Lobsterizmus 101

Friss kommentek

  • Olasz Bazsa: Jó. A közvetlen környezetemben négy kisgyerekes család van, akiket napi szinten látok élni, tologatják előttem a babakocsit, vagy már nem mert nagyo... (2017.05.26. 21:32) Az Anyaság nevű Életjátszma - Avagy az Áldozatok Áldozatainak Áldozatai
  • Olasz Bazsa: Van szexmegvonás. Ha nem kapja meg az ember az együttlétet a másiktól, holott igényelné azt, az bizony meg van vonva. FÜGGETLENÜL attól, hogy a mási... (2017.04.24. 09:50) Nincs olyan, hogy szexmegvonás
  • Untermensch4: @szűretlenszűz: Nehéz elmagyarázni mert játékelméletileg "pozitív összegű", azt meg trollisztánban sokan nem értik hogy miféle játék ahol akár senki... (2017.04.01. 08:23) Felejtsd el az önmegvalósítást - Előbb tanuld meg helyén kezelni a melódat
  • Almandin: @Cathreen M.: Nem kell szerintem se bűntudatot érezni, ha valaki nem szereti a szüleit. Egyrészt annak többnyire nyomós oka van, másrészt az érzelme... (2017.03.30. 02:08) Kitagadott szülők
  • Untermensch4: @kegmájer: Ha a szövegértési problémáinkat nem vesszük figyelembe, azért nem volt ez olyan rossz. :) (2017.02.27. 21:27) Szülő < Felnőtt
  • Untermensch4: @Molinaseca: Melyik egyház? Csak mert vallási gyökérségre is van igen sok példa. (2017.02.13. 08:09) Kiút a gonoszságból 3 lépésben

A spekulánsok Coelhoja

2011. 12. 29.

Egy átlagos ütéserejű Coelho-idézet hozzávalói: 

1. Fogj két dolgot, aminek semmi köze egymáshoz.

2. Hegeszd őket egy mondatba, majd

3. hagyd, hogy kifejtsék hatásukat.

A mondat végülis igaz.  Egységnyi intelligenciájú olvasó azonban egy mintázatkereső állat, aki ebbe konklúziót fog látni. Olyan, mintha jelentene valamit. Akkor biztos jelent is.

Példamondat:

"Az aranynak nincs vezérigazgatója."

Ezért az egy mondatért már megérdemli a hunhoni befektetési piac Aranymálna díját, de emberünk még ennél is tovább megy.


gold price charts provided by goldprice.org

Kedves Gyerekek! Így néz ki a volatilitás. (Jut eszembe: mennyibe kerül egy ilyen interjú? Mármint Coelho barátunknak.

Komolyan nem hiszem, hogy ha egy pénzügyekben járatos újságíró 13-at kérdezhet egy aranyárustól, abból 3 az lesz, hogy van-e különbség káeurópa országai között:

- Ebben mutatkoznak különbségek a régiós piacok között?
- Mit várnak az egyes régiós piacoktól? Hol számítanak kisebb, és hol nagyobb aktivitásra?
- Össze lehet-e hasonlítani az országokat aszerint, hogy a befektetők a portfoliójuk mekkora részét tartják aranyban?
 

6 kérdés pedig arról, hogy pontosan miért és hogyan kéne beszállni:

- A következő években mi lehet az optimális arány, amit fizikai aranyban kellene tartani?
- Miért érdemes fizikai aranyat vásárolni?
- Mik azok az érvek, amelyek miatt érdemes aranyat venni?
- Mik a slágertermékek?

(aki redundanciát érzékel, az nem a véletlen műve)

 

- Most mi lehet az ajánlott stratégia?
- Mit érdemes szem előtt tartani a fizikai arany vásárlásnál?

 

Akkor én most összegyűjtöm, miért nem lehet érdemes beszállni. Csak a kettő ismeretében lehet dönteni, kérem szépen. Tudom, fárasztó, de ez van. Még karácsonyfát is óvatosabban vesz az ember, mint aranyat ezektől.

Ami mindegy neked, ha aranyat veszel:

Hogy van-e vezérigazgatója. Attól, hogy egy hajónak nincs kapitánya, még nem biztonságos. (Tudom, most én csináltam ugyanazt, amit ő, azaz demagóg mód csúsztattam, de én legalább nem keresek rajta. És egy kapitány nélküli hajónak pont ugyanannyi köze van az aranyspekulációhoz, mint annak, hogy van-e az aranynak vezérigazgatója.)

Hogy mennyi a kitermelés és hogy mennyi a kitermelhető aranykészlet. Az aranyat nem esszük meg, nem égetik el, még az iparban is csak minimális a felhasználása - ellentétben például a rézzel, amit építkezéseknél használnak és az építőipar fellendülése annak is felhúzza a keresletét. Megjegyzem a réz-spekulációt sem bírta megakadályozni a globális recesszió. A menőbbek a rézen buktak ugyanannyit, mint a háziasszonyok most az aranyon. Hiába, mondom, nyugaton még spekuláción is trendibben buknak.

Az egyetlen komoly arany-driver a megtakarítási igény és a jegybankok esetleges felhalmozása (nem a fogászat és nem is az örökké stabil ékszer-kereslet, plííííz). A pénz értékvesztése ellen meg egy virtuális aranytömb sem segít sokat. Egy valódi talán, de csak ha fel tudod darabolni, mikor háború idején konzerve kell cserélni.

"mert az arany független a politikától és a gazdaságtól, amelyek befolyásolhatják a nemesfémek árát, de a tényleges értéküket nem"

Kiemelés tőlem. Éspedig azért, mert ez egy faszság. Amiért senki nem ad neked annyit, mint amiért vetted, az felőlem "érhet" akármennyit. De az ára az, amiért el is kel. Próbáld ki nyugodtan.

És bár teljesen igaz, hogy a politika nem befolyásolja az arany értékét (Coelho megnyalná a tíz ujját), de akkor tisztelettel megkérdezném, hogy az arany értéke vajon mi? Mert az ára az ezek szerint nem az. Ami azért is nagy szerencse, mert az ára nyugodtan mehet lefelé.

Bár ha jobban belegondolok, ezek a háziasszonyok egy magasabb ár reményében adják ét a pénzüket, nem másért. Szóval ők valszeg tudni szeretnék, hogy akkor mi is az arany "politikától és gazdaságtól független" értéke? Talán megehetem? Szép leszek tőle és prostikra még háború alatt is szükség van? Vagy majd verem magad egy szál gatyában, hogy "ez az aranytömb ezret ér, nehogymár senki ne adjon érte 20-nál többet!"

De elég a marxi szőrszálhasogatásból. Elő a driverekkel.

Amire viszont figyelned kéne:

Józan ész. Egy kelet-európai országban, az utcán parkoló autók szélvédőjén szórólapozva árulják neked a tuti befektetést. Ők már rájöttek a tutira, és most veled is meg akarják osztani - és ezért még a szórlap-nyomtatás költségét is állják. Csak itt és csak most, amíg a készlet tart. (Jó, tudom, a belépési díjért és az azt követő "kezelési költségért" ilyen serények, de akkor is. Ha valaki a te pénzed nélkül nem tud nagyra nőni, akkor sem esik le a tantusz?)

Pénzügyi szofisztikáció. Ez itt nem a londoni City, és te nem vagy Warren Buffett. Errefelé nem túl nagy a pénzügyi szofisztikáció és mélység. Nagy ellenben a sötétség és az átveréseknek is nagy hagyománya van. Mégis miből gondolod, hogy bármit (és itt most vonatkoztassunk el a konkrét példától) a te érdekedben reklámoznak neked? Itt. Így.

Van egy olyan mondás a szakmában, hogy ha valami nagy gáz lesz, akkor a végén mindenki azt kapja, amije van.

Csak az a baj, hogy a fizikai aranyat is épp annyiért tudod majd eladni, mint amennyi a papíré.

Audit. Jobb helyeken az ügyfélben támad fel előbb a megtakarítási igény. Akkor azzal (és a pénzével) besétál egy arra szakosodott pénzintézetbe, ahol azt elhelyezi. Lehet, hogy a PSZÁF szerinted egy lófütty, de itt még ez sincs meg. Itt nyugdíjjáradékot (max. 10 évre, havi 100 euró minimum befizetés fölött, 15000 euró összegyűjtése esetén) és gyerekprogramokat ígérnek és majd az ügyvéd urak auditálják. Értem. Mióta selling point az, hogy ha valakivel szemben semmilyen jogorvoslati lehetőségem nincs? Főleg ha az illetőre a vagyonomat bízom. Még jóhiszeműség esetén is lehetnek jogviták és akkor kihez mész? 

Mekkora a tranzakciós költség. Ezek a háziasszonyok előbb eurót vesznek - ott és annyiért, ahol és amennyiért tudnak - és azt adják át az aranybrokinak/ -tanácsadónak/ -munkatársnak/ -referensnek/ -konzultánsnak. Szóval amikor visszaváltják, bukják a forex spread-et (2x), benyelik az árfolyamkockázatot (pedig mostanra már ők is tudják, hogy az bizony harapós kis dög), és még pár százalék kezdeti és évi x% kezelési költséget is adnak Coelhonak. (Kezelés, érted? Fizikai aranyra. Tuti nem adja-veszi, talán párszor leporolja. - Okés, tudom, széfköltség, de annyira nem vagyok meggyőzve, hogy tényleg olyan reális ez így.)

A tranzakciós költségek hozzáadódnak a beszállási áradhoz és még keményebben kell dolgoznia annak a nemesfémnek, ha be akarja hozni azt a hátrányt. Akkora hozamokkal már befektetési alapok sem kecsegtetnek, mint ami ehhez kell.

Miért nem jó közvetlenül megvenni az aranyat? Minden rendes helyen visszaveszik tőled, és még kezelési költség sincs, és az  tényleg anonim. Ez itt sajnos nem.

Vagy akkor túl nyilvánvaló lenne, hogy áremelkedésre fogadtál?

Spekuláció. Merthogy bármi jár az eszedbe, amikor beszállsz a szórólap-aranyba, tuti nem veszteségre gyúrsz. Meg nem is az istenek ítéletét akarod megkérdezni, hogy: 

"Ó, mondd, Uram, megérdemlem-é, hogy gazdagabb legyek? Bármit válaszolj is, én tudomásul veszem."

Szóval hacsak nem így állsz hozzá, akkor bizony te is spekulálsz. Arra spekulálsz, hogy emelkedni fog, de legalábbis nem fog esni. Nem kell ahhoz rosszindulatúnak vagy okosnak lenni, hogy valaki spekuláljon. A naivitás és a tájékozatlanság még jót is tesz. Nincs minden spekulátornak kövér virsliujja pecsétgyűrűvel. A legtöbbnek pont olyan van, mint neked...

Buborék. Amikor már a háziasszonyok is aranyat vesznek, ideje kiszállni. Nem csak azért, mert még a szokásosnál is gyengébb idegzetű vevőkkel van tele a piac (amitől különösen volatilis), hiszen azok a gyenge idegzetű háziasszonyok úgysem tudnak már kiszállni. Hanem azért, mert már mindenkinek minden pénze benne van. És ha minden megtakarítás ott van, akkor az ár nem mehet tovább felfelé. Tudom, szillogizmus, de minden buborék így ér véget: elfogynak a vevők.

Benchmark. Mégis mit szeretnél a szórólap-aranytól? Csodás gazdagságot? Azt nem szoktuk beismerni nyíltan. Hatalmas hozamot? Ahhoz kéne kicsit gondolkodni is, nem csak megvenni egyvalamit és remélni, hogy csak felfelé mehet. Ahhoz kereskedni kéne, folyamatosan keresni a jól teljesítő befektetést és kiszállni a rosszból. Ti azt ott nem fogjátok csinálni a szórólap-arannyal, mert oda vagytok kötve - a belépési költség után erősen hajlani fogtok az inerciára és inkább reménykedtek vagy nyalogatjátok majd a sebeiteket. A stop-loss-ról beszélt már a broki?

De tudom, te magad sokkal reálisabban gondolkodtál és (kimondva) csak biztonságot meg értékállóságot követelsz. Értékálló, de miben? Forintban vagy euróban? Vásárlóerőben? És mit akarsz majd rajta venni? Ingatlant? Csak mert annak más az inflációja (jelenleg árcsökkenése) mint a többi eszköznek. Hogy az aranybroki/ -tanácsadó/ -munkatárs/ -referens/ - konzultáns nem fárasztott ilyenekkel? Hát éppen erről beszélek.

Ha komolyan biztonságra vágysz, mégis miért gondolod, hogy egy kelet-európai országban, az utcán, autók szélvédőjére szórólapozó cég fogja neked meghozni az áhított pénzügyi biztonságot? Tudom, magadból sok eszet nézel ki. Na de a többi autósból? Képzeld, már az ő megtakarított pénzecskéjük is aranyban van...

Biztos csak én vagyok nagyon izé, de nekem végig az járt az eszemben, hogy nem kötelező azonnal meg is venni azt a sok aranyat, amire a megbízást adják a háziasszonyok (sok áttéten keresztül, havi részletekben, változó árfolyamoknál, már belefájdult a fejem a sok bakilehetőségbe). Ha csak egy kicsit alacsonyabban venném meg, már jobban járnék, nem? Mert hiszen úgyis lekötik a pénzecskéjüket 10-20 évre, és közben nagyon nem éri meg kiszállni. Akkor meg miért pont a csúcson vegyek? (Mert 2009 óta folyamatosan all-time csúcson volt az arany.)

De ez illegális lenne, asszem. Vagy nem? Utána kéne nézni, lehet, hogy pont nem, mert ha aranyvételi megbízásnak hívjuk, akkor a nyugdíjmegtakarítás és a havi befizetés sem az, aminek látszik, hanem valami más. Bár bevallom, erről nem sok mindent tudok. Pláne osztrák jog szerint. És hogy pontosan mit írtok alá. Sebaj, a broki biztos tudja...

Az viszont teljesen legális, hogy ha 10-20 év múlva mégsem lesz senki, aki még ennél is drágábban megvegye tőled az aranykádat (szórólap-típusú). Mert amire nincs vevő, annak ára sincs, sajnálom.

"Csak felfelé mehet." Ha ezt halljátok bármikor, bárhol, fussatok! (Távolodva.) Amint már a te nappalidban is felhangzik ez a mondat, már rég késő beszállni. Itt egy chart az inflációval igazított, dollárban denominált aranyárról - vs. a nominális aranyár.

 

Veled ellentétben én tudom, hogy ez nem jelent túl sokat. Csak biztosra akartam menni, hogy nem a nominális grafikont bámulja minden háziasszony.

De még ha azt is bámulja: abból, hogy eddig felfelé ment, pláne, hogy meredeken, éppen az következik, hogy vissza kell esnie. Az árfolyam- buborék kétdimenziós grafikonra felrajzolva egy meredeken felfelé ívelő vonalat ad. nem kell ahhoz gömbölyűnek lenni a vonalnak, hogy buborékról beszéljünk.

Infláció. Itt egy másik érv, amit (és annak cáfolatát) egyszerűen átemeltem egy okos kollégától.

"Hatalmas infláció várható az egész világon, csak az arany az, ami által meg tudunk szabadulni ettől. Jelenleg az eurozóna legfrisebb inflációs adata 3%, az Egyesült Államokban pedig 3,4%. 1987-1990 között az amerikai inflációs ráta az ott kiugróan magasnak számító 4-6% között volt, az arany ára mégsem emelkedett, hanem csökkent.

Mit látunk a képen? Az első, hogy az 1979-1980-as pánikban az arany árát nyolcszáz dollár fölé hajtották, majd meredeken esni kezdett 20(!!) éven át. Aki akkor vett aranyat, nominálisan csak 2007-ben érte el újra azt az árat, 27 év múlva. Ha az inflációt is nézzük, még kétezer dolláros aranyár mellett is bukóban van a befektetése. De aki bevásárolt a Nagy Esés után, mondjuk 1982-ben, az is 2004-ig várhatott arra, hogy legalább nominálisan nullára kerüljön (ha nem adta el két éven belül). Az infláció figyelembe vételével talán most van nullán, ha pedig az alternatíva költséget is nézzük, azaz hogy ha másba fektette volna, hogyan járt volna, akkor kemény bukásban van.

Engem a jelenlegi árfolyam egy klasszikus buborékra emlékeztet, ami meglehet, ugyanolyan csúnyán fog kipukkani, mint 1980-ban, hogy utána újabb 20-25 évig ne térjen magához az árfolyam."

Ja, és lehet, hogy az aranynak nincs vezérizgatója, de az aranyközvetítőkenk van, és ők bizony abban érdekeltek, hogy neked minél kisebb legyen a bizalmad a pénzügyi rendszerben, a pénzed és a bankbetéted biztonságában. Az, hogy a felügyelet nem foglalkozik velük, az nem jó hír, hanem rossz. Abból fakad, hogy egyszer valaki azt a törvényt hozta, hogy a gyűrűd az befektetés (azaz az ékszerárusítás felügyelet-köteles), míg a "befektetési" arany nem befektetés. Hogy kinek mikor állt érdekében beleírni ezt a sort a törvénybe, azt én nem tudom. De nem nyugtat meg a gondolat, hogy a jegygyűrűm jogilag befektetés, az aranytömböm meg csak papírnehezéknek minősül. Aki a gyűrűmet eladta nekem, annak kötelező volt értenie ahhoz, amit csinál, de aranytömböt bárki eladhat nekem. Ő csak futár, mint a DHL. Így bárki árulhat nekem, még akkor is, ha semmiféle végzettsége nincs. Mert ő "csak" közvetítő. Csak az a baj, hogy életed legnagyobb döntéséhez ő (nem) adja a tanácsokat. Cserébe elfogult, mert ő már vett.

Ha valami túl jó ahhoz, hogy igaz legyen, nem szórólapozzák ki neked Budapest utcáin. Egész Kelet-Európa tele van ilyen cégekkel a válság kitörése óta - és nem véletlenül: azért terjeszkednek erre, mert Nyugat-Európa már megvett minden aranyat, amit szeretne. A bezuhant árat beszállási pontnak nevezni már nem segít azokon, akik az elmúlt hónapokban vettek.

Az aranybuziknak különben - főleg az amerikai jobboldal körében - nagy virágkora van. (lásd még "gold bugs") És ha tökéletesen tiszta szívvel és jóindulattal csinálják, amit csinálnak, ez akkor sem biztonság. Csak spekuláció.***

 

* GyK 2012. május - Ez az idézet a totális pénzügyi világvége szcenárióra vonatkozik. Ebben az esetben pedig tényleg csak a kezedben lévő arany az arany - bár azért meg könnyen lelőhetnek. Ami még ennél is jobb ilyenkor, az egy nagy csomó babkonzerv, gyógyszerek és ivóvíz, meg egy bunker, amiben el tudod rejteni a dühöngő hordáktól, akik babkonzervre, gyógyszerre és ivóvízre vadásznak elkeseredetten. De itt senki nem erre készül, hanem jövőbeni gazdagságra. Azaz spekulál.

*** Akkor már szimpatikusabb Warren Buffet nézete, mely szerint igaz ugyan, hogy a papírpénz alapjában értéktelen, de a libertáriusok rossz irányba futnak.

"If you go on CNBC and say that bonds are kind of a poor investment, people don’t get mad at you. You don’t hear from the Treasury. You can knock almost any investment and nothing happens. But when you talk about gold it’s different. Of course that says something about their motivation for ownership. They want people to agree with them. They want everybody to get so scared they run to a cave with gold. Caves might be a better investment than gold. At least they’re not producing more caves all the time. So they want people to be as afraid as they are."

"Their basic premise that paper money around the world is going to be worth less and less over time is absolutely correct. They have the correct basic premise. They should run from paper money. But where they run to is the mistake."

Forbes.com

Produktív befektetések helyett pedig inaktív aranyba teszik a pénzt - ezzel gyorsítják a gazdaság összeomlását. És még pénzbe is kerül a tárolás, az őrzés, meg az esetleges értékbecslés, ha nem garantált a visszavétel.

94 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://oriblog.blog.hu/api/trackback/id/tr503504485

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

pjotr_75 2011.12.29. 20:24:41

Szerintem már az imádkozás megy, hogy ez a mostani "csak korrekció legyen", és ne egy esés kezdete - szerintem nem fog bejönni, aki csak megnézte az arany árfolyamgrafikonját egy űrhajó kilövését láthatta benne, nagyon magasra ment, még egy kicsit "kering a Föld körül", de ha nem is fog úgy járni, mint az UARS műhold, azért jócskán fog veszíteni a "magasságából".
Nem véletlen,hogy a hedge-fundok is elkezdték kiszórni, csodálkoztam is, hogy miért csak most.
Sok aranykereskedéssel foglalkozó honlap szerint még emelkedés fog jönni.
Erre csak azt mondom, hogy azok szoktak a legnagyobbat bukni, akik azt hiszik, hogy a piac az ő várakozásuknak megfelelően fog működni.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2011.12.29. 20:41:30

@pjotr@gportal.hu:
Igen, de azt ne felejtsd el, hogy azok az "aranykereskedelemmel foglalkozó honlapok" egytől egyig hatalmas long pozíciókban ülnek - definíció szerint. Így ők most a "feldumáljuk a piacot" állapotában vannak.
Ez az interjú is azért készült, tuti.

thehandsomest (törölt) 2011.12.29. 22:49:23

Még Kosztolányi (az André) írta, hogy az ilyen cikkek fele fizetett hirdetés, ha pedig a cég alkalmazottjával történik akkor meg mindig... Azóta folyton erre gondolok ha egy ilyet meglátok.

zombizan · http://libertarius.blog.hu/ 2011.12.30. 09:51:37

Én elvi és praktikus megfontolásokból sem vennék soha befektetési célból aranyat (más célból se nagyon). Ez független attól, hogy emelkedik vagy csökken az árfolyama, tehát nem azért nem vennék, mert biztos rossz üzlet, hanem mert nekem nem szimpatikus.

A szórólapos aranyárusokra kár is szót vesztegetni. Ez egy ilyen ország. A CHF hitel is tuti jó volt.

Ami az aranyat, mint fizetőeszközt preferáló amerikai jobboldalt illeti: a konkrét ötlet pro és kontra viszonyaitól függetlenül az a szempont megfontolandó, hogy a klasszikus, liberális piacgazdaság működése szempontjából az elmúlt évtizedekben kialakult pénzügyi rendszer sokkal inkább ártalmas, mint hasznos lenne. Már csak azért is, mert a klasszikus piacgazdaság elméleti alapvetése olyan korban történt, amikor a pénzügyi rendszer a maihoz képest nagyon egyszerű volt. Ha ez igaz, akkor egy primitívebb pénzügyi rendszerhez való visszatérés libertárius szempontból kívánatos lehet. A piacgazdaság hősei nem az opciós termékekkel kereskedő brókerek, hanem a gyárosok és földbirtokosok. Persze az arany propagálása a modern világ bajainak orvoslására kicsit olyan, mintha valaki a fogamzásgátlás lehetőségének kiiktatásával akarná az embereket erényesebbé tenni. It may work, but for the wrong reasons.

valaki76 (törölt) 2012.03.23. 15:48:57

Némi (forintban denominált) történelmi kitekintés

2012-03-23

1 kg arany = 12147000 forint

1946

1 kg arany = 13200 forint

1927

1 kg arany = 3800 pengő

1914

1 kg arany = 3280 osztrák magyar korona

1890

1 kg arany = 1640 osztrák magyar forint

+

Az I vh és a 2 vh végén hiperinfláció volt

+ az 1990-es években Kelet-Közép Európában közel egy tucat országban volt hiperinfláció.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.03.25. 00:40:53

@valaki76:
Tudom én, értem, de.
A libertáriusok hard core kemény magja a gold bug, vallásos, fegyverforgató amerikai vonalból természetesen ismerős. Van olyan barátom, aki már 30 éve olvasta az Atlas Shrugged-ot és már 90-ben minden vagyonát átküldte aranyba. Elvi kérdés. Ron Paul-lal is egyetértek, de.
Ez nekem már kicsit ezoterikus és nem biztos ho megengedhetem magamnak, h kivonuljak a világból, mint egy magára valmit is adó objektivista válság idején.
Különösen mivel látom a nyomtatott pénz makebelieve erejét. Vagyis hogy az adós tényleg képes túlnőni az adósságát, feltéve, hogy nem fogyasztásra, hanem befektetésre, valaminek, cégnek a felépítésére vesz fel hitelt. Azon kívül a populáció is durván növekszik, a gazdasági tevékenység is egyre nagyobb pénz-igénnyel rendelkezik. Így a létrehozott pénz egy részét igenis felszívja a valóság.

bankvezér 2012.05.04. 11:02:33

Nagyon kiváló írás.
Nagyon jókat nevettem, amíg olvastam.
Köszönöm. :DDD

ecce_homo 2012.05.04. 16:57:09

Érdekes, ismerve az Arteus tevékenységét, javaslom a cikkel egyetértőknek, hogy rakják a megtakarításokat unit linkbe, vagy az új békekölcsönbe... az a tuti, az aranyat a történelem során oly soxor szórák az utcára semmire nem való!
Szabaduljatok tőle, a jegybankok is csak kényszerből tartják, mint a Vatikán a szerény 2200 tonnát, lehetne román lejben inkább!
Ehhez is értetek! bruhahaha

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 17:04:44

@ecce_homo:
Mert szerinted neked az arteusnál aranyad van? Fogtad már?

Tegyük fel, h az arany jó befektetés (drágul)

De legyünk megengedőbbek, és tegyük fel, hogy nem drágul, de értékálló (hiába olyan baszott volatilis, hogy még magyar háziasszonyok is beszállnak)

Neked NINCS a birtokodban arany. Webkamerám nekem is van. Ja, és ha véletlenül igazam lesz, nincs kihez menni sríni, mert két öreg ügyvédbácsi az auditor, az állampolgárságod szerint illetékes fogyasztóvédelem és pénzügyi felügyelet pedig nem illetékes.

Majd mész kopogni?

Milyen gyakran hiszel el dolgokat hozomra?

@bankvezér:

Köszi, örülök, h tetszett. Igyekszik az ember.

ecce_homo 2012.05.04. 17:36:22

Bocsika, de mint Arteus ügyfél úgy gondolom hogy az ideírók közül egyedüliként ismerem a tényeket, az asztalomon jelenleg 4 db 100 g-os és egy 50 grammos figyel, a vonatkozó dokumentációkkal...

De ha lesz pár percem az első 3 hamis állítást majd beidézem és mivel ez inkább tűnik hazugságnak mint tévedésnek, ki ki eldöntheti hogy aki hazugságokra építi az érvelését annak lehet e helyes a következtetése?
A webkamera meg egy olyan szintű baromság amit a "szagértőkénk" állít, hogy visítva röhögtem.
Menjetek már fel a cég honlapjára és nézzétek már meg...
www.arteus-capital.com/hu/arteus-capital-holding.php
Elég jól ismerem a hazai aranypiac szereplőit.
Itt nem fikciót fizet az ügyfél, és nem vásárol.
Ha valakit érdekel, egy vételkényszer nélküli tájékoztatót bármikor összehozok neki. Aztán lehet okoskodni.
Sok frusztrált antiszociális megmondó ember, a saját agybaját grafikonokkal színesítve beleokádja a netkáoszba, tegye, de miért nem vállalj érte a felelősséget?
Mondjuk névvel hitelesebb egy cég tevékenységét bírálni.
Ja, hogy a rágalmazás az anonim műfaj?
Hát akkor szabad a vásár!

Éljen a forint megtakarítás és a békekölcsön!

ecce_homo 2012.05.04. 17:37:47

@Quadrille Lobster:

Jajj, te vagy a szerző!??

Ugye nem mered az arcod/neved tenni a szánalmas bugyutaságod mellé?

Szagértőkém...
mega LOL

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 17:51:49

@ecce_homo:
Hagyjál már a békekölcsönöddel.
Egy percig sem állítom, hogy számlán jó tartani a pénzt. Csak azt, hogy a kormány-okozta általános bizalmatlanságra épít az efféle befektetési lehetőségeket ajánló cégek kommunikációja.

Hogy nyugdíj-jellegű (hosszú távú) csomagokat árulnak PSZÁF-felügyelet nélkül, az tény.

Azt sem mondtam, h az arany nem mehet fel. De mehet. Csak szólok, hogy lefelé is. A mellékelt grafikonok a volatilitást, illetve az inflációval igazított árfolyamokat hivatottak demonstrálni. Csak hogy ilyet is lássanak a népek.

Ha kiragadtam dolgokat a holapjukról, és megfogalmaztam kételyeimet, azaz én bajom. Ezért nincs aranyam.

Ha van fizikai aranyad, örülj neki. De akkor miért kell ennyire felhúzni magad?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 17:55:48

@ecce_homo:
A netkáoszról meg annyit, hogy a névtelen, szánalmas blogom léte az élő bizonyíték arra, hogy egy honlap bármit elbír. Vagyis valóságot nem konstituál. Így nem értem, hogy ha megnézem megint a honlapot, attól mi változna? (Bár tévedtem, a törtarany-felvásárláson még nem is rugóztam...)

Vagy itt van pl. ez az állítás is egyenesen a kedvenc lapodról, ezt tavaly kifelejtettem a posztból:

"A banktitkot az Osztrák Köztársaság Alkotmánya is védi, amely 38. cikkelyében kimondja, hogy a bankok nem adhatnak ki információkat harmadik félnek."
www.arteus-capital.com/nemesfem/miert-arteus.php

Most akkor idézem az osztrák alkotmány 38. cikkelyét:

"Artikel 38. Der Nationalrat und der Bundesrat treten als Bundesversammlung in gemeinsamer öffentlicher Sitzung zur Angelobung des Bundespräsidenten, ferner zur Beschlussfassung über eine Kriegserklärung am Sitz des Nationalrates zusammen."
www.verfassungen.de/at/verfassungheute.htm

Vagyis a parlament két házáról szól.

Angolul:
"The House of Representatives and the Senate meet, together building the Federal Assembly, in public session at the seat of the House of Representatives for the affirmation of the Federal President as well as for the adoption of a resolution on a declaration of war."
www.servat.unibe.ch/icl/au00000_.html

ecce_homo 2012.05.04. 18:06:22

@Quadrille Lobster:

Bocsika, látom kezdődik a terelés.

Az Arteussal kapcsolatban állított argumentumaid mellőzik a tényeket, a valósággal nem összeegyeztethetőek, így ezen állításaid inkább tűnnek prekoncepción alapuló hazug tényállításoknak mint a tudatlanságodnak. Bár előbb nem zárja ki az utóbbit sem...

Hogy néz ki egy hazugság? Így: "Hogy nyugdíj-jellegű (hosszú távú) csomagokat árulnak PSZÁF-felügyelet nélkül, az tény. "

Szerintem meg nem végez a cég PSZÁF engedélyhez kötött tevékenységet.
Ugyanis a befektetési arany értékesítése nem PSZÁF engedélyköteles. De ha igen könnyen megcáfolsz. Nem fox...

Ha érdekel a valóság bemész-leülsz-kérdezel- ellenőrzöl...
Máshogy nem megy.
Ne feltételezz hanem kérdezz! Ne tőlem, hanem a cég felelős képviselőjétől.
Senkinek nem kötelező a befektetési aranymegtakarítás, akinek mégis felkelti a figyelmét, az meg ne a hazugságokkal érvelő névtelen analfabéta kreálmányára alapozza a megtakarítását.

Te hogy fogsz félretenni az aktív életpályád utáni időkre, várod az állami nyugdíjat?
Mit tartasz biztonságosnak likvidnek és olyannak aminek van szemmel látható hozama?

Egyelőre nem akarok a többi agymenéseddel bíbelődni, mert drágább az időm ennél, de erre tényleg kíváncsi vagyok.

Hátha tudunk tanulni?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 18:06:59

"Magyarországi ügyfeleink számára különösen fontos az az 1930-ban hozott törvény (BGBI Nr. 27/1930), amely a Magyar Királyság és az Osztrák Köztársaság közötti jogvédelmi és jogsegélyszerződésről rendelkezik, valamint annak 2010-es, a banktitokról szóló kiegészítése. A törvény szövege értelmében ügyfeleinkről a magyar hatóságok csak az osztrák hatóságokon keresztül kérhetnek információt."

Azaz adhatnak.
Sőt:
"Mindkét Állam kötelezi magát, hogy az összes közadóügyekben, úgy a közadók kivetésénél és biztosításánál, mint a jogorvoslati eljárásnál és behajtásnál egymásnak kölcsönösen hatósági és jogsegélyt nyujtanak."
(1930. évi IX. törvénycikk)

És az nekem mióta jó, ha csak a hatóságok adhatnak ki rólam bármit?

Mondom, nem állítom, h az Orbán-kormány visszakérné Ausztriából bárki aranykáját, bár sztem szívesen megadóztatná Matolcsy.

"Az a hatóság, melyhez a megkeresés szól, köteles annak megfelelni és e végből ugyanolyan kényszereszközöket alkalmazni, mint a megkeresett Állam hatóságaitól származó megkeresés foganatosításánál vagy a valamely érdekelt fél részéről hasonló célból előterjesztett kérelem teljesítésénél."

Mondjuk a hivatkozott törvényben még ilyenek is vannak:

"...a Magyar Királyság részéről az állam, a vármegyék és a községek javára..."

Mondjuk ez csak érdekesség. De itt legalább hatályos jogszabályt idéztek

ecce_homo 2012.05.04. 18:30:52

@Quadrille Lobster:
bemásolhatod akár a két ország alkotmányát is, de attól még a hazgságaid nem szépülnek, azokat nem mentik és nem is érintik a hamis állításaid argumentumait.
Volt egy kérdésem. Mit tanácsolsz mint megtakarítási formát? Lehetsz őszinte és korlátlan tered van az érveléshez.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 18:36:38

Az aranyvásárlás lehet nem pszáf engedélyköteles.
De a befektetési alapkezelés?
A nyugdíj-szolgáltatás?
És ha technikailag nem nyugdíj a 15 évre szóló havi befizetéses izé, akkor 1) miért úgy reklámozzák, 2) az életbiztosítás nagyon is pszáf-köteles, 3) ha se nem befektetés, se nem nyugdíj, se nem biztostíás, csak elveszik a pénzem, megvárjuk mennyi a hozam (és pozitív-e) aztán meg visszakapom - akkor mi nekem abban a jó. És miért kell ehhez jutalékot adni?

Senki nem vádolt azzal, h feltételnül illegális.

És amivel kezdeni kellett volna. Ha jogszabályilag vmi rendben van, az attól még nem biztos, hogy az én érdekemet szolgálja. Itt simán benyelhetek egy akármekkora negatív hozamot - arról mintha nem szólna a fáma. Még hozamot sem kell garantálni, csak mindig feltételes módba tenni, hogy leHET hozam, a pénze a többszörösét is érHETi.

Szó sincs hozamKOCKÁZATról, árfolyamKOCKÁZATról, még a devizahiteleknél is emlegették ezt - és azt sem értették sokan.

Ez valóban nem jogellenes. A devizahitel sem volt az.

Az arany pedig mehet fel és ha így lesz, a cégnek egészen nyilvánvalóan gyerekjáték lesz mindenkit kifizetni, különösen, hogy ha felfelé megy, akkor tipikusan senkit nem is kell.

És azt is elhiszem, hogy le van papírozva, hogy annyiért veszik majd vissza (minusz némi kezelés?) amiért aznap jegyzik majd a nemesfémet. Csak az nem, hogy mi történik, ha aznap 30%-kal a vételi ár alatt hegyzik majd. vagy akár csak 1%-kal. Nominálisan. X év múlva. Nem szeretnék aznap ennek a cégnek a "közvetítője" lenni.

És én nem vagyok aranyszakértő, de te sem. Akkor sem, ha van az íróasztalodon arany. Akkor sem, ha kívülről fújod, mit tanít az arteus, vagy akármelyik másik befektetési cég.

Én csak azt tudom, én mire figyelek, mielőtt valakinek odaadom a pénzem. Meg hát árupiacokat is láttam már. Hallottam valódi és kamu drivereket, láttam embereket és elemzőket feldumálni mindenféle piacokat, amikor pánikoltak, olvastam neves, nagy bankok elfogulatlan elemzéseit egy olyan eszközről, amivel tele volt a padlásuk, csak épp esett az ára.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 18:38:58

@ecce_homo:
A lényeg, hogy ÉN nem adok befektetési tanácsot.
csak fogódzót ahhoz, ha másnak kedve támadna.

És mi az, hogy én hazudok, ha az ő honlapjukon van tárgyi tévedés? Elnézést, azt hittem, érvelünk.

"bemásolhatod akár a két ország alkotmányát is"

Jujj, ez most egy hitvitára emlékeztet. Kognitív disszonancia? Megvolt? Mennyin szálltál be?

ecce_homo 2012.05.04. 18:55:50

Személyeskedhetünk is, de inkább maradjunk az idézeteknél, amik tetten ért hazugságok, még csak nem is mentegetőzöl:

Mehetnénk sorról sorra is, ami nincs itt az nem azért hiányzik mert való állítás.
Maradjunk három olyan állításnál amiről a teljes ismerethiánybab a találgatásra alapozva állítasz valótlanságot:

"Audit. Jobb helyeken az ügyfélben támad fel előbb a megtakarítási igény. Akkor azzal (és a pénzével) besétál egy arra szakosodott pénzintézetbe, ahol azt elhelyezi.

Lehet, hogy a PSZÁF szerinted egy lófütty, de itt még ez sincs meg.
Itt nyugdíjjáradékot (max. 10 évre, havi 100 euró minimum befizetés fölött, 15000 euró összegyűjtése esetén) és gyerekprogramokat ígérnek és majd az ügyvéd urak auditálják. Értem."

Saját magad lehet hogy érteni véled de ez messze esik a valóságtól.

"Ez itt NEM fizikai arany. Ez szórólap-arany."
nem gyenge, de hát lelked rajta, hazugság. Erre alapozod a "felvilágosító" (??) pamfletet?

"Amit Coelho barátunk ad, az csak egy webkamerás felvétel egy bécsi széfben lévő aranytömbről. Webkamcsin figyuzhatod, érted! Akkor az már az. Ha valaki ebben gyanúsat lát, az magára vessen."

ez három olyan hazugságcsokor ami önmagában is elég volna ahhoz hogy kipereljék a szart is a szádból....

és a hozzád hasonló időmilliomos-antiszociális-nethuszár így világosítja fel a tőle is tudatlanabbnak tartott háziasszonyokat.

Mi a célod ezzel az írásművel?

Komolyan?
Elég bizarr módja az önsanyargatásnak!

szóval ez a három masszív hazugság önmagában beskálázza az össze fércmunkát amit felpakoltál az örökkévalóságnak.
Röviden: elégtelen fiam, leülhetsz!

bankvezér 2012.05.04. 18:56:09

@Quadrille Lobster:
A négykilences arany előállítási költsége kb. 1200 dollár unciánként. De 1600-1800 dollár között árulják. Ez már régen csak egy pilótajáték. Mi értelme van drágábban megvenni, mint amennyiért elő lehet állítani? :))

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 19:10:55

@bankvezér:
Biztonsági háttérnek, valszeg. Csak arra nem kéne túl nagy százalékot fenntartani.

Vagy ha háborúra készülsz vagy a pénzügyi rendszer összeomlására. De akkor tényleg kisebb bajom is nagyobb lesz annál, minthogy maradt-e pénzem. Szerintem az életünkért futnánk azon a ponton. Senkit nem kímélne meg. (Na jó, talán kivéve a politikai elitet.)

Csak emelkedésre nem szabad nagyon játszani. Hosszú távon, amatőröknek, akik nem szánják erre a mindennapjaikat, főleg.

Bár épp mostanában nagyon beszorult az árfolyam, kíváncsi vagyok, melyik irányba fog kitörni.

ecce_homo 2012.05.04. 19:11:10

@Quadrille Lobster:

"Az osztrák bankok mellett szólhat viszont, hogy Ausztriában szigorúbb a banktitok, mint Magyarországon: a pénzintézetek csak konkrét ügyben, már megindult büntetőeljárás esetén adnak ki információt a hatóságoknak."

Nem Arteusos forrás, cáfold!
Ez az ami azt jelenti hogy az Ausztriában kezelt számlák nagyobb biztonságban vannak illetve védettek a kíváncsi tekintetektől, az itthoni számlákról ezt talán még te sem gondolod.
Ha meg valaki kint aranyat tart egy bankfüggetlen trezorban arról még a trezort kezelő sem tud, mert nem lát bele a kazettába.(szerintem)

ecce_homo 2012.05.04. 19:15:52

@Quadrille Lobster:

tata, az jogos ha vannak félelmeid, de hogy a feltételezéseidet és a valótlanságaidat kontroll és önkritika nélkül tálalod miközben egy céget néven nevezel, az bizony kockázatos.
Lehet hogy beszélek a kontaktommal és tartanak neked egy nem önkéntes elbeszélgetést, független bíróságon, mert nem túl szofisztikált dolog az oldal alapján bekopogni az ajtódon...
Mindenesetre az oldat kommentestül lehúztam!

További jó szórakozást!

ecce_homo 2012.05.04. 19:20:18

@bankvezér:
gondolom kerékpárt is majd csak akkor fogsz venni ha önköltségen viszik házhoz, addig marad a mezítláb?

Körbefoshatjátok a kis hazugsághegyeket de sajnos a WC papírt sem engedhetik meg magatoknak, mert magasan az önköltség felett kínálják...

Addig is a forint kötegeket a párna alá!

bízzatok abban a dollárban amit 2008 óta a FED jóvoltából csodálatosan felszaporítottak, éppen 3x mennyiség van kint mint előtte.
az a tuti! Annak mennyi is az előállítási költsége?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 19:24:20

@ecce_homo:
Akkor milyen forrás? Mit cáfoljak rajta?

Azt, hogy nem hisztériakeltés?

És azt legalább a trezor tudja, hoyg az enyém, ami benne van, vagy annyira titkos, mint a dugi pénzem kiskoromban, amit örökre elvesztettem, mert nem emlékszem, melyik könyvbe rejtettem?

A bankszámládat persze, h látja minden adóhivatal meg nem is akarom tudni, ki még. De a széfemben Magyarországban is azt tartok, amit akarok. Akár egy lazacos szendvicset is :D

ecce_homo 2012.05.04. 19:32:41

@Quadrille Lobster:
persze hogy ott tartod ahol akarod csak itthon ha nem otthon van a nagy biztonságú magas biztosítású trezorod, akkor ahhoz kell nyitnod folyószámlát és a havi költségei is nagyobbak mint kint.
Másrészt ha nem akarod kint tartani akkor itthon tartod, a kutyaól alatt vagy a az ablakpárkányon, te dolgod.

mert ugye ha már az Arteust fikázod akkor fizikai aranyról és nem a szórólap aranyálmodról van itten nagyba szó...
Kiváló német nyelvismereteddel kérhstz direkt felvilágosítást random módon az osztrálk bankokról hogy milyn adatszolgáltatást adnak a magyar ügyfelekről.
jelzem január egytől transzparensek lesznek a kinti ügyfélszámlák, mert a kinti forrásadót jövőre márt név szerit az ügyfélhez kötve fogják vonni és Mora beutalni, csak hogy örüljél. Ez persze nem vonatkozik a nemesfémprogramokra és megtakarításokra.
És ugye az osztrák ajánlatokra a PSZÁF sem gyakorol felügyeletet.
Végül is maradt még valami állításod az Arteussal kapcsolatban ami nem dőlt meg?

Vagy még rugózol valamin?
A törtaranyat sem érted tudom, de majd kitalálsz valami gizdaságot, akár egy külön poszttal?

Szórakoztatsz.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 19:38:22

@ecce_homo:

"dollárban amit 2008 óta a FED jóvoltából csodálatosan felszaporítottak, éppen 3x mennyiség van kint mint előtte"

Hát ez az, hoyg nincs kinn. Be lett betonozva a bankok tőkemegfelelési mutatóiba, amit azóta szintén majd' megháromszoroztak. Ma, 2012-ben éppen ez a tragédia. Plusz hogy nincs is igazán ígéretes hiteleznivaló ebben a gazdasági környezetben, jelelneg deflációs környezet van, még ha nem is a magyar inflációs kosáron, hanem az eszközárakon, ingatlanárakon, ilyesmiken. Sőt, ha a Tobin-mutató beválik, még tovább is fognak csökkenni. Idő kell, míg ez a sok hibás termék kitisztul a rendszerből, fájni is fog, de ami pillanatnyilag a legnagyobb hosszú távú inflációs faktor lenne, az a kormányok hitelevsztése, vagy az adósságuk elinfláltatása. A FED a QE2 keretében valóban államkötvényeket vett és az ECB is ezt csinálja, de éppen emiatt kilapult a hozamgörbe és a magánszektornak még kevesebb oka van hosszú távú állampaírokat venni. Úgyhogy ez egy rossz ötlet volt a Fed részéről. Az ECB tüzet olt. Azokat az adósságokat mér el is kezdték leírni, és persze a végén lehet neked igazad, és beindul a pénznyomda. Csak nem ugyanúgy, ahogy a 30-as években volt, soha semmi nem történik ugyanúgy.
A LSAP (lare scale asset purchases) például beválhat, amennyiben stabilizálja a zuhanó eszközárakat - és később visszadobhatják a balance sheeten felhalmozdott eszközöket a vízbe. Vissza is hozhatja az árát! (Ld svéd jegybank, 90-es évek) de deflációba is csúszhatunk, mint a Japánok. Na, az az igazán súlyos. Hiába pumpálja a bank a likviditást, nem indul be a gazdaság, mert ragazskodnak hozzá, hogy senki ne mehessen csődbe. Na, ez komoly veszély.

A commodity árak emelkedése még nomiálisan sem annyira a dollár gyengülése miatt van, hanem fundamentális okokból (supply-demand, népesség, időjárás, államilag finanszírozott, erőltetett iparági boom-ok, ld. autóipar.) de legalább sok autó lesz olcsóért.

Majd ha a jegybnak függetlensége kerül mainstream veszélybe, akkor kezdek aggódni, addig nekem elég a forex - és nem, nem hiszem, hogy ez számomra biztonság.

Mert SEMMI nem biztonságos. Semi nem garantált. Olyan nincs. Aki ilyet ígér, az mind hazudik. may nem fogta fel. Ez egy mélyen filozófiai kérdés.

ecce_homo 2012.05.04. 19:47:29

az Arteusról állított hazugságaiddal kapcsolatos polémiánkat a lovagiasság szabályai szerint helyesbítéssel kéne lezárnod, nem flémmel!
Az Arteus mire szerődik? Hogy a tőle származó aranyat visszavásárolja! Ennyit.
A többi a saját fantazmagóriád. ott az Afsz ük. Nyilvános. Csak el kéne olvasnod. Megéri.

bankvezér 2012.05.04. 20:35:51

@ecce_homo:
Félre értettük egymást. 1200 dollár a mindenki számára elérhető ár, csak nem azonnali szállításra.

ecce_homo 2012.05.04. 20:38:50

@bankvezér:
aha, gondolom soha nem vettél még befektetési aranyat sem így sem úgy. Ugye? :-)

bankvezér 2012.05.04. 20:48:54

@Quadrille Lobster:
Hogy merre fog az ár kitörni? Inkább felfelé, bár előtte még shortolhatják az árfolyamot. 2000 dollár fölé nem hiszem, hogy emelkedhet. Kivéve, ha az USA inflálni fogja az államadósságát.

bankvezér 2012.05.04. 20:52:30

@ecce_homo: Nem is fogok venni. Már világosan leírtam, hogy vásárlásnál és visszavásárlásnál legalább 4 százalékot veszítek. Akkor inkább én is kereskednék vele. Az az igazi üzlet. :)

ecce_homo 2012.05.04. 20:59:56

igy könnyű leírni az 1200 usd s árat. Ismeretek források nélkül. Ragyogó!

Te miben takarítasz meg?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 21:14:41

Kedves Kommentelő!

Természetesen minden szavam hazugság (illetve hazugság, hazugság, hazugsáááág - hogy a Te standardjaid szerint képezzek mondatot) Visszavonom minden egyes kijelentésemet és hálásan köszönöm, hogy figyelmeztettél a hibámra.

Akkor most tételesen cáfolok:

Aranyba fektetni még véletlenül sem spekuláció, mert az csak felfelé mehet.

Aki aranyba fektet, az igenis ezt mind tudja.

Igenis az a természetes módja a befektetésnek, hogy megvárom, míg valaki bekopog a lakásomba. Biztosítást is csak így kötünk. És ha a lejárat előtt visszajön az ügynök, h csak itt és csak most ki lehetne szállni, természetesen a biztosításból is kiszállunk. Várni a lehetőségre, hogy a szélvédőmre tapadjon természetesen messze jobb annál, mintsemhogy magam lépjek, netán először megfogalmazódjon bennem, mit akarok.

Gondolkodás nélkül iganis lehet hozamra szert tenni. Mások igenis elvégzik helyettem.

A kezelési költség mértékére még véletlenül sem kell odafigyelni, ha valamire kiadjuk a pénzünket. Akkor főleg nem, ha az nem befektetés.

Egy nem-befektetésnél, mint ez, még véletlenül sem kell végiggongolni, hogy mi a benchmark, amin a tutibiztos pozíitv hozamot realizálni szeretném. Milyen valuta, és azzal mi a célom és milyen távon.

Természetesen, ha valaki szembesül a fizikai kiszállítás költségeivel, netán még egy kollégával is beszélget, még véletlenül sem tántorodik el attól, hogy a párnája alá kérje az aranyat, ahol veszélyes és ahol nincs biztonségban. Teljesen igazad van, bárki kérheti, hogy hozzák ki neki.

Természetesen számít, hoyg az aranynak van-e vezérigazgatója, mert ha lenne, ő tényleg beperelhetne, mert azt állítottam a "cégéről/termékéről", hogy volatilis.

A volatilitásról meg azt, hogy rossz, illetve hogy akik beszállnak, azok nem értik. Természetesen ez sem igaz.

Természetesen azt leírni, hoyg az arany volatilis, végtelen befolyásommal való visszaélésnek, mi több, kereskedés nélküli bennfentességnek minősül.

Deflációs elméletekről beszélni természetesen szintén hazugság, mi több, bűn volt. Csak az infláció lehetséges.

Természetesen semmi törvénytelen nincs abban, ha egy jól menő cég reklámozza magát. Még akkor se lenne, ha nem menne jól.

Természetesen, mivel aranyban se long, se short pozícióm nincs, nagyon elfogult vagyok. A pénzügyi felületességet hiba volt felhozni és a lakosság pénzügyi kultúrájának hiányosságaival kapcsolatban is tévedtem. Ezek fel vannak készülve arra, hogy kevesebb pénzt kapnak vissza.

Vagyis bocs, már megint hazudtam. Nem kaphatnak vissza kevesebb pénzt. Az arany ára csak felfelé mehet.

Ha egy cégnek szép honlapja van, az igaz is. Mert az igaz, az szép és ami szép, az igaz. A tévesen citált osztrák alkotmány-idézetet is csak én csempésztem oda. És rettenetesen bánom, hogy fel mertem hozni, mert hiszen attól még egy nagyon alapos, akkurátus, négy tizedesjegyig pontos cégről van szó.

Szórólap-arannyal viccelődni, amikor valaki papír-arannyal példálózik továbbá se nem vicces, se nem igaz. Konkrétan hazugság. "Szaros hazugság." A cég minden havi 100 euró befizetése után vesz 100 eurónyi aranytömböt és még véletlenül sem fordulhat elő liquidity mismatch.

Természetesen minden magyar ügyfél utánanéz az osztrák törvényeknek, végigolvassa a szerződsét és rákérdez azokra a részekre, amit nem ért. Hazudtam akkor is, amikor ebben kételkedtem.

Sosem oszlatta a kételyeimet egy kedves kolléga azzal, hogy webkamerán ránézhetek.

Természetesen a driverek az aranypiacon nem léteznek.

És még ha léteznének is, természetesen nem szabad figyelni és mérlegelni őket, főleg mielőtt és miután megvettünk valamit.

Természstesen a fizikia arany vásárlásának a közvetítő a legjobb módja, minden kezelési költség elkerülhetetlen.

Természetesen egyáltalán nem számít egy piac volatilitása szempontjából, hogy milyen mélységben penetrált már a befektetési szándék a pénzügyileg járatlan lakosság körében. Sőt! Minél több embernek van már, annál jobban megéri beszállni!

Amit ősz hajú emberekkel reklámoznak, az még véletlenül sem nyugdíj-szolgáltatás, csak én vagyok buta, hogy erre következettem a "nyugdíj" szónak az oldalon fellelhető több tucat előfordulása alapján.

Inflációval, utcán söpört pénzzel, bankszámlákat kifosztó kormánnyal, széfekbe belátó adóhatósággal, 30-as évekkel, elértéktelenedő nyugdíjjal riogatni nem rémhírkeltés, és nem használja ki szerencsétlen biztonságra vágyók félelmeit. És még ha fel is használnak ilyen eszközöket bizonyos terjesztők (ahogy Te sem tetted a kommentjeid között) az természetesen semmiféle jogszabályba nem ütközik. A tőke külföldre menekítésére, adóoptimalizálásra buzdítani, ahhoz segítséget nyújtani sem ütközik semmiféle törvénybe. Természetesen.

És persze soem hallgattam végig egyik kollégád sales-pitch-ét, ahol ezekkel és még blődebb dolgokkal nem etetett engem, és természetesen nem hitte el ő maga is, amit mond - tekintettel arra, hogy van ezirányú végzettsége.

Eurót aranyra váltani, aztán azt tárolni még véletlenül sem tartozik az Egyéb pénzügyi szolgáltatások kategóriája alá, de még ha tartozna is, természetét tekintve semmiképp nem tekinthető befektetési tevékenységnek semmiféle jogrendszer és a feladatait szigorúan végző fogyasztóvédelmi vagy pénzügyi felügyelet szerint. Semelyik országban. Még akkor sem, ha a befektetés szó is gyakran elhangzik a magyar fordításban.

És természetesen a számban is szar van, amelyre voltál olyan kedves rámutatni, amit lehet perelni belőlem, és az egy komoly cégnek igen jól jönne. Egyzserűen túl nagy hal vagyok ahhoz, hogy el lehessen siklani fölöttem.

És Te természetesen végigolvastad, hoyg mit mondatm és mit nem modtam.

És persze szar, geci és hazugság. Csak hogy otthon érezd magad.

Köszönöm, hogy meghallgattál.
Én kérek elnézést.

ecce_homo 2012.05.04. 21:22:22

@Quadrille Lobster:
látom küzdesz a démonaiddal, de kár flémért...
beidéztem 3 hazugságodat amit konkrétan az Arteussal összefüggésben írtál.

Kár a saját teóriáiddal paródiába bonyolódnod, az arannyak kapcsolatos véleményeddel nem tudok vitatkozni. A vélemény olyan mint a segg, mindenkinek van, de nem vagyok az összesre kíváncsi, kár riszálnod.

Kisszerű pöcsnek kell lenni ahhoz hogy leírd hogy hamisan állítottad az idézetteket.
Ha így van elfogadom ezt is.

Tévedni emberi dolog, ragaszkodni hozzá ostobaság!

Ez van.

bankvezér 2012.05.04. 21:30:53

@ecce_homo:
inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-449664
Ez az arany áráról szól.

A megtakarításaimat a spermabankba viszem. :))

ecce_homo 2012.05.04. 21:40:05

@bankvezér:
azt az 1200 usd- árat sajnos nem találom. pedig felkeltetted az érdeklődésemet.
Miért gondolom azt, hogy fingod nincs neked sem a fizikai aranypiacról? Igaz nem nyomod az áltudományos közgazdasági halandzsát, ami már szinte erény ezen az oldalon...

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.04. 21:42:11

@ecce_homo:
Ha jól látom, csak személyeskedésben vagy nagy.

Ja, meg fenyegetésben.

Ilyenkor bezzeg jó a magyar joghatóság. Azért ez valahol ironikus.

Rejtőztök az adóhivatal elől, nem szeretnétek még azt sem, hogy a trezor tudjon rólatok, de a bíróságra mennétek. Egy nem is magyar céggel. Jajneeeeee.

ecce_homo 2012.05.04. 22:00:03

@Quadrille Lobster:
idéztem a sokból 3 hazugágot, mi a terved?

ragaszkodsz a hazugságaidhoz, vagy elismered hogy hamisak?
a személyeskedésbe alpáriságba nemmennék bele, mert azon a szinten legyőzöl a rutinoddal!
Csak azért fogtam bele ebbe a szájgitározásba mert ezekvalólanságok, a véleményedet nem akarom megváltoztatni.
De ehhez nem kell hazudnod!

ecce_homo 2012.05.04. 22:10:24

@Quadrille Lobster:
mi köze a közgazdaságtannak ahhoz hogy az Arteus nem szórólaparanyat hanem fizikai nemesfémeket közvetít?
miköze a közgazdászoknak ahhoz hogy nem webkamerán nézheted a befektetési arany tömbjeidet?
Mi köze a közgazdaságtannak ahhoz, hogy az Arteus minden jogszabályt betart itthon és külföldön?
Hány fingsúlyú blog hivatkozása kell ahhoz hogy a valótlanságokról el tudd hinni hogy azok tények?

Mint felvillantottad hasonlóan jártas vagy a klinikai pszichiátriában is, ott lehet megoldás a problémáidra!
További szép estét!

bankvezér 2012.05.04. 22:37:42

@ecce_homo:
Ez a mondat van az általam megadott cikk vége felé : " Az arany jelenlegi árfolyama már most több mint 50 százalékkal meghaladja a kitermelés költségeit, ami egy kirívó jelenség."
Nos, akkor 1800 dollár körül volt az arany tőzsdei ára.

ecce_homo 2012.05.05. 02:07:51

@bankvezér: és hol igazolje eme remek tényállításodat?
"1200 dollár a mindenki számára elérhető ár, csak nem azonnali szállításra."

bankvezér 2012.05.05. 09:34:52

@ecce_homo:
Ok. Akkor vedd úgy, hogy nincs ilyen lehetőség.

ecce_homo 2012.05.05. 15:31:49

@bankvezér:
mivel az unciánkénti visszavásárlási ára a befektetési aranynak lényegesen magasabb mint az általad írt 1200 USD így ezt biztosra vehetjük.
De az igazolatlan tényállításod itt a nagytudású blogger oldalán, csak apró figyelmetlenség, ami belefér... :-)

bankvezér 2012.05.05. 15:49:03

@ecce_homo:
Már régen piramisjáték az aranybefektetés. Bármikor összeomolhat. És akkor várhatsz 25 évet,hogy legalább számszerűleg megkapd azt a pénzt, amit befektettél. :))
Egyébként nem is rég éveken keresztül olcsóbban lehetett aranyat venni, mint az elállítás költsége. Most az előállítási ár másfél szereséért. Szerintem ez az épeszű embert óvatosságra inti.

ecce_homo 2012.05.05. 17:22:18

@bankvezér: muhahaha!

tetszik, mitolsz? Lehet hogy erős neked, vagy nagy a dózis...
piramisjáték, mint a bqnki lekötés, de az különösen tetszik hogy olcsóbban lehetett venni mint bekerülés!

Te valószínüleg már megszetezted a jogot arra hogy tanítsad népedet, nem középiskolás fokon.
Jogod van a hitedet megvallani, nem lehet ez vita tárgya.

ecce_homo 2012.05.05. 17:23:44

@bankvezér:
mi a véleményed a papírpénzek előállítási költségeiről? ártékarányos?

bankvezér 2012.05.05. 19:23:28

@ecce_homo:
"...olcsóbban lehetett venni mint bekerülés!"

Ilyet csak neked írtam volna, mert megéreztem, hogy madár vagy. :DDD
Gyűjtögetsd csak tovább az aranyat, mint a szarka! :)))

ecce_homo 2012.05.05. 20:38:03

Az lejött hogy nem a tárgyi tudás hanem a megérzéseid vezetik a pennád.
Ez nem váratlan ha ilyen hiteles blogon tájékozódsz!

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 21:28:23

@Quadrille Lobster:

December 29-én az alábbi két posztot írtad

oriblog.blog.hu/2011/12/29/allamcsod_2014

oriblog.blog.hu/2011/12/29/a_spekulansok_coelhoja_es_a_szorolap_arany#comment-form

Nincs itt valami ellentmondás? :)

Államcsőd esetén zuhanna a forint árfolyama

Ergo

Nagyon jó lenne aranyban lenni:)

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 21:32:39

@Quadrille Lobster:

Eltekintve az aranypiaccal kapcsolatos machinációktól (rengeteg ilyen van, ebben 100%-ban egyetértünk)

Az arany a number 1 keményvaluta

Szvsz

Igaza volt Mises mesternek:
a number 1 pénz a legpiacképesebb árupénz

Az összes fiat money lényegében árupénz alapon létrehozott származékos pénz (derivatív termék)

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.06. 21:35:53

@valaki76:
Na de arra mit mondasz, hogy a fizikai arany ára is ugyanúgy fluktuál, ahogy a papír-aranyé, merthogy az árak ugyanott születnek.

És ha tényleg a fizikai arany ment meg, mert mondjuk holnap itt a kataklizma, akkor mit érek egy külföldi széfben ücsörgő arannyal?

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.06. 21:36:40

@valaki76:
A forintzuhanás ellen dollárban is jó lenni.
De leginkább egy távoli országban :)

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 21:37:13

@Quadrille Lobster:

Az aranybefektetés kockázatai kapcsán én inkább az alábbit mellékelném:

Gold Price Suppression 101 - The Manipulation Exposed
www.youtube.com/playlist?list=PL441849B3A4F4DDDB&feature=plcp

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 21:38:58

@Quadrille Lobster:

kőkeményen manipulálják az aranypiacot, a fenti linken mellékelt videók nagyon szépen felsorolják a valóban létező kockázatokat

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.06. 21:40:19

@valaki76:
Egyébként igazad van, van ellentmondás.
De a katasztrófaturistákon kívül befektetési célzattal is mennek aranyba - és hát az onnantól spekuláció. Az emelkedésre játszás. Még akkor is, ha nem veszítesz a közvetítőn, hanem veszed magad a pénzverdében (magyar, osztrák, brit, mindegy)

Amúgy az egyik legjobb barátom a kilencvenes években mindenét aranyba tette - neki 2008-ban lett igaza. De aki 2009-ben szállt be? Pláne olyan elképesztő hosszú távon.

Én azért látok erős deflációs hatásokat. Az egyik éppen az, h mindenki megtakarításokban ül.

ecce_homo 2012.05.06. 21:45:31

@Quadrille Lobster:
Mondjuk miután kiderült hogy az Arteus nem igéreteket közvetít, hanem fizikai aranyat, magad döntöd el hogy hol tartod, nem kötelező külföldi trezorban tartanod, (amit persze nem kukkolhatsz webkamerán mint állítottad) hanem kiszállítást kérsz és oda pakolod ahol biztonságban véled...

valaki76
CHF, érdekességképpen amikor minden ésszerűséget túldrágult a CHF az arany CHF ben is drágult +5%, amikor a bankok negatív kamatot kínáltak rá!

Az aranynak akkor van igazán értéke ha gáz van.
befektetési aranyat spekulációs céllal az elmeháborodottak tartanak.

A befektetési arany a biztonságot szolgálja, bár a hozama is bátorító...

ecce_homo 2012.05.06. 21:46:56

@Quadrille Lobster:

Éleslátás, a CHF az Euró árfolyamához kötött.

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.06. 21:48:50

@valaki76:
Egyrészt nem indul el, még csak a goni bankárkát látom a címlapon. Ez nem egy anonymous viral?

A magyarázó szövegből az tűnik ki, hogy a levergae és a fractional reserve bankikng szörnyűségeit magyarázza, mintha valami új lenne bármelyik is. Mivel sokan most hallottak róla először, rettenetesen megijednek - különösen ha egy öltönyös ügynök adja elő nekik - és bármit odaadnak. Ezt elítélem.

Egy Dawkins részlet jár az eszemben, ahol a hívő nem mert belegondolni, h esetleg mégsincs isten, mert ha nincs, akkor rá fog omlani a világegyetem. Mert akkor nem lesz, aki pályán tartsa a csillagokat, vagy mi.

Szal a leverage eddig is volt, de akkor arra kéne lőni, nem hangzatos elméleteket kitalálni, hogy hová meneküljünk előle.

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 21:57:34

@Quadrille Lobster:

a nemesfémpiac kapcsán mostanság leginkább Clive Maund véleményére adok… nagyon jó előrejelzései voltak az utóbbi évben…
www.clivemaund.com/

Clive Maund nem vizionál a közeljövőben általános katasztrófát és az ún. papíraranyat sem tartja elvetendő befektetési formának (annak ellenére, hogy teljes mértékben tisztában van azzal, hogy milyen szerepet tölt be a papírarany a fizikai aranyárak manipulálásában)

Ebben egyébként egyetértek vele, ha bankár barátaink elpusztítják a papírarany és a papírezüst piacot, akkor a kereslet a fizikai piac felé fog fordulni és az árak exponenciális ütemben fognak emelkedni

A fizikai fémmel kapcsolatban pedig a biztonságos tárolás valóban nagyon komoly probléma…

bankár-barátaink részleges tartalékolású gyakorlatát is ezzel lehet talán a legjobban megvédeni… senki sem szeret egy aranyraktár felett ülni… azt ugyanis általában kisajátítják… pl. Angliában is ez történt a XVII. században… a király (Stuart Károly) egyszerűen „kölcsön vette” a magánemberek által a Tower-ben letétbe helyezett aranyat…

Ettől eltekintve azonban továbbra is fenntartom azt az alapállítást, hogy az összes fiat money mindössze árupénz alapon létrehozott derivatív termék.

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:07:49

@Quadrille Lobster:

„De aki 2009-ben szállt be? „

aranyárak

2009. 01. 01.

1 uncia arany = 165000 HUF

2012-05-06

1 uncia arany = 358000 HUF

a delikvens kb. 110%-ot nyert… nem rossz…

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2012.05.06. 22:12:58

@valaki76:
"Ettől eltekintve azonban továbbra is fenntartom azt az alapállítást, hogy az összes fiat money mindössze árupénz alapon létrehozott derivatív termék."

Az még nem zárja ki, hogy további évszázadokig eldöcögjön a rendszer. Főleg, ha valakik nem erodálják a bizalmat.

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:15:39

@ecce_homo:

no de meddig? :)

Svájcban a lakosság 67%-a bérlakásban él… ez a nemzeti átlag… a nagyobb városokban a lakosság 80%-a bérlakásban él…

Jelenleg még (fogyasztói árindex) defláció van Svájcban…

No de mi lesz akkor ha meglódul a fogyasztói árindex infláció??

Az „átlag svájci” irtózik az inflációtól… bankban tartja a pénzét…

És ebben az országban minden törvényt meg lehet támadni a népszavazás jogintézményén keresztül… itt nincsen nagy támogatóbázisa a frank elinflálásának…

+ a svájci bankok sem érdekeltek a kötött árfolyam fenntartásában… hiszen ha ezt teszik Svájc nem lesz többé pénzügyi központ…

Svájc előbb vagy utóbb, de véget fog vetni a „currency peg”-nek:)

PS: egyébként az aranyban én is nagyobb fantáziát látok… szvsz: most inkább politikai kockázat van benne… ill. a fizikai arany nagyon macerás játék…

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:16:52

@Quadrille Lobster:

eldöcöghet

a rendszert nem idióták működtetik... hatalmas nagy hiba alábecsülni őket...

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:20:57

@Quadrille Lobster:

Nekem elindul:) inkább a hangminőséggel volt bajom (nagyon fel kell hangosítani) a „goni bankárka” pedig tényleg idétlen

ecce_homo 2012.05.06. 22:21:40

@valaki76:
semmi gond a fizikai arannyal, éppen ez verte ki a biztosítékot, hogy egy korrekt piaci szereplőre aggatott hazugságra alapult ez a poszt..

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:21:56

@Quadrille Lobster:

inkább az aranypiac manipulálásáról szól... szerintem nem rossz...

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:22:43

@ecce_homo:

nem ismerem a konkrét piaci szereplőt

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:26:51

@ecce_homo:

„befektetési aranyat spekulációs céllal az elmeháborodottak tartanak”

szvsz

lényegében minden döntés spekulatív döntés

és a befektetési aranyon nagyon szépen lehetett nyerni az utóbbi években… soha rosszabb elmeháborodást:)

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:29:31

@ecce_homo:

Állítólag volt olyan, aki befektetési aranyat vett, majd azt fedezetnek használva hitelt vett fel és abból újra befektetési aranyat vett… érdekes módja ez a tőkeáttételnek:)

ecce_homo 2012.05.06. 22:38:58

@valaki76: ezt azért kicsit óvatosabban, nem jsmered a költségoldalt, ugyanis beszálláskor a london fixing felett szállsz be... kiwzálláskor me alatta, és erre jön. még a terjesztő árrése is.
én 2009 augusztusa óta vagyok benne, ismerem a valóságot.

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:40:25

@Quadrille Lobster:

Persze a „goni bankárka” helyett akár egy FED klasszikusra is hivatkozhatunk itt – John Exter-re:)

en.wikipedia.org/wiki/John_Exter

Exter piramisa kitűnően vizualizálja az arany monetáris szerepét:)

en.wikipedia.org/wiki/File:Exter.png

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:41:24

@ecce_homo:

ez igaz, én még nem vettem fizikai aranyat

valaki76 (törölt) 2012.05.06. 22:46:11

@ecce_homo:

A világvége szcenárió pedig szerintem túlzás

A rendszernek 40 év óta a folyamatos progresszív monetáris infláció a lényege… miért omlana most össze az egész?

szvsz

jelentős inflációval, de tovább fog menni a rendszer

valaki76 (törölt) 2012.05.07. 11:26:06

@Quadrille Lobster:

A te blogod „múzsája” egy keményvonalas „gold bug”:)

Ayn Rand mentora Isabel Paterson is az volt:)

mises.org/daily/5387/

valaki76 (törölt) 2012.05.07. 11:33:47

@Quadrille Lobster:

Ayn Rand „gold bug” pénzügyi krédója keserű tapasztalatokra épül…

Az önéletrajzi vonal világosan felismerhető már az első művében is…

„The severity of life in the newly Socialist Russia is biting and cruel, especially for the people belonging to the now-stigmatized middle class. Kira's uncle Vasili has also lost his family business to the state, and has been forced to sell off his possessions, one at a time, for money (which has lost much of its value owing to steep inflation”

en.wikipedia.org/wiki/We_the_Living

Quadrille Lobster · http://oriblog.blog.hu/ 2013.07.02. 19:38:22

@zséroskenyér:
Viccelsz? Ezzel fekszem és ezzel kelek minden nap. Világítótoronyként mutatja az irányt az életemben.
Bocsánat: Világítótoronyként, Irányt és Életemben.
:))

Gerle Éva 2015.12.20. 14:35:55

Én bölcsész vagyok, és eléggé naiv is a tetejébe, de mondjuk ha paradicsomot termelek a balkonon, majd annak a magjait is szaporítom, és így elvileg egy tőből lesz az évek alatt 450 kiló paradicsomom, az miben különbözik erkölcsileg a spekulációtól? Mi a baj a spekulációval? Értem, hogy a jó kis jegybanki alapkamathoz képest veszélyes, meg van benne mohóság, gyanús ügyletek, de mi ez a gyanakvás? Olyannyira meglepő, hogy gazdagok akarnak lenni, mégpedig könnyen, munka nélkül? Ugyanezért lottóznak meg ilyenek.

Vakmacska 2015.12.22. 10:44:39

@Gerle Éva: Speciel amit leírsz, az max. a "passzív jövedelem" analógiája lehet (bár szvsz ami "munka nélkül" megterem, az ugyan "pa"-val kezdődik, de nem "radicsom" hanem "rlagfű" a vége...), mivel a balkoni magok más paradicsomának terméshozamát és működését nem érintik, ellentétben a pénzügyi spekulációkkal, aminek számos fajtája a MÁS befektetésére van jelentős hatással. A közgazdaságtanban amúgy nincs erkölcsi vetülete egy bizonyos mértékű "klasszik" spekulációnak pl tőzsdén, sőt, kutatások alapján lehet haszna is a többiekre nézve, a másoknak ártó, szabályokkal szembemenő pénzügyi manipuláció (amit inkább így hívnak, és csak ööö, bizonyos szinttől lejjebb keverik előbbivel), na az van negatív felhangokkal valamint mindenféle jogi szankciókkal egy lapon említve. A passzív jövedelem csak mindenféle vallási kontextben szokott csúnyanézéssel párosulni, az egyszerű tőzsdei műveleteket az azokat nem ismerők és az elvakult izmusokban hivők emlegetik hasonlóan, és elég káros összemosni azzal, amit mezei egyszerű nyelven csak csalásnak és átverésnek szoktunk emlegetni, quaestor és tsai ugyanis nem piaci folyamatok követése alapján "spekuláltak", hanem ilyen-olyan ígérettel pénzt gyűjtögettek mástól, aztán elszaladtak vele, bizonyos hatóságok passzív asszisztenciája mellett.

Ha pedig valaki ismer olyan paradicsomot, ami csak úgy nő bele a világba meló nélkül, kérem, ossza meg már velem a fajtája nevét.

pitcairn2 2015.12.24. 12:28:40

@Quadrille Lobster:

gratula! nagyon jól beletrafáltál a középtávú trendbe!

mondjuk meglehetősen mocskos eszközökkel nyomták le (egyelőre...) az arany árát, de lenyomták...

Nov 2015 - Comex gold eligible and registered
www.zerohedge.com/sites/default/files/images/user5/imageroot/2015/11/elig%20reg%20LT_0.jpg

Nov 2015 - Comex gold cover ratio
cdn2.istockanalyst.com/images/articles/Gold-COMEX-coverage-ratio-9-13-2015.jpg20151228305.jpg

persze azért HUF-ban nem volt ennyire katasztrofális a kép...

goldprice.org/spot-gold.html

2010-2015 Gold price in HUF/oz
goldprice.org/charts/history/gold_all_data_o_b_huf.png?0.8856506929732859

pitcairn2 2015.12.24. 12:33:50

@Gerle Éva:

inkább az a röhejes, hogy most jóformán senki sem akar aranyat pedig USD-ben 40%-al, HUF-ban pedig 25%-al olcsóbb mint 2011 augusztusában és az aranymániát kiváltó okok semmit sem változtak

sőt a fundamentumokat tekintve rosszabb a helyzet mint valaha, ami persze aranynak még jól jöhet...

Gerle Éva 2016.01.02. 10:00:09

@Vakmacska: Kösz, hogy kifejtetted, nem volt tiszta, hogy a spekuláció szidása az olyasmi-e, mint ahogy hőbörög a nép, hogy miért van Medveczky Ilonának rokkantkártyája.

Tehát akkor amúgy protestáns módra csak munkából, csak hozzáadott értékkel etikus meggazdagodni, ugye. Szerintem az utánajárás, infószerzés is munka, és a kockázatvállalásnak néha megvan a jutalma. Csak vállalja mindenki a felelősséget maga.

Gerle Éva 2016.01.02. 10:03:06

@Vakmacska: Paradicsom: én azt írtam, termelek, és van hozzá balkonom, meg beszerzem a magot, elültetem, locsolom, leszedem. De az árfolyam követését, pénzügyi műveleteket is hasonlónak, munka-jellegűnek, ottlétnek, figyelemnek érzem.

Gerle Éva 2016.01.02. 10:04:08

@pitcairn2: vagyis az emberek birkák, és az árfolyam zuhanása azt jelenti számukra, hogy az arany értéktelen lett és marad?

_Epikurosz_ 2016.01.11. 21:44:19

@pitcairn2: Azt mondod, alul van árazva, most kéne venni? Hmmm... Ha kiterjed a háború, még egyet is értek. De ne aranyrészvényt, mert a papírral ***.

kvadrillio 2016.02.03. 15:59:23

jahhh....na ...meg TROMBITARÉZBŐL...ARANYTÖMB !!! :o)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))