

az önmdgvalósítás és önismeret fogalmak "gumifogalmak". mindenki azt gondol/képzel mögéjük, amit csak akar.

az önismeret a legfaszább hülyeség a világon :-)))) mert hát ugye az is az önismeret tárgykörébe tartozik, hogy be merem-e vallani magamnak, hogy mikre vágyom. hogy sorba (rangsorba) tudom-e rendezni ezeket a vágyakat. hogy a körülményekre való tekintettel tudok-e, akarok-e változtatni ezen a rangsoron (hogy el merek-e engedni fontos, de a körülmények miatt kivitelezhetetlen vágyakat, vagy csak ezen vágyaim megvalósítására feltéve mindent élek ezek után, stb)....

aztán megint csak ide tartozik, hogy a körülmények nem kedvezőnek megítélése után milyen stratégiát választok (TÉNYLEG ÉN VÁLASZTOK? VAGY BIZONYOS VÁGYAIM MINDENT LEGYŐZNEK?) a vágyaim kiélésének lehetővététele okán.... stb.....

emiatt kiváncsi is lennék az itt bólogató, lelkendező kommentelők egyéni megítélésére, miszerint ők;
1. választották a vágyaik sorrendjét ?
2. a vágyak sorrendje adott, és azt tanulmányozzák, hogy mi mindenen kellene változtatniuk magukban, hogy ki tudják élni azokat?
3. szerintük mi az önismeret? ha felfogják a vágyaik "elrendeltetett sorrendjét", vagy ha maguk állítják a vágyaikat rangsorba a megvalósíthatóságuk lehetségessége szerint?

és akkor itt a következő gumifogalom: önmegvalósítás :-))))

ez pusztán vágykiélést jelentene? vagy vmi mást?

utoljára pedig: ezek a trendi fogalmak (önismeret, önmegvalósítás) üres frázisok. a szabályokkal leírni óhajtott dolgok (az élet nevű jelenség megnyilvánulásai) megmagyarázásához találták ki őket. kb, mint a nyelvtani szabályokat :-)))) de szabatosan fogalmazni az is tud, aki egyetelen szabályt sem ismer az anyanyelvében....és élni elégedetten az is tud, aki semmilyen önismereti/önmegvalósítási fogalmat nem hallott még kifejteni :-))))))

szóval: fingfűreszelés, önigazolás az egész önismereti szakkör itt.... :-))))

Untermensch4 2017.03.22. 08:55:26

@kegmájer: "mi a fene az az önmegvalósítás? ez egyenlő lenne azzal a bizonyos "életcéllal", ami felé ha haladunk, jó úton vagyunk? ha nem ezen cél felé haladunk, akkor meg rossz úton? és kinek kinek más és más életcélja van? (esetleg eleve elrendeltetetten?) , vagy mindenkié azonos? kvázi létezik az "embernek/emberiségnek" egy közös célja?"
A eleve elrendeltetettség nem vizsgálható és többnyire nem egyforma céljaik vannak az embereknek. Egy nagy közös cél többnyire arra utal hogy vki túltolta a kollektivista gondolkodásmódot. :)
Az életcél és az önmegvalósítás nem teljesen ugyanaz. Az életcél inkább "külső", olyasmi aminek lényeges tulajdonsága önnön magának a külvilággal való kapcsolata. Mondhatjuk hogy vmi "látványosság".
Az önmegvalósítás mg folyamat. Lehetnek látványos megállói, akár több is. A megállók egy-egy kisebb vagy nagyobb életcél. És lehet hogy nagy, igazán látványos életcélja nincs mindenkinek, csak kisebbek amikre azt szokás mondani "ez semmi".

kegmájer 2017.03.22. 13:40:48

@Untermensch4:

de az önismeret=>önmegvalósítás folyamatábráját ez nem magyarázza.... ha nincs mindenkinek életcélja, akkor honnan tudhatom, hogy az-e a jó, ha van? és ha lehet céltalanul is élni, akkor minek törekedjünk pont egy cél ...hm....itt mi is a jó szó!?!? "meghatározására", vagy "megtalálására"?

neked van életcélod? és ha van, akkor hogyan/hol szerezted?

van önismereted? és ha van, miként tettél szert rá? csak egyszerűen összekötötted az eddigi életeseményeid képzeletbeli pontjait, és a kialakult mintázatból sejteni véled a "jövőt" (a még megnemélt pontok helyét)?
vagy tudatosan kipróbáltad mindenfélében magad, hogy mindenütt tudd a határaidat? és ha így, akkor miként határoztad meg a tudatosan kipróbálandó dolgokat? egy cél ismeretében? mert ha igen, akkor mi köze az önismeretnek az önismeretből kialakult célhoz? :-))))))

ááá.... fából vaskarika az egész :-))))))

kegmájer 2017.03.22. 15:40:16

@Untermensch4:

kisebb vagy nagyobb életcélok??????

ez nem megy le.....elakadt a begyemben :-)))))

az, hogy az önmegvalósítás folyamata a kisebb és nagyobb életcélok elérésével jellemezhető, a legnagyobb butaság :-)))))))

mi az, hogy kis életcél? mi az, hogy nagy életcél? ....es biztos, hogy ezeket csak azok érik/érhetik el, akik ezeket életcélul tűzték ki maguk elé, egy alapos önismereti kurzus után!?!? :-)))))

mondj már pár kis, és néhány nagy életcélt!!! :-))))))

én (egyelőre) továbbra is azt javaslom, felejtsük el ezt a két segédfogalmat (önismeret/önmegvalósítás), és beszéljünk a vágyainkról, amik MEGHATÁROZNAK MINKET! :-))))

es szerintem kb mindenki vágyai egyformák. a rangsoraink viszont nagy szórást mutatnak.... és ez az, ami megkülönböztet minket egymástól :-))))))

Untermensch4 2017.03.25. 18:21:17

@kegmájer: Nagy életcél: a világ urává válni (a non-plus-ultra maximalista változathoz képest ez a gyakorlatban vmilyen mértékű politikai és/vagy gazdasági hatalom elérése). Kis életcél: még egy lélegzetvétel (még egy hónap hogy ne romoljon a család/egyén gazdasági helyzete), de többnyire olyasmi amit "bakancslistára" ír az ember.
Akkor is el lehet érni dolgokat ha az embernek nem célja, csak "sodródva" sikerül és tud örülni mert ahogy elérte rájött hogy ő ezt el akarta volna érni, csak nem jutott eszébe, nem tűzte ki célul. És akármilyen fokú önismerettel is lehetnek az embernek céljai, az önismeret a megvalósíthatóság megsaccolásában segíthet.
A vágyak sztem kissé tág kategória. Az ember vágyai háromfelé bonthatóak (durván leegyszerűstett modellben), "Örök élet", "Ingyen sör", "Teleportáció". És ez lehet hogy még tovább egyszerűsíthető az első kettőre... ha mondasz egy-két vágyat akkor levezetem hogyan ágazik le eme két-három fatörzsből...

kegmájer 2017.03.26. 10:54:28

@Untermensch4:

:-)))) azert én ezt kicsit földhözragadtabban látom :-)))))

a világuralm, mint a célok csimborasszója SZERINTEM lelki betegségekre, szociális fóbiákra és/vagy szellemi korlátozottságra utal.... :-)))))
az általad minimális célkent említett "még egy lélegzet...ha lehet" viszont SZERINTEM maximálisnak is el el megy időnként, bizonyos esetekben :-)))))))

ami meg a vágyakat illeti (ha lehet) még messzebb vagyok a te ertelmezesedtől :-)))))

én a vágyakat a mindenkor jelenlévő és újratermelődő szükségleteimből "vezetem le".

örökéletre, ingyensörre, teleportacióra SEMMI szüksegem. levegőre, vízre, kajara, pinara viszont folyton folyvást :-)))))

ezek biztosítottsága pedig biztonságerzettel ajándekoz meg, amure pont azert van szükségem, mert a fenti szükségleteim rangsora folyton változik, es csak akkor nem frusztrál ez az "összevisszaság", ha azt erezhetem/tudhatom, hogy mindegyik kuelegülést nyerhet ha égetően fontossá válva az igénykustam elejére keveredik :-)))))

amióta kölykeim is vannak, az ő (kicsit más) igenyei/szükségletei is beálltak az én "rangsoromba" :-))))

igy a biztonságerzetem kucsit többmindenen múlik, mint azelőtt.... szocializációs/társadalmi szintű szüksegleteim is lettek emiatt :-))))))

egyszóval: nálam az a vágy, ami a szükségleteim rangsoraban elől van..... amikor pinából, vagy a gyerekeim szükségleteiből (olyasmikből, amik nem elsősorban csak rajtam múlnak) hiány mutatkozik, olyankor a biztonságerzetem vacakolni kezd, és néha csak hatalmi képzelgessel tudom csillapítani a frusztrációmat én is. csak azt meg szégyelem :-))))) emiatt semmit nem teszek hatalomszerzés vagy meglévő hatalmam kiélése erdekeben.... ÖNISMERET=ÖNFEGYELEM (nagyjábol egészseges lelku működés?) :-)))))

kegmájer 2017.03.26. 10:57:20

@kegmájer:

javítas tőlem (telefonról pötyögök)

"...ezek biztosítottsága pedig biztonságerzettel ajándekoz meg, amire pont azert van szükségem, mert a fenti szükségleteim rangsora folyton változik, es csak akkor nem frusztrál ez az "összevisszaság", ha azt erezhetem/tudhatom, hogy mindegyik kielegülést nyerhet ha égetően fontossá válva az igénylistam elejére keveredik :-))))) ..."

Untermensch4 2017.03.26. 13:00:58

@kegmájer: Igazad van, a "teleportáció" helyére a szex kell... :)
A helyzet az hogy az örök élet utáni vágyunkat sajnos merő önvédelemből át kell hazudni mássá mert eléggé könnyen belátható hogy életünk végén meg fogunk halni. A probléma különféle megoldási próbálkozásai közül az egyik a vallás (az összes épít a halálfélelemre), a másik a "hozzáadott érték" az emberiséghez ami miatt emléke örökké (de legalábbis biológiai életénél jóval hosszabban) él, a harmadik pedig biológiai és/vagy "lelki" utódok létrehozása, fel/kinevelése.
Az "ingyen sör" csak a címke. A lényeg az igényeinket meghaladóan rendelkezésre álló étel (és ivóvíz).
A szex(/élvezetek) kategóriájába tartoznak vszeg a kábítószerek is.
A rangsorolás tényleg egyéni, de ez a három (részben egymásba nyúló) kategória az alapja minden egyéb vágynak.

kegmájer 2017.03.26. 14:29:33

@Untermensch4:

"...A helyzet az hogy az örök élet utáni vágyunkat sajnos merő önvédelemből át kell hazudni mássá mert eléggé könnyen belátható hogy életünk végén meg fogunk halni..."

ezt én inkább úgy élem meg, mint az egyszeri csoda rabbi:

- mond meg nekem te csodarabbi, mi a hosszú élet titka!?
- mi sem egyszerűbb fiam. dolgozz mindig, keményen, másokért! segíts mindig a nálad rászorultabbakat! kerüld a restséget, a lustaságnak még a látszatát is! óvakodj a léhaságoktól, a falánkságtól, szoknyák utáni rohangálástól, az alkoholoktól, kártyától! ügyelj az egészségedre! az első mindig a családod és a feleséged elégedettsege legyen számodra! tanulj életed végéig, ne hagyd hogy elhülyülj! .... mondjam még !?
- isten ments! ennyi elég lesz!!! de mond csak te csodarabbi, ettől tényleg hosszú lesz az életem????
-erre csak annyit mondhatok biztosan, hogy rettenetesen hosszúnak fog tűnni :-))))

kegmájer 2017.03.26. 14:40:44

@Untermensch4:

"...a másik a "hozzáadott érték" az emberiséghez ami miatt emléke örökké (de legalábbis biológiai életénél jóval hosszabban) él..."

engem egyetlen, az "örök emlékezet"-be a nevét beíró híresség sem fogott még meg, soha :-))))

mindig azokat "irigyeltem" akik épp boldognak látszó, elegedettsegre okot adó párkapcsolatban elték a csaladok mindennapi életét. ..... név/hírnév nélkül :-))))

kegmájer 2017.03.26. 14:45:56

@Untermensch4:

"....a harmadik pedig biológiai és/vagy "lelki" utódok létrehozása, fel/kinevelése...."

a gyerekeimet én nem ilyen "hátsó szándékkal" nemzettem :-)))))) egyszerűen a védekezés nélküli szex következményei lettek :-))))))
a felnövesztesük sem a fennmaradásomat célozza, hanem a kialakult kötődés/szeretet/felelősségerzet miatt egyszerűen a leghőbb vágyammá vált gondoskodni róluk.... :-))))))

kegmájer 2017.03.26. 14:50:33

@Untermensch4:

"..Az "ingyen sör" csak a címke. A lényeg az igényeinket meghaladóan rendelkezésre álló étel (és ivóvíz)..."

én erre írtam, hogy BIZTONSÁG érzet/tudat :-)))) de részemről nem tudok mit kezdeni az igényeimet meghaladó mennyiséggel :-)))) szerénytelenség nélkül állítom, hogy szerény igényeim vannak csupán, amelyek biztosítottságának tudata/hite engem elégedetté és boldoggá tesz :-))))

kegmájer 2017.03.26. 14:59:50

@Untermensch4:

"...A szex(/élvezetek) kategóriájába tartoznak vszeg a kábítószerek is..."
akkor nem egyéb a szex az ilyen embereknél, mint bármely addiktiv dolog.... betegség, pótcselekves, idő és energiapazarlás..... :-(

persze hogy lehet a szex egyfajta drog is, meg egyfajta élvezeti cikk is.... de aki ilyennek éli meg (ilyesmik iránti vágyait elégíti ki általa) az már rövidebb távon is szar partner lesz :-( a végen csinálhatja egyedül ezt is :-))))

a szex nem drog, nem hatalmi megnyilvánulás, nem unaloműző, nem transzcendens izé, nem stb..... a szex egy kucsit persze mindez is. de elsősofban az elfogadás megnyilvánulasa. a "mi" megélesenek mindennapi "rituáléja"..... különben "párosban kvitelezett maszturbálás", nem egyéb :-)))) ÉS MÉG ÍGY IS A LEGJOBB DOLOG TUD LENNI A VILÁGON :-)))))

Untermensch4 2017.03.27. 13:10:31

@kegmájer: A legtöbb embernek az ad elég biztonságérzetet ha a következő étkezésen jóval túlmutató időpontig van mit ennie. :)
Nagyanyám pl akkor érezte biztosnak az élelmezést ha egy frontátvonulásnyi tartós élelmiszer (liszt, cukor, zsír) volt a spájzban. :)
" a szex egy kucsit persze mindez is. de elsősofban az elfogadás megnyilvánulasa"
Most mondjam erre azt hogy most meg te kezded nőiesen tolni..? :) Az emberek az élvezet miatt kedvelik a szexet (*), a "körítés" társadalmi-kulturális "termék", a transzcendencia és az "elfogadás megnyilvánulása" is. Ha jobban belegondolsz, vkit elfogadni szexuális partnernek persze hogy az elfogadás megnyilvánulása... de ezzel csak szépen utaltunk rá hogy a mi kultúránk (elvileg) a kölcsönös beleegyezést támogatja a szexben.
(*) a magas pulzus, vérnyomás, fizikai tevékenység az élvezet nélkül "nem érné meg" a stresszt, és ami kellemes élményt okoz azzal kapcsolatban kialakulhat függőség, így aztán a kábítószerektől való szétválasztásra tett kísérleted nem járhat sikerrel. :)
" A LEGJOBB DOLOG TUD LENNI A VILÁGON :-)))))" azért azt biztos hallottad már hogy a heroinra szokták mondani: "olyan jó mint a szex, csak szorozd be ezerrel" :)

Untermensch4 2017.03.27. 13:19:09

@kegmájer: "a felnövesztesük sem a fennmaradásomat célozza, hanem a kialakult kötődés/szeretet/felelősségerzet miatt egyszerűen a leghőbb vágyammá vált gondoskodni róluk.... :-)"
Persze. De korábban olyan koncepciót képviseltél hogy a "normális" emberi élet értelme az utódok felnövesztése, utána meg a fennmaradó időben beszállni az unokák felnövesztésébe.
Ez pedig annak a megnyilvánulása hogy az ember létezésének célja a génjeinek az örök életét elérni, ha már önnön maga sajnos meghal (ami után ugyebár már nem fogja zavarni semmi ilyen probléma)

"Rabbi, mi a különbség a tudás és a hit között?"
"Tudjuk hogy minden ember meghal. De hisszük hogy velünk ez nem fordulhat elő." :)

kegmájer 2017.03.28. 10:35:01

@Untermensch4:

"..." a szex egy kucsit persze mindez is. de elsősofban az elfogadás megnyilvánulasa"
Most mondjam erre azt hogy most meg te kezded nőiesen tolni..? :) Az emberek az élvezet miatt kedvelik a szexet (*), a "körítés" társadalmi-kulturális "termék", a transzcendencia és az "elfogadás megnyilvánulása" is. Ha jobban belegondolsz, vkit elfogadni szexuális partnernek persze hogy az elfogadás megnyilvánulása... de ezzel csak szépen utaltunk rá hogy a mi kultúránk (elvileg) a kölcsönös beleegyezést támogatja a szexben.
(*) a magas pulzus, vérnyomás, fizikai tevékenység az élvezet nélkül "nem érné meg" a stresszt, és ami kellemes élményt okoz azzal kapcsolatban kialakulhat függőség, így aztán a kábítószerektől való szétválasztásra tett kísérleted nem járhat sikerrel. :)
" A LEGJOBB DOLOG TUD LENNI A VILÁGON :-)))))" azért azt biztos hallottad már hogy a heroinra szokták mondani: "olyan jó mint a szex, csak szorozd be ezerrel" :)..."

na! akkor kezdjük az élveboncolást visszafelé! :-)))))

azt írod, hogy a hernyó olyan jó, mint a szex, csak ezerrel kell szorozni... mint azt írtam volt, a szex LEHET MINDEN, és lehet a szexet szinte mindennel pótólni.... ebben semmi újdonság nincs :-)))))

de én arrol a szexről nyilatkoztam, ami a tartós elköteleződésen alapuló (először szerelem, majd annak múltával az utódok miatt) heteró párkapcsolatok ffi tagjaira "igaz" :-)))) vagyis, hogy a szex az elfogadásról szól....illetve, hogyha nem arról szól, akkor nagyobb a córesz a szex miatt, mint amekkora a hiánya miatt lenne, pedig már a tartós szexhiány is erős oldószerként működik az esetek döntő többségében.... :-(

a másik felvetésed, miszerint én nagyon csajosan nyomom a témát, ha az elfogadásra hegyezem ki a szex kérdését, csak annyit mondanék, hogy sajnos nincs így :-( ha a nők is emiatt, ezért szexelnének, az egész világ dugna orrba szájba 24/7/12-ben :-))))) az a büdös nagy helyzet, hogy a nők a szexszel "üzletelnek" .... sáfárkodnak....kufárkodnak....jótékonykodnak.....jutalmaznak.....büntetnek....idomítanak....stb.

az elfogadást sosem látják benne/bele. amiatt, hogy nekik erre nincs is szükségük. nem erre vannak "tervezve". ... nem tudom, hogyan fogalmazzam meg, hogy értsd, ha most te nem így látod...ha eddig mást tapasztaltál etéren.

kegmájer 2017.03.28. 12:40:28

@Untermensch4:

ezt kifejtve:

"...azt írod, hogy a hernyó olyan jó, mint a szex, csak ezerrel kell szorozni... mint azt írtam volt, a szex LEHET MINDEN, és lehet a szexet szinte mindennel pótólni.... ebben semmi újdonság nincs :-))))).."

tehát, aki a szexet kábítószernek, kábítószerként, kábítószer helyett használja (pusztán, vagy legelső sorban az élvezeti értékéért), az hamar szembesülni fog azzal, hogy egy csomó kábítóbb hatású cucc létezik a szexnél :-)))))
de igaz ez az összes egyéb helyettesítésre is! ráadásul az ilyen szexfelhasználás errodálja a partnert rendesen (es vele a partnerkapcsolatot is, természetesen)

Untermensch4 2017.03.28. 12:59:01

@kegmájer: Lehet hogy ez furcsán hangzik, de a szexet bizony az élvezeti értékéért művelik az emberek elsősorban. És ha két ember együtt élvezi a szexet az nem tudom hogyan erodálhatja a kapcsolatukat, csak olyanról hallottam még ahol az erodált hogy legalább az egyikük nem élvezte...
A nők nem csak kizárólag üzletelnek a szexxel, a elfogadás is ott van ám. Az utódok miatt persze üzletelnek amikor múlni kezd a ffi szerelme és a szex élvezeti értékén keresztül lehet bebiztosítani "a fogást", de ez a műfaj is jobban megy ha a szex élvezete kölcsönös.
Érdekes hogy azt gondolod, a kölcsönös élvezeten alapuló szex erodálja a párkapcsolatot, a szerelem utáni, utódgondozási erőforrás-biztosító üzleti alapú szex viszont a sírig tartó boldog házasság alapköve... :)

kegmájer 2017.03.28. 13:08:57

@Untermensch4:

"..Rabbi, mi a különbség a tudás és a hit között?"
"Tudjuk hogy minden ember meghal. De hisszük hogy velünk ez nem fordulhat elő." :).."

na! okosabb vagyok még a híresen/hírhedten okos zsidók legokosabbnak tartottjainál, a rabbiknál is!!! :-))) én ugyanis nem táplálok ilyen hitet magamban. biztos kialakult, kicsírázott bennem is eféle "halálfélelemből táplálkozó hit", de táptalajra nem lelt. elsorvadt....kipusztult. :-))))

ez nem azt jelenti, hogy megszűnt a haláltól való félelmem. vagy hogy egyenesen kívánnám a halált... csak annyit, hogy felfogtam, hogy ellene (az elkerüléséért) nemigen tehetek semmit azon túl, hogy ösztönösen kerülöm a direkt életveszélyes (milyen hülye szó ez!? :-))))) talán inkább "halálveszélyes"..) helyzeteket..... egyébként pedig nem is gondolok ilyesmikre :-))))

sokat segített a dogon, hogy a vallasunk közvetítette megoldás (isten, túlvilág, krisztusi életpályamodell, stb) rendkívül ellenszenvesnek tűnt a szememben mindig.... emiatt maradt a "rögvaló" világ, a maga végességével egyetemben :-)))))

2017.03.28. 13:11:59

@kegmájer:
"az a büdös nagy helyzet, hogy a nők a szexszel "üzletelnek" .... sáfárkodnak....kufárkodnak....jótékonykodnak.....jutalmaznak.....büntetnek....idomítanak....stb."

Hogy én hogy gyűlölöm amikor ezt hallom!
Idomít a rosseb! Jutalmaz a rosseb! Ezt csak Ti pasik vagytok képesek így felfogni!
Mindössze arról van szó, hogy (általában véve) nekünk nőknek a rutinos "mindig ugyanaz" megöli a vágyainkat is. Így egy darabig még elevickélünk a házasság tengerén, gyakran/ritkán/néha/ "odatartjuk",(néha azért élvezzük is!), de egyre kevésbé.... ha külső nyomasztás terhe mellett kell "megfelelnünk" az örök szex mítoszának, akkor még hamarabb elmegy a kedvünk...csak van, aki ezt nem válallja fel, és van, aki fel meri.
Szerintem te a sáfárkodást /kufárkodást félreértelmezed. Az nem más, mint csupán a női megfelelni akarás. Szerintem. Hogy jóvan, dugok vele, csak ne legyen már rossz a hangulat.
A valódi egymásra vágyás, az igazán felhőtlen, boldog akarás, a másik érintésére utáni VALÓDI vágy sajnos, többnyire nem a házasságokban találtatik meg..

kegmájer 2017.03.28. 13:20:03

@Untermensch4:

"...Érdekes hogy azt gondolod, a kölcsönös élvezeten alapuló szex erodálja a párkapcsolatot, a szerelem utáni, utódgondozási erőforrás-biztosító üzleti alapú szex viszont a sírig tartó boldog házasság alapköve... :)..."

a boldogságot hagyjuk ki a buliból!! az már mindennek a vége, ha erre hivatkozva történik (vagy pont nem történik) vmi (semmi) :-)))))

a "kölcsönös élvezet" már jobb kifejezes, csak ez is torzít a "valóságon" a rózsaszín eltolódás miatt :-))))))

a szex kb úgy élvezet, mint a cigi és az alkohol "keveréke" :-))))) ezen túl kell jutni, hogy felfoghassuk a "lényeget" :-)))))

a szex értelme/lényege/kiprovokálója a ffi részéről egy állandó-rendszeres partner esetén az ELFOGADOTTSÁGÉRZÉS iránti késztetettség. nő részéről pedig a "JÓ ÜZLET" keltette értékesség érzet.... ennyi. ez működhet bármeddig HA KÖZBEN A SZÜKSÉGES MINIMÁLIS VELEJÁRÓ ÉLVEZET IS rendszeresen adott. ha megfelelően jól (tehát nem "legjobban", meg "másoknál jobban", stb) csinálják :-)))))

kegmájer 2017.03.28. 13:21:50

@Libertina:

mesebeszéd :-))))) kár, hogy elhiszed, amiket leírsz....

2017.03.28. 13:27:42

@kegmájer: kár, hogy nincs női agyad.... talán jobban elhinnéd.... :)))
Mert a ráció és az érzelmek sokszor nincsenek egálban egymással. Nagyon sokszor!

Libertina (törölt) 2017.03.28. 13:39:35

@kegmájer: olvashatnál kicsit több gondolatot is, nőktől( például Csakazolvassát), mert talán segítene belelátni azokba az "ostoba női fejekbe", akik nem képesek magukévá tenni a boldog házasság alapvetéseit. :))))
Ajánlom szíves figyelmedbe.

kegmájer 2017.03.28. 13:43:53

@Libertina:

nőknek igen ritkán hiszek csak el bármit :-))))) szexben meg semmit :-)))))
a hittel (úgy átabotában) mindig is hadilábon álltam különben is.... :-))))

Libertina (törölt) 2017.03.28. 13:50:26

@kegmájer: látod látod, nem mindig hasznos dolog, ha valaki kimondottan analizáló alkat! Talán jobb a "boldog tudatlanságban" meglelni az élvezetet, és nem gyártani az elméleteket a miértekre? :)))

kegmájer 2017.03.28. 13:51:31

@Libertina:

"...olvashatnál kicsit több gondolatot is, nőktől( például Csakazolvassát), mert talán segítene belelátni azokba az "ostoba női fejekbe", akik nem képesek magukévá tenni a boldog házasság alapvetéseit. :))))..."

az ostobaság a ffiak sajátja! kikérem magamnak, hogy a nők folyton kisajátítják, kiforgatják (pejoratív értelemmel ruházzák fel) a kifejezést, mintha mi férfiak aggatnánk rájuk azt! :-)))))

mi közelitünk a szexhez érzelmi oldalról.....ti nők szinte soha :-)))))

mi egy tartós és rendszeres partnerrel csakis így tudunk (tudnánk) szexelni :-))))) ti nők meg MINDIG csak "haszonelvűen".... ennyi. ezt tudomásul kell venni. ezzel nem hirdettem jósági-rosszsági versenyt, pláne nem "győztest" :-))))) csupán ténymegállapitottam egyet :-))))

Libertina (törölt) 2017.03.28. 14:05:58

@kegmájer:

"mi közelitünk a szexhez érzelmi oldalról.....ti nők szinte soha :-))))"

Ez igaz. :)

kegmájer 2017.03.28. 14:23:47

@Libertina:

"....magukévá tenni a boldog házasság alapvetéseit..."

nincs boldog házasság! nincs boldogság menet közben!

van (ha van) elégedettségre okot adó viszony/környezet/élethelyzet. vannak derűs, békés időszakok (ha vannak). vannak kisebb-nagyobb nehézségek, amik sikert vagy kudarcot "szülnek" (de mindig tapasztalatot, ha kell, ha nem) , stb.... de aki boldognak érzi (és nem TUDJA) magát, az az önbecsapás állapotában van (néhány hormon átmeneti egyensúlymegborító hatása miatt. de ennek ELVONÁSI tünet...kiábrándulás...ellentétes fázisú hullámvölgy...stb lesz az ára :-))))

Untermensch4 2017.03.28. 22:48:35

@kegmájer: Lehet hogy rosszul értelmezem amiket írtál de eddig úgy kezd összeállni a kép hogy:
1) nincs boldogság
2) a szexben van egy minimális élvezet de nem több
3) a nők kurvák
4) ffiak személyfüggők/önértékelési zavarosak
Ha ehhez még hozzávesszük hogy szted a "normális" az az embernek az ön-beleegyengetése a gyerek( és majd később unoka)növesztős családi életbe ahol mindezek a sorszámozott tételek adják az élet peremfeltételeit...
Ezen még lehetne talán rontani ha belépnél vmelyik szervezett vallásba és annak a dogmáival befásliznád az egészet.

szűretlenszűz 2017.03.29. 01:21:38

Reggel esett az eső, mire azonban Böbe baba végzett az újságkihordással, felragyogott a nap.
— Ez a legjobb idő a kapirgáláshoz, nem porzik a homok — mondták a csirkék, és a parkba siettek. Böbe baba már ott ült egy pad szélén, vadonatúj jegyzettömbbel a kezében. Pöhölyke kíváncsian ment oda hozzá:
— Mit írsz, Böbike?
— Az emlékirataimat.
Pöhölyke megilletődötten nézett rá. Eszébe jutott az a könyv, amit nemrég olvasott, „Egy orpingtontyúk emlékiratai" címmel. Izgalmas olvasmány volt a javából! Az orpingtontyúk
megírta, hogyan nőtt fel egy tyúkfarmon, ahol az etetés és az itatás önműködő szerkezetek segítségével történt, hogyan
emelte tojáshozamát hónapról hónapra, míg végül egy baromfikiállításon díjat nyert, és aranyérmet akasztottak a
nyakába, ezzel a felírással: „A legjobb tojónak!"
Bizony, nincs is érdekfeszítőbb annál, mint hírességek emlékiratait olvasni! De vajon — miféle emlékei lehetnek egy rongybabának?
Pöhölyke oldalt billentette a fejét, és fél szemmel rásandított a jegyzetfüzet lapjára. Azon csak ennyi állt:
EMLÉKIRATAIM
„Nagyon szeretem a mazsolát."
— Ez az egész? — kérdezte Pöhölyke csalódottan. Böbe vállat vont:
— Más nem jut eszembe.
— De hát ha nincsenek emlékeid, miért akarod megírni őket?
Böbe zavarba jött.
— Cicamica is... — kezdte félszegen —, Sün Sámuel telefonált neki, hogy írja meg emlékiratait a Csőr számára, folytatásokban fogjuk közölni.
— Ó, hát Cicamica az egészen más! Belvárosi macska volt, rengeteg padlást, pincét bejárt, neki aztán van miről írnia. De te, Böbike..., hiszen téged csak egy lyukas harisnyából varrtak!
Böbe lehajtotta rongygombóc fejét. Röstellte, hogy a márványfiú füle hallatára mondanak ilyet
róla. Sokáig ült így lehajtott fejjel, könnyes szemmel, és gondolkozott, gondolkozott, mit mondhatna valami olyan szépet, olyan érdekeset önmagáról, ami elhomályosítaná ezt a harisnyadolgot.
Már bealkonyodott, a csirkék rég aludni mentek, és még mindig nem jutott eszébe semmi.
Lecsúszott hát a padról, és elindult hazafelé. Egész úton szipákolt.
/Bálint Ágnes-Mi újság a futrinka utcában?/

szűretlenszűz 2017.03.29. 02:19:43

Ha egy jegyzettömböt adnának a kezembe, hogy fogalmazzam meg ki vagyok, sokáig ülnék a ceruza végét rágcsálva. Nem tudom megfogalmazni, hogy ki vagyok, csak azt tudom többé-kevésbé pontosan előrejelezni, hogy különböző helyzetekben hogyan viselkednék. Tudom mit szeretek, mit nem.
Az önismeret nem cél, hanem élethelyzetek, élmények, mindennapok során szerzett ismeretek,tapasztalatok, visszajelzések leképződése, hordaléka, tanulási folyamatok eredménye. Semmi magasztos nincs benne, evolúciós szempontból nézve egyfajta tanulási képesség mértéke, ami lehetővé tesz az energia- és időtakarékos létezésmódot.

kegmájer 2017.03.29. 09:53:52

@Untermensch4:

:-))))
".....
1) nincs boldogság

nem egeszen. sőt! többféle is van :-)))) 1. boldogságérzet is van 2. boldogság tudat is van.

azt írtam, hogy nem jó célnak a boldogság. ahogy nem jó célnak az önismeret sem. de nem azért mert ne létezne bármelyik is :-)))))

2) a szexben van egy minimális élvezet de nem több.

ahogy vesszük :-)))) ha KELLŐEN JÓL CSINÁLJÁK technikailag akkor jár vele FIZIKAI/BIOLÓGIAI élvezet. ez egy fontos visszajelző mechanizmus arra, hogy kellően jól csináltuk-e. tehát ez sem célja a dolognak :-))))) csak velejarója, indikátora.... :-))))

3) a nők kurvák.

ha kp-ért teszik, akkor igen. ha másért, akkor "üzletasszonyok", akik még akár élvezhetik is a fizikai/biológiai velejáróit a biznisznek. de nem feltétlenül muszáj élvezniük, ha amúgy "haszonnal jár" számukra a dolog. illetve: ha veszteséges az üzlet, csak az élvezetért nem fognak szexelni.... ennyi :-))))

4) ffiak személyfüggők/önértékelési zavarosak

szerintem nem. ha számodra ez jött ki az én "ffi képemből", ám legyen. ízlés dolga, hogy kinek mi az önertékelési zavar..... :-))))))

kegmájer 2017.03.29. 10:03:43

@Untermensch4:

"...Ha ehhez még hozzávesszük hogy szted a "normális" az az embernek az ön-beleegyengetése a gyerek( és majd később unoka)növesztős családi életbe ahol mindezek a sorszámozott tételek adják az élet peremfeltételeit..."

kicsit zavaros a fogalmazásod, de amennyire érteni vélem, annyira igen :-)))) igen, ez a szerintem normális peremfeltételrendszere egy normális életnek....

szerinted? neked ezeken felül kell még vmi? mert ezt "félkézzel" megoldottad, és lekötetlen energiák feszítenek? vagy számodra ezek egy abnormális keretrendszert írnak le? vagy mi a fene bajod van evvel a "normával"?

a vallást vagy népszokást vagy jogrendszert kár úgy tekintened, mint aki mindezt kitalálta nekünk ! :-)))))) megnyugtatlak. ezek az ideológiai, gyakorlati rendszerek csak a meglévő állapotok leírására, szabályozására (velük egyfajta hatalom megszerzésére-érdekérvényesítő képesség növelésre) szolgálnak csupán.... :-)))))

magam pedig sem istenhívő, sem szokások rabja, sem pedig jogász nem vagyok :-)))))

kegmájer 2017.03.29. 10:08:00

@szűretlenszűz:

:-)))) nagyon aranyos példa :-))))

szűretlenszűz 2017.03.29. 13:59:13

@Untermensch4:

"Lehet hogy ez furcsán hangzik, de a szexet bizony az élvezeti értékéért művelik az emberek elsősorban. És ha két ember együtt élvezi a szexet az nem tudom hogyan erodálhatja a kapcsolatukat, csak olyanról hallottam még ahol az erodált hogy legalább az egyikük nem élvezte..."

Szerinted miért van az, hogy egy hosszabb távú kapcsolatban (ami tovább tart mint kb. 3-4-5 év, a nők rendszeresen megunják a szexet vagy rosszabb esetben egyenesen megundorodnak attól, amit odáig ugyanazzal a férfival kifejezetten élveztek? Megváltozik a férfi illata? összetöpörödik a farka? leépül a technikai tudása? rosszabbul dug, mint a kezdet kezdetén? ennyi év elteltével (van ahol még ennyi sem szükséges)nem képes már élvezetet okozni a nőjének?
Ha a férfi mindent ugyan úgy csinál, ahogyan csinált akkor, amikor a nő még élvezte vele a szexet, akkor mi változik? Ha valami egyszer valóban nagyon jó és élvezetes volt, akkor válhat-e egyáltalán (és, ha igen, akkor mitől) egyszercsak élvezhetetlenné, taszítóvá?
Én úgy gondolom, hogy a nők, amelett, hogy élvezik a szexet, sokkal jobban élveznek a primér élvezeten túl valami mást, ami a szexhez társul. És, ha az a más, az a valami már nem járul a szexhez, akkor a szex önmagában már nem bír akkora élvezeti értékkel (ellentétben a férfival) egy nőnek (max a ciklus néhány napján), hogy "csak" azért csinálja. Hogy mi az a más, az a valami, az a hozzáadott érték, az személyfüggő...és ettől válik a szex üzletté. Ha te megadod nekem azt a valamit, akkor szexelek veled és mindkettőnknek jó lesz, ha nem, akkor keresek mást, aki hajlandó a szexért ezzel a valamivel fizetni.

Untermensch4 2017.03.29. 15:30:30

@kegmájer: ". ezek az ideológiai, gyakorlati rendszerek csak a meglévő állapotok leírására, szabályozására (velük egyfajta hatalom megszerzésére-érdekérvényesítő képesség növelésre) szolgálnak csupán...."
Ebben egyetértünk, csak a "meglévő állapotok" az utóbbi időben gyorsuló ütemben változnak, a változást nem lekövető gyakorlati rendszer meg egyre inkább "idegen elnyomó hatalom"-ként viselkedik. Vannak konzervatív hajlamaim, így a fontolva haladást többre tartom a hirtelen radikális ugrásoknál, de aki meg akarja állítani a változásokat az általában gyanús.

"1. boldogságérzet is van 2. boldogság tudat is van"
Ez meg úgy hangzik mintha 1)csak képzeled 2)csak bemagyarázod magadnak hogy boldog vagy...

Eleve nem biztos hogy van az életnek célja. Ha nincs akkor hiába keressük, nem fogjuk megtalálni, csak eldönthetjük hogy ki szerint mi a célja.

Untermensch4 2017.03.29. 15:39:35

@szűretlenszűz: "miért van az, hogy egy hosszabb távú kapcsolatban (ami tovább tart mint kb. 3-4-5 év, a nők rendszeresen megunják a szexet vagy rosszabb esetben egyenesen megundorodnak attól, amit odáig ugyanazzal a férfival kifejezetten élveztek?"
Az emberek személyisége idővel változik. Akik nem elsődlegesen a szex miatt jöttek össze (miközben elviselik a másik személyiségét) azok lehet hogy pár év alatt annyira megváltoznak hogy már nem illenek úgy össze "lelkileg" és ez némi rutinszerűség-érzéssel együtt viszi a szex élvezetét is.
Ennek egyik verziója az a poén: a nők azért házasodnak mert azt hiszik a ffi megváltozik, a ffiak azért mert azt hiszik a nő nem változik meg... ez egyébként sztem kapcsolódik kegmájer-nek az elfogadás iránti vággyal kapcsolatos gondolatához.
Elvileg ha teljes társadalmi túlerővel bele vannak betonozva a résztvevők a sírig tartó házasságba akkor majd "úgyis összeszoknak", ja persze. Stockholm-szindrómával vagy azt hazudják hogy minden oké...
Másrészt érdekes hogy 3-4-5 évet írtál, kb ennyi idő amíg egy erősebb szelekciós nyomást jelentő evolúciós környezetben egy nő egy gyereket az önjáró szintig felnöveszt. Utána érdemes egy másik jó génállománnyal megismételni a produkciót hogy növekedjen a genetikai változatosság.

kegmájer 2017.03.29. 17:30:02

@Untermensch4:

ezt írtam:

"...
tehát, aki a szexet kábítószernek, kábítószerként, kábítószer helyett használja (pusztán, vagy legelső sorban az élvezeti értékéért), az hamar szembesülni fog azzal, hogy egy csomó kábítóbb hatású cucc létezik a szexnél :-)))))
de igaz ez az összes egyéb helyettesítésre is! ráadásul az ilyen szexfelhasználás errodálja a partnert rendesen (es vele a partnerkapcsolatot is, természetesen)..."

ebből neked meg hogyan jött ki ez? :-))))

".... Lehet hogy ez furcsán hangzik, de a szexet bizony az élvezeti értékéért művelik az emberek elsősorban. És ha két ember együtt élvezi a szexet az nem tudom hogyan erodálhatja a kapcsolatukat, csak olyanról hallottam még ahol az erodált hogy legalább az egyikük nem élvezte..." :-)))))) hiszen magad adsz választ a hülyén levezetett értelmetlenségedre is :-)))))

tehát, hogy téged idézzelek: az erodálja a párkapcsolatot, ha az egyik fél vmiért nem élvezi a szexet....tehát: az, aki élvezetre használja a szexet, avval erodálja a szexet, hogy csupán egyfajta drogként használja azt.... :-))))

az általad leírt álkapot (miszerint mindkét fél élvezi a szexet) egy kívánatos állapot. de a tartós fennmaradásához/fenntartásához ez mégsem elég! ez csak egyfajta lakmuszpapir, ami azt jelzi: "minden OK"...."mindenki elégedett", stb..... de ez nem cél, csak egy visszajelzés!!!!! én azt írtam, hogy egy egy ffi szexelhet csupán csak az élvezetért (pláne, ha meg tudja fizetni:-))))) , de tudnia kell(ene), hogy ezért egy nő sosem fog tartósan szexelni vele.... nekik, a nőknek, a puszta testi élvezet kevés a szexhez.... kell vmi "kereskedelmi" haszon is mellé/elé :-))))) kinek kinek ízlése/igénye szerint..... ha egy ffi csak arra ügyel, hogy úgy szexeljen, ahogy a nőnek a multkor még jó volt, hamar felkophat az álla :-))))) a csajok nem így működnek ..... de ha ezt nem érted/érzed, akkor nagyon sokat kell még "pofáraesned" :-))))

szűretlenszűz 2017.03.29. 17:38:23

@Untermensch4:

Én egy hétből négy napot egyedül vagyok (már évek óta), ezért, ha hiányzik a szex, akkor önkielégítek, méghozzá többnyire ugyan azon a módon. Mivel az bevált, működik, hatékony és jó. Nem kísérletezek azzal, hogy hogyan tudnék magamnak nagyobb, hosszabb, mittudoménmilyenebb élvezetet okozni, mert meg vagyok elégedve a bevált módszerrel. A kialakult rutin nem hátráltatja, hanem elősegíti az élvezetemet.
Sem a megszokás, sem az esetleges körülöttem-bennem végbemenő változások nem hidegítettek el saját magamtól.
A nem saját magunktól, hanem a másik embertől kapott élvezetre miért ununk rá, ha az valóban jó? Miért nem tudjuk/akarjuk a másik változásait elfogadni, követni (hasonlóan a gyerekünk, kutyánk, macskánk változásaihoz)ha igazán szeretjük?

kegmájer 2017.03.29. 17:48:31

@Untermensch4:

kezdjük a fingfűreszelést!!! :-))))

"...Ebben egyetértünk, csak a "meglévő állapotok" az utóbbi időben gyorsuló ütemben változnak, a változást nem lekövető gyakorlati rendszer meg egyre inkább "idegen elnyomó hatalom"-ként viselkedik...."

miről beszélsz? mi változik? ki nyom el kicsodát? most épp te beszélsz úgy, mint egy vagdalkozó feminista HP :-))))) beszélj konkrétan! mondj konkrétumokat! vázold fel az alternativákat, amik miatt most 1. választani lehet 2. amiket választani lehet 3. a lehetőséget, ami miatt valakiknek nem kell választani, de mégis minden alternativát kiélhetnek :-))))

"...vannak konzervatív hajlamaim, így a fontolva haladást többre tartom a hirtelen radikális ugrásoknál, de aki meg akarja állítani a változásokat az általában gyanús..." most megint a settenkedő idegenszívű hatalmakkal riogatsz?!?! :-))))) te elhiszed ezt a sok hülyeséget, amit összehordasz itt?!?! :-)))))

"1. boldogságérzet is van 2. boldogság tudat is van"
Ez meg úgy hangzik mintha 1)csak képzeled " ha akarod, mondhatod így is, érthetjük így is. én ezzel a felosztással arra utaltam, hogy a boldogság nem egy egzakt tényszerű vmi, hanem 1. egy érzet (múló, és múlásában ellentétes hatást kiváltó -kiüresedés, depi, szomorúság, stb- hormonális folyamat)

"... 2)csak bemagyarázod magadnak hogy boldog vagy..."

épp hogy nem! ezen megfogalmazással pont arra akartam utalni, hogy a tudatosan boldognak ítélt időszakokat nem az határozza meg, hogy hány "boldogságérzet/nap" hatást éltünk meg az agyunk hormonlöttyei miatt, hanem vmiféle elégedettséggel, átélt/megélt biztonságérzettel, azzal a tapasztalattal, hogy jól alkalmazkodtunk a felmerülő változásokhoz (tehát valamiféle sikerélményekkel gazdagodhattunk) jellemezhetünk egy lezárható eletszakaszt (amiből amúgy nem sok van ám!!!!)

de várom kiváncsian a te "boldogságmeghatározásodat" is :-))))))

kegmájer 2017.03.29. 18:42:40

@szűretlenszűz:

te ügyesebben kérdezel mint én :-))) kevesebb ténymegállapitás, több reszletre rákérdezés....ez a módszer, stilus nagyon tetszik nekem :-))) jó olvasni!

Untermensch4 2017.03.29. 19:38:54

@szűretlenszűz: "Miért nem tudjuk/akarjuk a másik változásait elfogadni, követni (hasonlóan a gyerekünk, kutyánk, macskánk változásaihoz)ha igazán szeretjük? "
A gyereke változását sem mindenki tudja követni... a gyereknél azért a kegmájeri módon begyakorolt kötődés mellett ott van a fajfenntartási ösztön, a saját biológiai leszármazott elfogadásának képessége vszeg evolúcciósan előnyösebb volt mint az "elrúgja mint kutya a kölykét" -mentalitást eredményező gén-mix.
Az emberek változnak, ha a két ember nem egyformán akkor az egyiknek meg kellene változtatni a saját változását, hogy továbbra is szerelmes legyen, vkibe aki nem is ugyanaz az ember mint akibe szerelmes volt... ennyi erővel egy teljesen más vkibe is beleszerethet és akkor nagyobb lesz az utódok genetikai változatossága (egyébként nem vagyok ilyen szociál-darwinista akármilyen izé, csaxólok mielőtt elkezdenénk úgy elbeszélni egymás mellett mint kegmájerrel).

Untermensch4 2017.03.29. 19:43:38

@kegmájer: "tehát, hogy téged idézzelek: az erodálja a párkapcsolatot, ha az egyik fél vmiért nem élvezi a szexet....tehát: az, aki élvezetre használja a szexet, avval erodálja a szexet, hogy csupán egyfajta drogként használja azt"
Kezd erősödni az érzésem hogy közénk kellene egy tolmács. Biztos hogy mindketten tudjuk hogy mit akarunk közölni, de úgy tűnik nem sikerül.

A boldogságra nincs definícióm, sztem ilyen flow-élmény -szerű dolog, az ingadozása meg az hogy szubjektív, kissé nehézkessé teszi a körülírását.

Untermensch4 2017.03.29. 19:45:12

@szűretlenszűz: Ha "az emberek változnak" a kulcs akkor magadtól nem tudsz elhidegülni mert mind az egy magad pont azonos kompatibilitású magaddal, ahogyan korábban is :)

szűretlenszűz 2017.03.30. 09:41:09

@Untermensch4:

Szerintem lényegünkben nem változunk. Nekem ez a személyes tapasztalatom. Úgy érzem, van a személyiségemnek egy olyan magja, ami ugyanaz onnantól kezdve, hogy az első emlékeim vannak magamról, egészem máig. Ez valami koherens egész, amivel azonosnak érzem magam, és, ha ennek ellenében cselekszem, azt hiszem akkor mondják azt, hogy meghasonlok önmagammal. Nem hiszem, hogy a személyiségünk változik. Jó esetben egy személyiségünk van egy életen keresztül. Ha nem ezt a személyiséget szeretjük meg egymásban, hanem az úgynevezett tulajdonságokat, akkor érezhetjük, úgy hogy változik a mellettünk lévő ember. Én úgy gondolom, hogy egy kapcsolatban a hamis szerepeinkre ununk rá...azokra a helyzetekre, amikor valamilyennek lennünk kell (nem feltétlen külső nyomásra), valamilyen elvárást támasztunk magunkkal szemben vagy támasztanak velünk szemben, ami részben vagy egészben idegen tőlünk...ilyenkor eljátszani kényszerülünk azt, ami nem jön belülről, magától őszintén. És ez kurva fárasztó. Beleununk, belefáradunk, belefásulunk. Nem a másikat unjuk meg, nem a szexet unjuk meg, hanem magunkat abban a szerepben, amiben vagyunk. Aki csal, aki félrelép, aki siránkozik a boldogtalan párkapcsolata miatt, az magát unja és a szerepeit, amikkel nem tud azonosulni.

kegmájer 2017.03.30. 10:21:29

@Untermensch4:

nem. nem tolmács kell ide:-)))

egyszerűen nem megy a fejedbe, higy "fordítva ülsz a lovon" :-)))) hogy "összeteveszted az okot az okozattal", vagy méginkább : célul tűzöl ku olyasmiket, amik csak velejárói a dolgoknak. ilyenek a "szerelem", és a "boldogság" fogalmak.... :-)))

de ilyen az "szexuális élvezet" is :-))))

most egy nagyon távoli példával megpróbálom érzékeltetni a rossz irányodat. ha megérted, akkor talánengem is megertesz. ha nem, akkor egy jóideig még elbeszélhetünk itt egymás mellett :-)))))

GYILKOS GALÓCA: az ehető őzláb gombára megszólalásig hasonlító, annál is ízletesebb mérgező gomba.

namármost, egy növény értéke abban mérhető, hogy segít-e a táplálkozási igényünk kielégítesében (és ezáltal az életben maradásunkban) vagy sem. mi emberek viszont nem pusztán azért eszünk, hogy éljünk! hanem élvezeti forrásnak is használjuk az ételeket. és ebből lehet baj is. és ebből vannak a bajok is! :-))))

ha elfeledkezünk olyan fontos dolgokról, hogy egy növény (pl a gomba pont nem növény, de most ettől tekintsünk el egy pillanatra) tápanyaggokkal, rostokkal, vízzel járul hozzá az életben maradásunkhoz, és elkezdjük csak a küllemét, ízét figyelni (élvezeti értékét!!!) akkor egy fontos visszajelzést teszünk meg célnak, ami miatt akár ellentétes hatást válthatunk ki, mint ami miatt egyátalán enni kezdtünk :-)))))

tehát: az élvezeti értéket "tanultuk/tapasztalatból tudjuk"....ezzel társítottunk fontos dolgokat, hogy könnyítsünk az életünkön. az édes ízt a leggyorsabban felszívódó szénhidrátok HATÁSA miatt szeretjük, a zsír ízét, állagát a szénhidrátokénak dupláját kitevő energiatartalma miatt szeretjük, stb....de, ha elkezdünk élvezetre hajtani, akkor a visszajelzés (jó íz) előrébb kerül a rangsorban, sőt! addiktív módon mindennél fontosabbá válik, és a kaja összetételének, hatásának figyelmenkívül hagyására késztethetnek bárkit, aki emiatt EVÉSSEL ÁRT MAGÁNAK.

ad abszurdum csak egy direkt gyilkoló /mergező gombának "tudunk" csak ellenállni :-)))) de a szükséges szénhidrát/fehérje/zsír mennyiségét és ideális arányait káros mértékben meghaladó csokitortának, pizzának, kólának már szinte az emberiség nagyobb része nem tud ellenállni, MERT ÉLVEZETHAJSZOLÓ TUDATTALAN VÉGLÉNNYÉ ÁLLATIASODOTT...de itt az állat szó nem rossz értelemben jelenik meg, csak olyan jelzőként, hogy értsd: az embert a tudata miatt "emeltük ki" az állatok sorából. ha nem használja a tudatát, visszasűlkyed az állati szintre....

szűretlenszűz 2017.03.30. 10:24:04

@kegmájer:

Lehet, hogy most nagyon szánalmas dolgot fogok mondani neked, de a beszélgetéseteket olvasva én rájöttem, hogy nem tudom milyen boldognak lenni. Hozzáteszem: azt sem, hogy milyen boldogtalannak lenni. Az alapélményem az elégedettség, tudok és szeretek is örülni mindenfélének, szeretem magam, derűs vagyok, de nem tudom milyen boldognak lenni. Tudom, hogy milyen élethelyzetekhez, de illene boldogságérzést hozzárendelni, de én az öröm, elégedettség, feldobottság, vidámság különböző fokozatait szoktam átélni ezekben a helyzetekben. Talán éppen ezért boldogtalan sem szoktam lenni, max. szomorú, elkeseredett, elégedetlen. Be kell vallanom, hogy fogalmam sincs mi a boldogság, de nem is hiányzik :).

kegmájer 2017.03.30. 10:28:06

@szűretlenszűz:

meg tudlak erősíteni! a személyiségem nekem is "állandó" amióta az eszemet tudom :-))) a gyerekeim személyisége is álkandó (márpedig van belőlük elég, hogy lássam: mindenki mas és más személyiség).... a szerepeink változnak, a környezetünk változik, stb...de én mindig a "személyiségemnek megfelelően" reagálok ezekre :-))))

Untermensch4 2017.03.30. 10:34:03

@kegmájer: Az addikciós részt így már értem.
Ha állandó a személyiséged akkor az idő és élettapasztalat sem adott hozzá plusz bölcsességet fiatal korodtól mostanáig? Kétlem. :)

kegmájer 2017.03.30. 10:41:19

@szűretlenszűz:

a boldogseg, meg a szerelem elvont fogalmak. érzések/érzetek gyüjteménye mind. olyan, mint pl a növény, állat, gyümölcs, stb fogalmak.... olyan, hogy gyümölcs, nincs :-)))) de egy csomó növény termését ide soroljuk :-))))) de egy csomó termésnél zavarban lehetünk, hogy zöldsegnek, vagy gyümölcsnek esszük-e :-)))))) pl csonthéjasok, ahol a termés magját eszzük és nem a "húsát", de ott van a sárgabarack, aminek a "húsát" is, meg a magját is ehetjük :-)))) akkor az mi? de ez csak annyira kerdés, hogy milyen felosztasra használunk mesterségesen képzett fogalmakat.... olyan, hogy boldogság sincs :-)))) de mindenki azt pakolhat ebbe a fogalomba, amit csak akar :-))))) akár azt is, amit akkor érez vki, amikor verik, megalázzák, vagy épp ő gyilkol egy másik embert..... :-O

ha elismernénk a "boldogsághoz való jogot" akkor el kellene gondolkoznunk azon, hogy pontosan mit tekinthetünk boldogságnak egzajt módon.... ha ekismernénk célnak a boldogságot, el kellene fogadnunk mindenki személyes boldogságfogalmát is (addig, amig evvel nem árt senkinek, tán menne is, de egy millió esetben ez mások boldogságát akadályozná, lehetetlenné tenné)....de akkor mindenkinek meg kéne mondania, mit ért alatta.... rövid es hosszabb távon...pillanatnyilag, érzet szinten, és tartósabban tudatosan....

kegmájer 2017.03.30. 10:42:52

@Untermensch4:

de, tapasztaltabb letrem, sérüleseim is keletkeztek, stb.... de a személyiségem nem változott :-))))

egyátalán mit értesz te személyiség alatt?

Untermensch4 2017.03.30. 11:04:09

@szűretlenszűz: Szeretnénk hogy egy személyiségünk legyen, változatlanul. Az nagyon kényelmes, biztonságérzetet adó állapot lehetne.
A nagyjából állandó "mag" a személyiségben sztem inkább találó, a külső "burok" viszont változik. Nem csak akkor és ott amikor vmilyen szerepet veszünk fel, vannak "lerakódások" is. Nézőponttól függ (mivel az etika szubjektív) hogy ezek a lerakódások szép cseppkövek vagy csúnya koszrétegek... nem csak a szerepektől (illetve aki tényleg folyton szerepben van annak csak azoktól, azokon keresztül), az agyunk folyamatosan gyűjti az információkat és rendszerezi.
Voltam már boldog is (hosszabb-rövidebb ideig) de többnyire én is a tiedhez hasonló kis hullámzással éldegélek, a képzeletbeli hullámvonal nagyobb része van az elégedett és a boldog közötti sávban mint az elégedett alatt. De ez a kis hullámzás lehet hogy csak azért sikerül mert esetleg kissé autista vagyok...
Három ilyen "személyiség-mag" dologra emlékszem gyerekkoromtól. Úgy kezdődtek hogy
1) ha nagy leszek, annyi túrórudit eszek amennyit csak akarok
2) annyit legózok amennyit csak akarok
3) járművek (ez mondjuk kapcsolódhat az autizmus gyanújához), nagyapám autója, apám autója, nekem is hasonló közlekedési eszköz
4) gyerekként szerettem nézni a vonatokat meg a kukásautót (órákig) de soha nem akartam játék/modellvasutat
5) rajzolás

Ehhez képest lett
1) annyi édességet eszek amennyit akarok, de nem akarok annyit amennyit gyerekként pedig többet is bírnék és nagyon szeretem az édes ízt meg testalkatilag is "férne" nem hízok hamar
2) a technika fejlődésével legót kiszorították a számítógépes játékok; a gyerekkel legózok és vszeg tényleg nem modellvasutat szerettem volna hane azt hogy a felnőtteknek is legyen meg a képessége hogy rá tudjanak lépni fájdalom nélkül a kis legódarabokra, nekem lett :)
3) a gyerekkel legózás közben jöttem rá hogy maga a gyerekkori legózásom, a sokat variált különféle kis alkatrészeken keresztül megváltoztatta a jármű-ízlésemet a "nagyapám autója-apám autója" alaphoz képest. Feltűnt mert a mai autódizájnerek nagyon nem "legós vonalvezetésű" formákat álmodnak, így nagyobb teret nyertek a rusztikusabb formatervű járművek. Amiből bármely kategóriában az ízlésemnek megfelelő kb nagyon ipari felhasználásra tervezett van, itt-ott de nagyon nem divatosak. A legmeglepőbb az volt hogy létezik építkezésekre optimalizált "ipari" motorkerékpár amit nem is látni forgalomban és jobban tetszett mint bármelyik amit lakossági felhasználásra terveztek.
4) a vonatokkal kapcsolatban az esetleges halvány érdeklődést 3 év ingázás a mávval teljesen lenullázta.
5) egy ideje már csak a gyereknek rajzolok, magamtól nem is jut eszembe

Hát volt némi változás azzal együtt az "elejétől" mostanáig úgy közben bármikor nagyon változatlannak éreztem volna a személyiségemet. És még akár az is lehet hogy idővel, időnként egy kissé bölcsebb lettem. De ha nem, még megtörténhet az is. :)

Az azért jelentősen bezavarhat hogy közben hobbim lett a szerepjáték, így a "társadalom általi szerepbe kényszerítést" máshogy élem meg. Nem annyira hat meg, pedig van hajlamom a sodródásra.

Untermensch4 2017.03.30. 11:10:06

@kegmájer: A személyiség is elvont fogalom mint a boldogság, nem? :) Ahogyan nincs boldogság, úgy nincs "gyümölcs" sem, csak mesterséges fogalom, a termést esszük (a karfiolnak mondjuk a virágát, a répának és a krumplinak meg a gyökerét). És a boldogság és a gyümölcsök kiiktatásával megoldottuk a paradicsom besorolási problémáját is. Ha lenne boldogság mindenki boldog lehetne mire leegyszerűsítjük en bloc az egészet odáig hogy "angszoc" :)
Mit értek személyiség alatt? Te mit értesz a (személyiségbeli) sérülés alatt?

kegmájer 2017.03.30. 12:41:44

@Untermensch4:

nem a személyiségem sérült :-)))))

azt a tapasztalatok milyenségre, mélységere írtam csak, hogy sérüléseket IS szereztem életem során (a sikerekről szerénységem okán hallgattam) :-)))))

személyisegen én (ÉN) azt a valamit értem pont, ami miatt egyedi módon (nem pont úgy mint bárki más) reagálok MINDENRE. jóra, rosszra, változásra, változatlanságra....bármire.

amiket te írtál, az inkább a vágyak és lehetősegek viszonyát, az ízlest formáló tapasztalatokat írja le szubjektív formában. ebből én a "személyiségedre" semmilyen következtetést nem tudnék levonni :-))))))

a szerepjárékok "szeretete" már mondhat valamit a személyiséged egy részéről, de nem nekem, mert én azt sem tudom, mi fán terem az ilyen. ez vmi társasjáték? vagy egyedül is megy? esetleg ezt a neten játszák vadidegenek? na....mindegy is.

Untermensch4 2017.03.30. 19:37:10

@kegmájer: "nem a személyiségem sérült :-)))))

azt a tapasztalatok milyenségre, mélységere írtam csak, hogy sérüléseket IS szereztem"

A személyiség eltérő értelmezése lesz itt a különbség kettőnk között. A sérülést úgy értelmeztem mint amikor kovácsolás közben "sérül" a vas anyagszerkezete, deformálódik. A "jó" ütemezettségű sérülésektől acéllá edződhet, a "rossz" behatások vége meg szakadás, rideg-törékeny anyag... :)

Igen társasjáték, beszélgetéssel történik (így aki egyedül "játssza" az biztos lehet benne hogy érdemes szakemberhez fordulnia... :) ). Röviden ránézésre úgy fest mintha egy forgatókönyvíró-rendező-színész brainstorming lenne 4-5 emberrel ahol némi szabályokkal korlátozva van a fantázia túlzott elrugaszkodása és a "forgatókönyvíró és rendező" hagyja hogy a színészek sokat improvizáljanak, ezzel interaktívvá válik a történet. De kb 1973 óta még nem sikerült röviden de érthetően elmagyarázni senki által, nem hiszem hogy én leszek az első... :)

Untermensch4 2017.03.30. 19:42:35

@Untermensch4: Közben rájöttem hogy az "acélos" példa az a mag-személyiséges nézőponthoz húz, nekem a fa mint példa jobbnak tűnik.
A fa a személyiség, az ágak és a lombkorona nőnek, sérülnek, évszakonként változnak valamicskét, a gyökér és a törzs is nő de eléggé állandónak látszik (ők a személyiség "magja"). Egy sérülésnél lehet hogy növeszt vmi pluszt a fa, vagy elsorvad/letörik egy része, sérüléstől függ.

szűretlenszűz 2017.03.31. 10:41:49

@Untermensch4:
"Igen társasjáték, beszélgetéssel történik (így aki egyedül "játssza" az biztos lehet benne hogy érdemes szakemberhez fordulnia... :) ). Röviden ránézésre úgy fest mintha egy forgatókönyvíró-rendező-színész brainstorming lenne 4-5 emberrel ahol némi szabályokkal korlátozva van a fantázia túlzott elrugaszkodása és a "forgatókönyvíró és rendező" hagyja hogy a színészek sokat improvizáljanak, ezzel interaktívvá válik a történet. De kb 1973 óta még nem sikerült röviden de érthetően elmagyarázni senki által, nem hiszem hogy én leszek az első... :)"

...nem is rossz, tisztára, mintha a földi élet emberi aspektusát próbálnád elmagyarázni egy földönkívülinek, meghagyva az esetleges "teremtettség" lehetőségét a "forgatókönyvíró-rendező" személyéhez rendelten. :D

szűretlenszűz 2017.03.31. 10:59:49

@kegmájer:

Az emberi érzések sokféleségének, árnyaltságának szövevényét jó ötlet az élet változatos megjelenési formáihoz hasonlítani. A növény-, és állatvilág rendszerezési igénye mesterséges (kreált) szempontok szerint történik (hogyan is történhetne másképp? :D )csakógy, mint az emberi psziché megnyilvánulási formáinak a különböző kategóriákba való besorolása. És ige, igazad van, a boldogság kategória is szükségszerűen egy kreálmány.

Untermensch4 2017.04.01. 08:23:14

@szűretlenszűz: Nehéz elmagyarázni mert játékelméletileg "pozitív összegű", azt meg trollisztánban sokan nem értik hogy miféle játék ahol akár senki nem veszít... :)

Diorella Queen 2017.06.04. 22:34:08

Mindenki az őrült mókuskerékből szeretne kitörni.
De csak nagyon keveseknek sikerül.